Nuffnang

MELAMPAU!! Akhbar Singapura Dakwa Wujud "Pembunuhan Murahan" Di Malaysia!!





KUALA LUMPUR: Kerajaan Malaysia kesal dengan akhbar The New Paper, Singapura yang menerbitkan tajuk berita mengelirukan dan sensasi yang mendakwa pembunuhan murah di Malaysia.


Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman dalam kenyataan pada Jumaat berkata tajuk berita itu mempunyai niat jahat dan menyebarkan tanggapan salah tentang keadaan keselamatan di Malaysia.

“Kami menggesa agar The New Paper tidak mensensasikan apa-apa perkara yang boleh memberi kesan menjejaskan ke atas mana-mana pihak,” katanya.

Akhbar The New Paper pada 31 Julai, menerbitkan sebuah artikel bertajuk ‘Selamat datang ke Malaysia di mana kematian adalah murah dan untuk kekal hidup sangat mahal’ yang turut menyatakan bahawa untuk mengupah seorang pembunuh hanya memerlukan $2,000 (RM5,000).

Artikel tersebut menerima maklum balas negatif dari pelbagai pihak yang menyatakan ia tidak beretika dan menggesa agar akhbar harian itu memohon maaf kepada Malaysia kerana menghina. BERNAMA
Share this article

1 Komen:

  1. Sebenarnya S'pura dah GELABAH sebab dunia makin tahu, bagaimana PAP ditaja MOSSAD-CIA-MI6, untuk tawan S'pura dari TANAH MELAYU; dan telah beri kerakyatan dgn mudah kpd jutaan imigran yang bukan pekerja/pelarian pun, dari Bukan Islam Cina dan Kristian untuk MENGECILKAN terus jumlah dan MENINDAS umat Islam/BUMIPUTERA Melayu Singapura; iaitu polisi DAJAL yang ditiru dari PENAJAnya, Yahudi Zionis Israel, yang ambil jutaan imigran Yahudi dan Kristian Zionis, untuk MENGECILKAN jumlah dan MENINDAS umat Islam Bumiputera Palestin!

    Dan DAPBIAWAK/PKR pula sekutu kuat Barat-Israel di M'sia ini; jadi bayangkanlah betapa bahayanya rejim PAP-DAPBIAWAK/PKR buat kita – jadi pedulikan hak asasi-demokrasi SAMPAH Barat-Zionis yang si DAPBIAWAK/PKR asyik MELALAK, kalau kita lebih MENGUTAMAKAN mana-mana pelarian/imigran Islam yang miskin dan tertindas!

    Lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, Wednesday, September 2, 2009:

    Bismillahirrahmanirraheem.

    1. Until 1965, Singapore was part of Malaysia. Singapore declared its independence on August 9, 1965.

    2. Impressed by the Israeli defence system when visiting Israel in 1959, Singapore’s 1st Minister of Defence, Goh Keng Swee (GKS) later invited Mordecai Kidron, Israeli Ambassador to Thailand, over to Singapore to help set up its army. By end- 1965, Israeli teams from Israeli Defence Forces (IDF) began arriving to help Singapore build its army, Singapore Armed Forces Training Institute (SAFTI) and the Defence Ministry.

    3. GKS had to be mindful of the sensitivities of neighbouring Malaysia and Indonesia, with predominantly Muslim populations. Hence utmost secrecy surrounded the presence and activities of the Israelis, who had specially asked to be referred to as 'Mexicans' to avoid having their cover blown. Israel imposed a total blackout on the story and the secret was preserved. Until the other side could no longer contain itself.

    4. In his book, "From Third World to First: The Singapore Story 1965-2000," published in 2000, Lee Kuan Yew, Singapore's first prime minister, disclosed the secret that had been kept for almost 40 years: It was the Israel Defense Forces (IDF) that established the Singaporean army…..

    7. In a book entitled “The Israeli Connection: Whom Israel arms and why”, Benjamin Beit-Hallahmi (1988, pg26) wrote, “According to the CIA (1979), Singapore is the location of the main Mossad station in Asia. General Efrain Poran, a former military adviser to (Israeli) PM Begin, served a s Defense adviser to the Singapore Government (Kartin, 1984). In 1969, 45 Israeli advisers were on active duty in Singapore.”........

    13. Last but not least, let me share with you a thought from someone in a website posted in 2008. He wrote, ”Orang Melayu di Malaysia tidak sedar, Singapura adalah diam berisi. Singapura dijaga oleh Amerika dan Israel. Semua komponen tentera Singapura dibeli dan diselenggara sama ada oleh Amerika atau Israel. Mossad sendiri berpangkalan di Singapura. Maka tidaklah hairan Malaysia Today server dia dah relocated di Singapore-based.( Al-Azharri Siddiq/popcorn-km.blogspot).....

    MAKCIK Tempurung – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/UMNO/PM/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top