Nuffnang

TERIMA KASIH SAIFUDDIN!!!


Tindakan bekas Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah yang keluar UMNO bagi menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) merupakan ‘blessing in disguise’ atau hikmah kepada UMNO.
Blog pro-UMNO, MYKMU.NET melaporkan, bekas Ahli Majlis Tertinggi UMNO itu menjadi duri dalam daging kepada parti itu sejak akhir-akhir ini.

Saifuddin yang berpegang kepada pemikiran liberal tidak lagi sesuai dengan UMNO yang sentiasa membawa jalan sederhana dalam isu agama dan kaum.

Sebaliknya, kecenderungan ideologi Saifuddin kepada Islam dan Melayu Liberal dikatakan sangat cocok kepada kepimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Blog itu berkata, pengumuman Saifuddin meninggalkan UMNO untuk menyertai PKR sedikit pun tidak mengejutkan.

“Pengumuman lebih mengejutkan apabila bekas Ahli Parlimen Temerloh tersebut menulis dalam akaun twitternya (pada Rabu) bahawa tidak akan sesekali keluar UMNO.

“Ramai dalam UMNO dan PKR yang kecewa dengan kenyataan semalam (Rabu). Akar umbi UMNO mengharapkan beliau keluar dari parti kerana sering membawa pandangan liberal. PKR pula sangat memerlukan Saifuddin seorang orator dan pemikir yang gah,” lapor blog itu.

Blog itu mendakwa, tindakan Saifuddin meninggalkan UMNO sebenarnya menyelamatkan parti itu.

“Terima kasih Saifuddin kerana menyelamatkan UMNO,” tulis blog itu lagi.


MUSUH DALAM SELIMUT

Tindak-tanduk bekas Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah ketika masih dalam UMNO sama seperti musuh dalam selimut.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Bung Mokhtar Radin berkata, kebenarannya terserlah selepas bekas Ahli Parlimen Temerloh itu memutuskan untuk menyertai pembangkang, PKR.

“Saya tidak hairan Saifuddin keluar UMNO, kerana sikap Saifuddin dan menampakkan reaksi yang cukup menyakinkan yang dia tidak serasi dengan perjuangan Barisan Nasional (BN).

“Pada saya adalah lebih baik kita (UMNO dan BN) berlawan dengan lawan yang terang daripada berlawan dengan musuh dalam selimut. Saya ucap terima kasih kerana Saifuddin ‘be a gentlement’,” katanya ketika dihubungi FMT.

Malah Ahli Parlimen Kinabatangan itu berkata, tindakan Saifuddin keluar menyertai PKR lansung tidak menjejaskan UMNO, kerana beliau sendiri ditolak oleh rakyat semasa Pilihan Raya Umum (PRU) lepas.

“Saya tidak nampak UMNO pada keseluruhannya terjejas, sebab Saifuddin pun pemimpin yang kalah dalam PRU,” katanya.
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top