Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

PENYOKONG ANWAR : Jika Tak Takut Pada Manusia, Takutlah Pada Allah - SAIFUL BUKHARI


Disaat pihak-pihak yang berkepentingan membuat pelbagai usaha untuk membebaskan Anwar Ibrahim yang kini dipenjara di Sungai Buloh, ramai juga yang melihat tindakan mereka itu sebenarnya sia-sia kerana ia dibuat atas kepentingan politik semata-mata.

Anwar bukan dipenjarakan atas kesalahan biasa, tetapi dia dihukum atas perbuatan liwat yang menyalahi norma-norma manusia serta melewati batas agama Islam yang dianutinya. Tak keterlaluan jika dikatakan hukuman penjara itu masih ringan jika dibandingkan dengan kesalahan yang dilakukan oleh Anwar terhadap mangsanya.

Assalammualaikum & Salam Sejahtera,
Hari ini genap setahun perbicaraan kes saya berakhir.
Izinkan saya ulas beberapa perkara.
Dalam masa setahun ini, saya ambil maklum dengan gerakan/kempen oleh keluarga, penyokong dan pihak-pihak tertentu untuk membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim dari penjara. Namun saya mengambil pendekatan untuk tidak memberi reaksi, saya biarkan sahaja.
Saman fitnah dan tuntutan sebanyak RM50 juta yang difailkan beberapa tahun lalu pun saya hentikan. Selain dari faktor kos guaman, saya mengambil kira dari segi faktor kemanusiaan. Kerana pada hemat saya, sudah cukup buat saya apabila aduan saya telah diadili sehingga ke peringkat Mahkamah Persekutuan dan beliau pun telah dijatuhi hukuman. Saya mahu terus ke hadapan, tutup buku.
Namun, hari demi hari, saya lihat mereka ini semakin keterlaluan. Mereka bebas mengelirukan dan melakukan penipuan terhadap fakta kes saya.
Antara penipuan dan ‘spin’ yang mereka lakukan adalah seperti “Tuduhan Palsu”, “Tahanan Politik”, perbicaraan berat sebelah, tidak dapat membela diri dan sebagainya.
Penipuan yang dilakukan ini bukan sahaja pada rakyat Malaysia, malah pada dunia. Amat malang lagi, tanpa rasa bersalah atau malu, penipuan ini disalurkan pada Negara-Kerajaan di luar negara, Individu-Individu Berpengaruh, Badan-Badan Dunia sehingga ada mereka mempercayainya dan mengambil beberapa tindakan seperti memberi “Derma Jutaan Dollar” untuk kempen pembebasan AI, juga tekanan pada Kerajaan untuk membebaskan beliau.
Justeru, ingin saya nasihatkan kepada pihak-pihak yang berkenaan, hentikanlah penipuan ini. Cukup-cukuplah berdusta. Dari tahun 1998 hingga kini, tak habis-habis lagi. Jika tidak takut pada manusia, takut lah pada Allah SWT. Kasihanilah pada mereka yang kamu tipu itu.
Pada pihak-pihak diluar yang mempercayai, terutama pada Negara-Negara dan Badan-Badan Antarabangsa, ingin saya maklumkan disini bahawa beliau bukan “Tahanan Politik”, sebaliknya adalah “Tahanan JENAYAH”. Tidak ada kena juga mengena dengan penindasan Demokrasi. Juga, hentikanlah memberi dana dan sokongan, kerana ia dusta belaka.
Beliau telah didakwa atas kesalahan jenayah, dibicara dan di adili oleh sejumlah 9 orang Hakim ( 1- Mahkamah Tinggi, 3 – Rayuan, 5 – Persekutuan) , di mana perbicaraan telah mengambil masa yang lama, lebih kurang 7 tahun.
Saya juga ambil maklum bahawa rata-rata mereka ini beri tekanan dari sudut “Human Rights”. Namun bagaimana pula dengan saya? Saya adalah pengadu dan mangsa dalam kes ini. Adakah saya ini bukan “human”/manusia sehingga dinafikan hak sebagai mangsa secara total oleh Badan-Badan “Human Rights”?
Pada hemat saya, agaknya realiti dunia sekarang sudah terbalik. Manusia akan membela individu yang berkepentingan kepada mereka, berkuasa, berpengaruh, berduit kaya raya.
Dan bukannya org kecil seperti saya ini, tak kaya, tak ada kuasa, tidak ada kepentingan. Adakah ini yang ingin dibudayakan?
Apapun syukur selama ini saya ada Allah SWT. Dialah tempat saya berdoa, bergantung dan memohon bantuan.
8 tahun dulu, dari mula saya membuat laporan Polis hinggalah ke saat ini, apa yang saya mahukan sebagai pengadu adalah aduan saya sepertimana dalam laporan polis mengenai perlakuan Anwar Ibrahim terhadap saya disiasat dan diadili, tidak lebih dari itu. Tidak sesekali saya berasa kesal.
Kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim, setahun sudah berlalu. Semoga sihat dan tenang disana. Gunakanlah tempoh muhasabah ini sebaik-baiknya. Sesungguhnya Allah SWT itu Maha Pengampun bagi hambanya yang benar-benar insaf. Sebagai bekas majikan, saya doakan yang terbaik.
Terus kehadapan, istiqamah dan sabar.

SAIFUL BUKHARI AZLAN
10hb FEB 2016
Kini setahun selepas Anwar dipenjarakan, masih ada lagi penyokongnya yang berhimpun di hadapan pintu penjara Sungai Buloh bagi mendesak Anwar dibebaskan kononnya demi keadilan. Jika itu keadilan yang mereka inginkan, bagaimana pula dengan keadilan bagi mangsa liwat Anwar iaitu Saiful Bukhari Azlan?

Ketika ditemui, Saiful melemparkan satu persoalan kepada penyokong-penyokong Anwar yang masih taksub mengatakan bahawa Anwar kononnya dianiayai oleh sistem kehakiman di Malaysia.. "Adakah saya ini bukan manusia" sehingga haknya sebagai "mangsa" dinafikan? Pada hemat saya, agaknya realiti dunia sekarang sudah terbalik..," ujar Saiful.
Share this article

1 Komen:

  1. nak suruh kau bersumpah dgn nama Allah kau dah buat, depan kaabah lagi.. nak suruh anwar bersumpah mcm2 pulak alasan dia emm entahla.. dulu masa kecik2 kalau nak tau org tu bohong ke tak suruh dia bersumpah dgn nama Allah.. org melayu ni sezalim atau sehitam mana pun hati dia kalau suruh dia bersumpah takkan brani dia.. takut dimakan sumpah.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Networkedblog

MENARIK

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top