Nuffnang

HINA SULTAN : Wan Ji Pertahan Diri!!



Pendakwah bebas Wan Ji Wan Husein mempertahankan dirinya berhubung video yang menunjukkan beliau berbincang kemungkinan Malaysia menjadi negara sistem monarki, yang didakwa sesetengah pihak sebagai "menghina" sultan.

Wan Ji berkata kenyataan itu dibuat secara kiasan sewaktu perbincangan berkaitan 'fiqh tawaqqu' - satu cabang pengajian fikah Islam yang membincangkan isu yang mungkin berlaku pada masa depan.

Ketika dihubungi hari ini, Wan Ji berkata beliau memberi contoh bagaimana Nabi Muhammad SAW yang selalu membuat perancangan untuk masa depan dan beliau memberi pelbagai contoh, termasuk tentang sultan.

Seorang aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) hari ini membuat laporan polis dengan mendakwa Wan Ji menghina sultan dan beliau menggesa tindakan diambil terhadapnya.

Laporan polis itu dibuat oleh Muhammad Zharif Johor di ibu pejabat polis Dang Wangi pada 3.55 petang tadi.

Bagi yang belum melihat video tersebut, boleh KLIK SINI


Share this article

2 Komen:

  1. Ini fakta sejarah dari ulamak. Sultan dlm bahasa Arab bermaksud 'Pemimpin Agung Yang Di Lantik'. Sultan itu pangkat yg dikurniakan oleh Allah kpd kekasihnya utk memimpin ummah contohnya sejarah Kedah Tua. Sebelum kedatangan Islam, rajanya bernama Raja Durbar Derbar memerintah kerajaan Merong Mahawangsa (bukan Islam). Atas arahan 'SULTAN AULIA SAYYID SYEIKH MAHYUDDIN ABDUL QADIR JAILANI' kpd muridnya iaitu Syeikh Abdullah A-Qumairi mengislamkan Raja Durbar Derbar dengan nama Islamnya 'SULTAN MUZAFFAR SYAH'. Harus di ingat, sultan itu adalah 'pangkat kurnia' yg ada hubung-kait dgn ulamak, dgn kekasih Allah dan dgn AllAh SWT. Bukanlah sultan itu di ambil dr nama syaitan, babi atau sebagainya. Waspada dgn pengucapan anda. Rujuk keterangan lanjut drpd Pertubuhan Warga Melayu Malaysia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Inilah antara cth2 agen dajjal mjlnkn perancangan dajjal dlm usaha mereka mjatuhkn sebuah kerajaan Islam. Usaha utk mrealisasikn one world order giat dijlnkn di negara2 yg majoriti rakyatnya islam. 'Uztaz' ini org suruhan illuminati yg merupakn agen kepada dajjal laknatullah.

      Padam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top