Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

#ManyToHide : Mahathir Cakap Tak Serupa Bikin - Lari Bila Diajukan Soalan!!! (VIDEO)


Pengasas SAMM, Badrul Hisham Shaharin atau Chegubard mendakwa Tun Dr Mahathir Mohamad lari meninggalkan majlis selepas enggan menjawab persoalan yang diutarakannya ketika program Dialog Anak Muda ‘Deklarasi Rakyat, Realiti Atau Fantasi’ di Clubhouse Persatuan Alumni UM, sebentar tadi.
Chegubard turut menyifatkan program yang dihadiri oleh bekas perdana menteri itu sebagai tiada pengisian.

“Program dialog anak muda dengan Mahathir sebentar tadi tak ada apa kerana akhirnya Mahathir tak menjawab soalan dan lari balik awal.

“Tinggalkan Ambiga dan Maria untuk menjawab soalan malah wartawan dan rakaman juga tidak dibenarkan, katanya sebentar tadi.

Menurut Chegubard, wartawan dan rakaman tidak dibenarkan, malah pengacara majlis juga mengingatkan awal pengguna media sosial agar tidak melaporkan program tersebut.

Menurutnya lagi, Mahathir turut menjelaskan gerakannya ketika ini hanya untuk menjatuhkan Najib dan bukannya membebaskan Rafizi yang sedang ditahan reman ketika ini.

“Bila di tanya berkenaan Tun tak buat apa ka Rafizi sedang dipenjara, Mahathir (hanya) jawab” saya berjuang bukan kerana Rafizi tetapi untuk tumbangkan Najib.

“Tumbangkan Najib dulu nanti Rafizi bebaslah tambahnya (kata Mahathir), patut Azmin lari rupanya ini pemikiran depa” ujarnya lagi.

Sementara itu, memetik laporan FMT, CheguBard dilaporkan berkata tiada sebab untuk menyokong Deklarasi Rakyat yang dianjurkan Tun Mahathir.

““Saya tidak nampak elemen dimana keperluan untuk kita menyokong Deklarasi Rakyat yang semata-mata untuk memenuhi nafsu politik Mahathir menjatuhkan Najib (Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak) mengantikan dengan orang yang dia pilih.

“Tun (Mahathir) juga gagal menjelaskan proses transasi yang bakal dilakukan sekiranya berjaya menjatuhkan Najib bagi memastikan Malaysia ini bersih dan adil dibawah kepimpinan baharu,” kata CheguBard kepada pemberita sebaik selesai majlis dialog tersebut.

SAMM sebelum ini melahirkan kebimbangan mereka berikutan pembabitan pemimpin pembangkang dalam muafakat Deklarasi Rakyat yang memungkinkan pembangkang diperalatkan oleh bekas Perdana Menteri itu. 

SuaraTV

Share this article

10 Komen:

  1. Mengapakah video sekerat sahaja? Mengapakah tidak disiarkan sambungan video yang kononnya Tun Dr. Mahathir tidak menjawab soalan itu?

    Apa yang jelas, Chegubard tu hanya membebel tidak tentu arah, menuduh semberono begitu sahaja.

    Misalnya dia menuduh Tun Dr. Mahathir mencuri wang negara beratus bilion, dia ada bukti ke? Dia ada nampak ke Tun Dr. Mahathir mencuri? Dia ada salinan dokumen yang menunjukkan Tun Dr. Mahathir menyimpan wang beratus bilion ringgit di mana-mana bank ke?

    Chegubard itu hanya menuduh semberono, tiada bukti apa-apa pun, sesiapa pun boleh bercakap, misalnya, saya boleh menuduh Chegubard itu mencuri wang tabung masjid, mencuri wang anak yatim, menyonglap wang Solidariti Anak Muda Malaysia, mempergunakan kedudukan dalam Solidariti Anak Muda Malaysia untuk menyalahgunakan wang milik Solidariti Anak Muda Malaysia, saya boleh tuduh sedemikian dan saya tidak kemukakan bukti, sekadar tuduh sahaja, dan apakah jawapan dari Chegubard pula?

