Nuffnang

LUAHAN : Warkah Terbuka Buat Pimpinan Tertinggi PR!!!

Kemelut dan pergeseran yang melanda Pakatan Rakyat bukan sahaja telah membuka pekung mereka sendiri, tetapi juga menimbulkan keresahan di kalangan penyokong dan pemimpin-pemimpin di akar umbi.

Terkini, tidak tahan melihat gelagat pemimpin-pemimpin tertinggi mereka, Dr Dzulkefly Ahmad seorang AJK PAS Pusat dan juga merupakan Ahli Sekretariat Pakatan Rakyat telah menulis surat terbuka ini :


Salam Syawwal.. di Pagi Juma'at Yang Mulia..... 
Apa pun faktor2 sebab-punca rentetan "Kebrentakan Dalaman" sehingga Pakatan Rakyat sedang mengalami fenomena "Self- Destruct Mode" yang berpotensi membawa kpd "Berakhirnya Koalisi-Muafakat Politik" ini, Pimpinan Tertinggi mesti segera menangani serta mengelakkan kesudahan Perpecahan ini.
Sangat malang sekiranya Pakatan Rakyat berakhir di sini kerana umum mengetahui bahawa inilah hanyasanya wadah yang menjadi harapan Rakyat untuk mampu menyemak-imbang serta menggugat keangkuhan serta kebobrokan penguasa Umno-BN dalam tadbir-urus negara serta PRU ke-14 akan datang.
Berpada-padalah Sdra2ku bahkan sebaiknya "Segera Hentikan" dalam "Menyerang serta Menembak Sesama Sendiri" kerana Sdra sedang ditertawakan oleh seteru politik kita yang bertepuk-sorak serta mempergiat mengadu-dombakan bagi meretakkan lagi keutuhan serta perpaduan Pakatan Rakyat kini.
Wajah2 Sdra di dada-dada akhbar mereka di muka depan! Anih mengapa mereka memberi ruang kepada Sdra..Ya..segera sedar dan insaflah....ruang diberi justeru kerana Sdra menembak sesama sendiri...Malang!
Rakyat mengharapkan Sdra sementara Sdra asyik bercakaran dan ditanggapi sebagai memperjuangkan kepentingan kelompok masing-masing dan bukan mengutamakan Kemaslahatan Rakyat dan Kepentingan negara! Itulah Persepsi Rakyat kini.....mungkin Sdra tidak setuju....dan Sdra punya hujjah yang kukuh....Ya..semua kita merasakan punya hujjah yang kukuh....
Ayuh Sdra2ku bangun dari Keasyikan dan "Perangkap Kitaran Ganas" yang memusnahkan ini.. dengan setiap orang kita berteriak "Cukup Lah Kehancuran Pakatan Rakyat ini"...("Enuf is Enuf of Destroying Pakatan Rakyat!).
Segerakan Majlis Presiden Pakatan Rakyat bersidang untuk "Menghentikan Kemusnahan" ini ("Arrest the Self-Destruction")..tanpa semestinya menunggu melepasi 10 Ogos bagi mengurus tuntutan krisis yang ganas ini...
10 hari adalah terlalu lama dalam politik dan media UBN saban masa memporak-perandakan serta merobek kesepaduan muafakat politik yang kita bina selama ini! Dikatakan hanya.. "Divine Intervention" mampu untuk Menyelamatkan Pakatan Rakyat....Namun Sdra juga tahu...AlLah tidak akan merubah nasib kita kecuali kita sendiri yang mahu merubahnya...
Maka jadilah Sdra2 Pimpinan Tertinggi sendiri, pertama-tamanya.. sebahagian dari "balatentera AlLah" yang bertindak menjadi "Anasir Penyelamat" dalam kemelut ujian getir ini...Kalau benar-benar Sdra2 masih ingat .."Tuntutan Kepimpinan" adalah pertama-tamanya ..."Menyatukan Hati2 Pejuang"... (Taalluf Al-Quluub) dan bukan sebaliknya memecah-belah keutuhan kesepaduan organisasi...
Kalau tidak... Sejarah akan menghukum Sdra2 Pimpinan sebagai yang Mengizinkan Pakatan Rakyat Berpecah dan juga sekaligus ditanggapi.. Sdra2 Pimpinanlah yang mencetuskan Kemelut dan Krisis kali ini! Sekali lagi ini adalah Persepsi Rakyat....mungkin boleh saja kita nafikan..
Semoga-moga Rintihan dan Syakawa (Pengaduan) yang dititipkan pada dinihari ini mendapat empati dan respons positif Saff Pimpinan Majlis Presiden Pakatan Rakyat dan semua Pimpinan Pakatan Rakyat di semua peringkat di seluruh negara.
Ya AlLah...Telah ku lunaskan Tanggungjawabku menegur Pimpinan Tertinggi Muafakat Politik ini..yang masih ku tanggapi "Tahaaluf Siyasi" yang punya kemuliaannya di sisiMu....bagi "Menegakkan Keadilan dan Membenteras Segala Kezaliman" ....Juzuk penting dari SyariatMu Ya AlLah!
AlLahu Musta'an.... wa AlLahu Maa Aqulu Wakil!
Dr Dzulkefly Ahmad
Pandangan Peribadi (mungkin ada yg mengecam saya kerana tidak mengikut saluran komunikasi), seorang AJK PAS Pusat dan Ahli Sekretariat Pakatan Rakyat.
5 Syawwal 1435H...1 Ogos 2014
Share this article

3 Komen:

  1. Sempat jugak penulis itu memburuk burukan koalisi pihak lawan dalam keadaan pihak sendiri...koalisi pas/pkr/dap berada dalam keadaan lebih buruk, terumbang ambing dan ibarat telor di hujung tanduk.

    BalasPadam
  2. PR setabil je, ini semua kerja org yg dengki dengan kemaraan PR

    BalasPadam
  3. ahli PAS selagi hidupOgos 06, 2014 1:43 PTG

    Allah swt maha Agung menunjukkan kebenaran PR juga penuh dengan ahli yang tertipu dengan nafsu keduniaan, sama saperti BN. Kembalilah kepada perjuangan yang suci yang dibawa Nabi saw, membawa obor dan panji2 Islam, ikatkan hati umat islam dengan kekuatan Iman dan bawalah keadilan dalam kehidupan dengan kemuliaan Islam.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top