Nuffnang

PERSATUAN BEKAS POLIS BIDAS ANWAR IBRAHIM

KUALA LUMPUR – Persatuan Bekas Polis Malaysia (PBPM) membidas Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana membuat fitnah kononnya terdapat 40,500 pengundi hantu dari Sabah dan Sarawak ke Semenanjung Malaysia untuk mengundi Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Presidennya, Yusof Hamdain Deigo berkata, dakwaan Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu sebenarnya mengambarkan ketakutan beliau untuk berhadapan PRU13 dan cuba mengalihkan perhatian pengundi dengan mengada-adakan cerita, fitnah serta membuat tuduhan liar tanpa fakta terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).




Persatuan Bekas Polis Bidas Anwar Ibrahim



“Bekas polis di Sabah dan Sarawak telah meninjau persekitaran lapangan terbang di kedua-dua negeri tersebut sebelum ini dan mendapati hanya kumpulan pengundi yang berkerja di Sabah dan Sarawak serta kumpulan pengundi dalam kalangan pelajar yang mengambil kesempatan bercuti untuk balik untuk mengundi,” katanya melalui satu kenyataan media hari ini.

Justeru, katanya, PBPM berasa amat kesal atas dakwaan Anwar tersebut kerana tohmahan itu secara tidak langsung menggambarkan seolah- olah penduduk Sabah dan Sarawak umpama `tunggul kayu’ kerana membiarkan pendatang atau pengundi hantu terbabit.

Sehubungan itu juga katanya, PBPM yang mewakili bekas anggota polis menyangkal sekeras-kerasnya tuduhan ketua pembangkang tersebut kerana turut melibatkan Pejabat Perdana Menteri dengan tuduhan tidak berasa berkenaan yang mahu menggagalkan PRU13.

Share this article

1 Komen:

  1. Kalau pokok bergoyang dah tentu ada angin yg bertiup sepoi2 bahasa....dan pastinya angin2 ini datangnya dari sabah yg dibumiputrakan secara express....

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top