Nuffnang

NGERI!! Gambar : 2 Penunggang Motorsikal Digilis Lori!!!



Dua penunggang motosikal maut, manakala seorang lagi parah selepas dirempuh sebuah lori di Kilometer 20 Lebuh Raya Pasir Gudang, Johor Bahru, kelmarin

Mangsa yang maut adalah Mohd Nazrin Kahar, 40, dan Lam Khoon Yen, 54, sementara individu dikenali sebagai Tan berusia lingkungan 40an cedera parah.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.30 pagi itu, kesemua mangsa menunggang motosikal secara berasingan dalam perjalanan ke tempat kerja masing-masing sebelum dirempuh sebuah lori pasir yang dipercayai hilang kawalan.

Saksi, Ridwan Abd Rashid, 31, berkata, kejadian berlaku terlalu pantas dan secara tiba-tiba, lori berkenaan memasuki laluan bertentangan.

“Saya dapat lihat kerana saya memandu di belakang motosikal yang ditunggangi ketiga-tiga mangsa dan lihat mereka digilis lori terbabit.

“Saya berhentikan kenderaan dan cuba untuk membantu mereka. Saya mendapati dua mangsa sudah meninggal dunia dan seorang mangsa cedera parah,” katanya.

Katanya, dalam keadaan terkejut, dia berusaha mencari telefon bimbit mangsa untuk menghubungi keluarga mereka sebelum menelefon polis dan ambulans.

“Ikutkan memang panik dan terkejut sebab tidak pernah berhadapan dengan insiden ini, tetapi saya usaha juga cari ketiga-tiga telefon bimbit kesemua mangsa.

“Kemudian saya dapati ada satu telefon milik seorang mangsa telah hancur. Saya ambil kad simnya dan cuba hubungi keluarganya menggunakan telefon saya sendiri,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan, Asisten Komisioner Sulaiman Salleh ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan memberitahu kemalangan berlaku berpunca daripada pemandu lori berkenaan.

“Kejadian tersebut berlaku apabila lori yang dipandu lelaki berusia 29 tahun dipercayai hilang kawalan hingga merempuh motosikal itu.

“Pemandu lori berkenaan kini ditahan dibawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan untuk membantu siasatan,” katanya. -BH







Share this article

1 Komen:

  1. kalau nak tunjuk gambar..tunjuk lerrr ngan jelas,tak pyh.sensor lerr gambar tuuu!kami nak tgk gambar real yg.ngeri tuuu!kalau tak mahu tunjukkkk,jgn.tunjukkk!menyakitkan hatiiii!bg.sesiapa yg.tak blh.tgk.jangan lerrr tgkkkkkkkkkk!

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top