Nuffnang

HATI-HATI : Jangan Tertipu Dengan "Klon" Nasi Kandar Line Clear!


Macam-macam hal. Dengan nama restoran pun orang nak klon sekarang ni. Apa pun, hanya dua sahaja Restoran Nasi Kandar Line Clear tulen yang wujud di negara ini dan selebihnya tiada kaitan dengan pemiliknya mahupun ahli keluarga pemilik tersebut. Pengurus restoran terkemuka itu Salim Madinah menegaskan perkara itu selepas mengesan kewujudan restoran atas nama yang sama tetapi disahkan tiada kaitan dengan pengusaha sebenar restoran Line Clear.
“Setakat ini pihak kami mengesan pengendali Restoran Nasi Kandar Line Clear di Ampang, Kampung Pandan, dan Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang (LTAPP) yang ternyata bukan berasal dari ahli keluarga pengendali restoran popular itu,” katanya pada sidang media di sini, hari ini.

Tegasnya, tindakan sedemikian menimbulkan kekeliruan kepada orang ramai, terutama pelanggan setia restoran nasi kandar itu yang tertipu makan di Restoran Line Clear, namun rasa masakannya tidak sama dengan Restoran Nasi Kandar Line Clear yang sebenar.

“Saya ingin menegaskan bahawa hanya dua sahaja Restoran Nasi Kandar Line Clear di seluruh negara iaitu di Jalan Penang, Pulau Pinang dan Jalan Raja Abdullah di Kampung Baru, Kuala Lumpur.

“Selain itu semuanya tidak betul dan kami berharap penjelasan ini dapat merungkai segala kekeliruan yang timbul akibat perbuatan pihak tidak bertanggungjawab ini,” katanya.

Sehubungan itu, Salim berkata, pihaknya akan mengambil langkah menjenamakan semula Line Clear sebagai LC Restaurant sebagai tanda niaga dan jaminan ketulenan nasi kandar masakan keluarganya.

Tambahnya, proses paten sudah dilakukan pada tahun lalu dan kini bersedia menyaman mana-mana pihak yang menggunakan nama LC Restaurant untuk mengelirukan pelanggan.

Restoran Nasi Kandar Line Clear memulakan operasi di Jalan Penang pada tahun 1949 dan menjadi ikon warisan makanan di Pulau Pinang.

Perniagaan nasi kandar berusia 67 tahun itu dilanda kontroversi tahun lalu apabila berhadapan masalah perebutan hak milik antara keluarga.

Kemelut perebutan bagi mengendalikan perniagaan nasi kandar popular berakhir apabila empat pewarisnya akur dengan arahan penggiliran oleh Mahkamah Tinggi Pulau Pinang seperti ditetapkan Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP).

- SUMBER
Share this article

1 Komen:

  1. Berpakat lah...nak tak nak tu sedara mara juga yang asalnya dari seibu sebapa kan...tengok macm legasi sate kajang...mereka tu semua bersatu hati menghasil kan sate...tak kiralah sate wak rono ke.sate samuri ke.sate ..apa lagi mereka tak pernah dengki mendengki dari satu generasi ke satu generasi...yang penting....ikhlas serta sedap dan harga berpatutan...rahsia ramuan rencah memang dah turun termurun lagi berkongsi lagi banyqk pahala disebarkan...

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top