    Sedangkan Anwar Ibrahim sendiri tiada bukti yang menunjukkan Tun Dr. Mahathir menyonglap wang negara, daripada 1991 hingga 1998, takkan Anwar tiada bukti langsung jika benar Tun Dr. Mahathir menyonglap wang negara? Jika tiada bukti, maka tak adalah Tun Dr. Mahathir menyonglap wang negara seperti yang dituduh oleh Chegubard itu.

    Macam isu Tun Dr. Mahathir keluar dari UMNO masa Pak Lah jadi PM dan masuk semula UMNO selepas Pak Lah berhenti jadi PM dan Presiden UMNO, itu ikut suka Tun Dr. Mahathirlah, pendirian dia adalah bersama UMNO dan Barisan Nasional, dia keluar UMNO masa Pak Lah jadi PM dan Presiden UMNO itu adalah kerana dia tidak setuju dengan Pak Lah yang menjahanamkan UMNO dan Barisan Nasional dengan dasar-dasar bodoh yang merugikan parti, itu adalah suatu tekanan kepada Pak Lah.

    Begitu juga dengan pengganti sekiranya Najib dijatuhkan dari jawatan Perdana Menteri, tak payah tanyalah siapa yang akan ganti Najib, kerana Tun Dr. Mahathir sendiri sudah tentu tidak tahu lagi siapa yang benar-benar layak, malahan sudah tentu orang itu dari UMNO kerana Tun Dr. Mahathir mendokong dan menyokong perjuangan UMNO walaupun beliau baru keluar dari UMNO.

    Bersambung.............

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sambungan.................

      Jika tanya kepada pembangkang, sudah tentu mereka ada calon mereka, jika ditanya kepada DAP dan PKR, sudah tentu mereka pilih Anwar, jika tanya kepada PAS, sudah tentu mereka pilih Hadi Awang, takkan Tun Dr. Mahathir nak namakan orang sesuka hati selepas dua kali beliau tertipu dengan karektor lakonan oleh Pak Lah dan Najib semasa mereka menjadi Timbalan Perdana Menteri sebelum ini. Tun Dr. Mahathir perlu menilai dengan teliti terlebih dahulu, kerana jika beliau sebelum ini membayangkan sokongan kepada Tengku Razaliegh Hamzah, tetapi tengoklah apa dah jadi dengan Tengku Razaliegh Hamzah, pendiriannya sendiri bercelaru, sekejap sokong Najib, sekejap menentang Najib, jika beliau nak memberikan sokongan terus kepada Tan Sri Muhyiddin atas kapasiti Tan Sri Muhyiddin sebagai Timbalan Presiden UMNO yang dipilih oleh perwakilan, maka berdasarkan situasi semasa Tan Sri Muhyiddin tidak mendapat sokongan menyeluruh dari ahli-ahli parti, malahan ditentang oleh sebahagian besar oleh Ketua-Ketua Bahagian UMNO dan ahli-ahli Majlis Tertinggi. Oleh itu, keutamaan kini adalah untuk menumbangkan Najib terlebih dahulu, bab siapa nak ganti Najib itu kemudianlah, UMNO mungkin boleh adakan pemilihan baharu untuk mencari Presiden, siapa yang menang, dialah yang jadi Perdana Menteri.

      Jika Pakatan Rakyat nak sangat lantik Anwar, Lim Kit Siang, atau Hadi Awang, mereka menang pilihanraya dululah, lepas tu lantiklah siapa yang mereka suka, itu pun kalau boleh menanglah.

      Tetapi Chegubard tidak mengerti perkara ini, dia hanya syok sendiri mempertikaikan itu dan ini. Chegubard tidak memahami politik, dia hanya golongan anarkis yang hanya tahu mempertikai itu dan ini tanpa mengkaji dan menganalisa sesuatu perkara itu.

