Nuffnang

BANGSAT!!! GUA DAH TAK TAHAN DENGAN PROVOKASI MELAMPAU INI!!




Menyirap darah saya bila dapat tahu mengenai insiden biadap dan kurang ajar pihak-pihak tertentu yang melakukan provokasi melampau terhadap sebuah masjid di daerah Baling, Kedah. Sedang kita diambang PRU ke-13 esok, umat Islam dicabar lagi.

Dilaporkan bahawa seorang anak qariah masjid, Mohd Ali Abdul Wahab telah terjumpa bangkai seekor anak babi hutan di depan tempat letak kenderaan di perkarangan Masjid Ar-Rahmaniah, Bt 48, Mukim Bongor di Baling, Kedah.

Sebelum kejadian itu, saya difahamkan bahawa dua orang saksi telah terlihat sebuah kenderaan pacuan empat roda Toyota Hilux berwarna putih dalam keadaan mencurigakan pada kira-kira jam 6.30 petang di lokasi yang sama.

Mereka dalam keadaan tergesa-gesa meninggalkan masjid itu dan saksi-saksi tersebut juga ternampak bendera PAS yang diletakkan di bahagian depan bonet kenderaan tersebut ketika meninggalkan masjid.

Bersangka baik, mereka tidak peduli dengan puak PAS tersebut. Mungkin mereka berhenti solat Asar di masjid berkenaan, menunaikan solat secepat mungkin dan meneruskan kempen parti mereka selepas itu.

Kira-kira jam 7 malam, Pakcik Ali terkejut besar apabila terjumpa bangkai anak babi hutan berkenaan dan dia cepat-cepat memaklumkan perkara tersebut kepada sahabatnya, Rambli Che Awang.

Kemudian dengan pertolongan seorang sahabat berbangsa Siam, Nin A/L Sam Din, bangkai najis munghallazah itu berjaya dialihkan dari situ. Alhamdulillah, selesai satu perkara…

Marah dengan provokasi melampau yang dilihat sengaja dilakukan pihak tertentu, ahli jawatankuasa masjid tersebut sepakat untuk membuat laporan polis berhubung insiden yang mencabar kesucian rumah Allah itu.

Persoalannya, siapakah yang terdesak sangat sehingga sanggup melemparkan provokasi melampau itu di rumah Allah?

Tidak cukupkah berpolitik di luar masjid sehingga tergamak mencemarkan masjid yang menjadi tempat ibadah umat Islam? Mengapa perlu cemar masjid pula?

Pelik betul! Bukanlah nak menuduh puak PAS yang menggunakan kenderaan pacuan empat roda itu, tapi mereka layak dijadikan suspek utama dalam insiden kurang ajar ini. Lagipun, puak-puak itu dikatakan sanggup melakukan apa saja bagi mempertahankan kuasa mereka di Kedah.

Esok merupakan hari terakhir penjajahan PAS di Kedah. Dikhabarkan seluruh penyokong BN di Kedah sedang bersedia untuk berhimpun di depan Wisma Darulaman, mengepung bangunan kerajaan negeri itu bermula selepas solat Maghrib, esok.

Kalau betul pun nak kalah, tak payahlah cemarkan rumah Allah itu. Apa kena mengena masjid dengan peralihan kuasa? Puak PAS marah pada Allah sebab kembalikan kuasa pada BN Kedah, kah? Kalau betul begitu, nantikan saja kemurkaan Allah nanti..!
Share this article

1 Komen:

  1. KAH PITNAH PITNAH. XDA KEJA LAIN KA BRO BODOH PUNYA WEB

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top