Nuffnang

VIDEO : Inilah Yang MENGGETARKAN Tentera Dan Rakyat Israel!!!



Pihak Yahudi telah melancarkan lebih 4,000 serangan udara, darat dan lautan yang membunuh lebih 1,900 nyawa rakyat Palestine kebanyakannya kanak-kanak, wanita dan orang-orang tua. 

Berbanding hanya 3,200 serangan roket yang dihalakan ke Israel, banyak yang dipintas oleh sistem anti peluru berpandu Iron Dome namun banyak juga kemusnahan di Israel. Tetapi berita mengenainya disekat penyiarannya oleh Tel Aviv. 



Menurut sumber Yahudi lagi kononnya seramai 900 orang pejuang mujahiddin Hamas telah terkorban. Manakala sebanyak 32 buah terowong rahsia Hamas telah berjaya dimusnahkan.




Sebarang cerita mengenai kematian atau kecederaan di pihak IDF akan ditapis terlebih dahulu dan cuba disembunyikan sebaik mungkin oleh pihak tentera Zionis. 

Di pihak tentera Yahudi seramai 64 tenteranya terkorban, 103 cedera, 9 daripadanya parah. (Sumber)



Kereta kebal jenis Merkava milik IDF yang musnah dibedil peluru buatan sendiri pihak pejuang Hamas. Bayangkan jika Hamas memiliki lebih banyak senjata pemusnah sudah tentu hancur Israel. 





Pejuang Hamas berjaya meletupkan sebuah APC M-113 milik IDF yang membunuh 13 tentera IDF sekaligus semasa pertempuran di Shejaiya. Insiden ini menggerunkan IDF hingga ada tenteranya dihukum kerana engkar berperang di Gaza. 



Sebuah video yang tersebar di laman Facebook memaparkan kira-kira satu batalion tentera rejim Zionis Israel mati bergelimpangan selepas diserang Briged Al-Qassam.

Menerusi video selama 1 minit 11 saat itu, para anggota tentera Israel yang lain sibuk memberikan rawatan kecemasan kepada rakan mereka yang tercedera.

Pihak tentera Israel dan kerajaan Zionis dikatakan sedang cuba menyembunyikan video berkenaan bagi mengelak daripada terpalit malu apabila pasukan tenteranya diserang sehingga mengakibatkan kematian yang besar.






Kemungkinan pihak Zionis Israel mahukan gencatan senjata selama 72 jam yang baru sahaja dipersetujui selepas tersebarnya video yang memalukan ini.


KLIK SINI (sekiranya video tidak dapat ditonton)




Kepada rakyat Malaysia yang bersimpati, teruskan berdoa sambil menghulur derma kepada perjuangan rakyat Palestine di Gaza.



Apapun usaha yang dilakukan ia tetap menunjukkan kesungguhan kita membela insan-insan Palestine yang teraniaya.
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top