Nuffnang

LU LANGSI? Kah...Kah...Kah...... Sapa Mau Tolong?


Nak tunjuk langsi di media sosial ye? Hambik kau!!! Sekarang nak kata polis zalim? Polis tidak adil? Sendiri cari penyakit, sendiri tanggung le...... Kesian kat mak ayah kat kampung tu, tak pasal-pasal terpaksa tebal muka tanggung malu dengan penduduk kampung. Inilah akibatnya terlebih excited nak tunjuk langsi di media sosial.

Pihak polis telah menahan seorang pemuda dari Parit Buntar, Perak, petang semalam berhubung status ancaman yang dibuat melalui akaun facebook miliknya. Suspek telah memuatnaik satu status pada 4 Februari melalui akaun Aidil Radzi yang berbunyi :


"Saya akan gegarkan Kuala Lumpur dan kediaman YAB Perdana Menteri Malaysia dengan letupan bom pada hari sabtu minggu ini kerana najib menyusahkan rakyat". 
Pihak polis telah melakukan serbuan di rumah suspek serta merampas peralatan yang digunakan semasa memuatnaik status tersebut. Suspek ditahan dan disiasat di bawah Seksyen 130G Kanun Keseksaan.

Kepada pihak polis dan SKMM, giatkan usaha mengesan golongan-golongan sebegini. Jangan bagi muka. Bukan apa, kalau mereka dibiarkan, kita takut posting yang benar maksudnya pula nanti kita hanya anggap sebagai gurauan. Bahaya tu. Mencegah lebih baik.
Share this article

4 Komen:

  1. Inilah angkara membuat posting di Fb mengikut perasaan hati tanpa saringan pemikiran yang betul dan stabil. Mereka ingat posting di Facebook sekadar mainan sesuka hati apa yang nak ditulis dan dipaparkan tanpa mengambilkira implikasinya dan bakal risiko yg terpaksa dihadapi dan ditanggung?.
    1. Pandai buat pandai tanggung
    2. Berani buat berani tanggung
    3. Negara kita ditadbir dengan Perlembagaan dan U2 yang perlu dipatuhi/tidak dilanggar..

    BalasPadam
  2. Dikatakan fb telah digodam...jgn tuduh sembarangan siasatan belum selesai.... kita khuatir kita memfitnah individu tersebut....

    BalasPadam
  3. Bila dah kantoi bagi alasan digodam, disabortaj. Ini semua alasan anak buah Tony Puaka. Jenis lancau tak sunat.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top