Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

WARDINA SOUND FAREEDA : Jangan Layan Pembeli Macam Lembu!!!


Berikutan viral video orang ramai berhimpit untuk mengambil nombor giliran bagi membeli tudung di sebuah butik tudung, Wardina Safiyyah tampil memberi teguran kepada pemilik butik yang terbabit.

Wardina menerusi laman Facebooknya memberi teguran supaya pemilik butik berkenaan tidak merendahkan dan melayan pembeli seperti kambing atau lembu.
"Bismillah. (Baru tengok video viral satu butik tudung) Saya mengharapkan pemilik butik tudung.... janganlah merendahkan dan melayan pembeli anda seperti kambing atau lembu. Manusia selayaknya dilayan seperti manusia. ", tulis beliau.

Selain itu, Wardina juga menasihatkan agar pemilik lebih peka dan menggunakan alternatif untuk memudahkan pembeli sekiranya tahu ada jualan gergasi dan sebagainya.


"Kalau dah tahu akan ada sale gergasi dan sebagainya.. maka guna lah sistem nombor giliran, daftar online, gunalah emel, text dan bermacam-macam sistem lagi zaman serba canggih ni. Tak pun letak lah staff banyak sikit kawal keadaan. Tidaklah ada apa yang perlu anda banggakan apabila ramai pembeli menjerit dan berhimpit di hadapan kedai anda.", kata Wardina.

Wardina juga menyifatkan kejadian yang berlaku itu amat memalukan dan sekali lagi menegur pemilik butik berkenaan supaya lebih menghormati pelanggan mereka.

"Ianya amat amat amat amat memalukan. Nak buktikan apa? Tudung anda hebat? Dengan melayan dan membiarkan mereka sebegitu?

"Tak ada hebatnya butik yang membiarkan manusia merendahkan taraf diri mereka sebegitu rupa. Layan pelanggan anda dengan maruah dan respek... sekurang-kurangnya berikan mereka satu barisan untuk beratur. ", tulis Wardina.


Share this article

9 Komen:

  1. Jelas memalukan, pemilik butik tersengih2 senyum tgk pangai mak ngan pak budak jadi sasau.

    BalasPadam
  2. Sistem jualan harus dipelbagaikan supaya memudahkan pelanggan anda membeli.. Nampak dlm video tu sistem angka gilran yg lapok seperti di zaman p ramlee..

    BalasPadam
  3. Wardina pompuan murahan sial dah keluar balik, muka tak cukup hisap kote, laki kau dah tak naik batang lagi wardina..

    asyik meroyan bila tak dapat kote, si wardina puaka, muka asyik stiiiim memamnjang nak hisap kote

    BalasPadam
    Balasan
    1. Allahuakbar. Baikilah bahasa awak yang sangat kasar. Bahasa tu melambangkan sikap orang yang menulisnya.

      Padam
  4. memalukan kaum lain bila melihatnya.. sedih sebab guna sistem tidak betul demi menunjuk2 ps org ramai yg kedai mereka laku keras.. padahal takder pun

    BalasPadam
  5. Kenapa tak nak beratur? Salah siapa sebenarnya? Kalau kat kedai makanan segara boleh pulak beratur. Nak beli tiket wayang pun boleh beratur apa.

    BalasPadam
  6. Kenapa tak nak beratur? Salah siapa sebenarnya? Kalau kat kedai makanan segara boleh pulak beratur. Nak beli tiket wayang pun boleh beratur apa.

    BalasPadam
  7. sejak bila pulak admin jadi penjilat betina ni.. semua benda kau nak jilat..

    BalasPadam
  8. Wah hebat tudung fareeda tu ya....macam anak gua cakap yalah..tudung tu boleh kalis kepala dari api neraka kot....itulah orang melayu...macam heran sangat...tudung tu sebenarnya bukan jenama ynang kita perhatikan tetapi niat dan cara kita pakai...itu lagi penting...

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Networkedblog

MENARIK

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top