      Apa yang jelas, Chegubard telah menunjukkan dia hanyalah sekadar ketua bagi golongan tepi jalan sahajalah, bukannya pemimpin bagi masyarakat, kerana dengan cara dia, dengan perilaku dia, dengan pemikiran dia yang tak berapa cerdik tu, mencerminkan dia hanyalah golongan anarkis yang suka menentang tidak tentu hala dan tiada arah tujuan sebenarnya, orang sebegini, hanya boleh menjadi ketua kepada golongan orang-orang nakal sahajalah, macam ketua kumpulan mat rempit, ketua kumpulan mat lepak, mereka hanya syok sendiri sesama mereka, mereka tiada tujuan, mereka tiada wawasan apa pun, mereka hanya di dalam dunia merapu mereka sahajalah.

      Semoga rakyat semua boleh menilai manusia seperti Chegubard itu berdasarkan video ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  2. Mengapakah video sekerat sahaja? Mengapakah tidak disiarkan sambungan video yang kononnya Tun Dr. Mahathir tidak menjawab soalan itu?

    Apa yang jelas, Chegubard tu hanya membebel tidak tentu arah, menuduh semberono begitu sahaja.

    Misalnya dia menuduh Tun Dr. Mahathir mencuri wang negara beratus bilion, dia ada bukti ke? Dia ada nampak ke Tun Dr. Mahathir mencuri? Dia ada salinan dokumen yang menunjukkan Tun Dr. Mahathir menyimpan wang beratus bilion ringgit di mana-mana bank ke?

    Chegubard itu hanya menuduh semberono, tiada bukti apa-apa pun, sesiapa pun boleh bercakap, misalnya, saya boleh menuduh Chegubard itu mencuri wang tabung masjid, mencuri wang anak yatim, menyonglap wang Solidariti Anak Muda Malaysia, mempergunakan kedudukan dalam Solidariti Anak Muda Malaysia untuk menyalahgunakan wang milik Solidariti Anak Muda Malaysia, saya boleh tuduh sedemikian dan saya tidak kemukakan bukti, sekadar tuduh sahaja, dan apakah jawapan dari Chegubard pula?

    Sedangkan Anwar Ibrahim sendiri tiada bukti yang menunjukkan Tun Dr. Mahathir menyonglap wang negara, daripada 1991 hingga 1998 Anwar jadi Menteri Kewangan, takkan Anwar tiada bukti langsung jika benar Tun Dr. Mahathir menyonglap wang negara? Jika tiada bukti, maka tak adalah Tun Dr. Mahathir menyonglap wang negara seperti yang dituduh oleh Chegubard itu.

    Macam isu Tun Dr. Mahathir keluar dari UMNO masa Pak Lah jadi PM dan masuk semula UMNO selepas Pak Lah berhenti jadi PM dan Presiden UMNO, itu ikut suka Tun Dr. Mahathirlah, pendirian dia adalah bersama UMNO dan Barisan Nasional, dia keluar UMNO masa Pak Lah jadi PM dan Presiden UMNO itu adalah kerana dia tidak setuju dengan Pak Lah yang menjahanamkan UMNO dan Barisan Nasional dengan dasar-dasar bodoh yang merugikan parti, itu adalah suatu tekanan kepada Pak Lah.

    Begitu juga dengan pengganti sekiranya Najib dijatuhkan dari jawatan Perdana Menteri, tak payah tanyalah siapa yang akan ganti Najib, kerana Tun Dr. Mahathir sendiri sudah tentu tidak tahu lagi siapa yang benar-benar layak, malahan sudah tentu orang itu dari UMNO kerana Tun Dr. Mahathir mendokong dan menyokong perjuangan UMNO walaupun beliau baru keluar dari UMNO.

    Bersambung.............

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sambungan.................

      Jika tanya kepada pembangkang, sudah tentu mereka ada calon mereka, jika ditanya kepada DAP dan PKR, sudah tentu mereka pilih Anwar, jika tanya kepada PAS, sudah tentu mereka pilih Hadi Awang, takkan Tun Dr. Mahathir nak namakan orang sesuka hati selepas dua kali beliau tertipu dengan karektor lakonan oleh Pak Lah dan Najib semasa mereka menjadi Timbalan Perdana Menteri sebelum ini. Tun Dr. Mahathir perlu menilai dengan teliti terlebih dahulu, kerana jika beliau sebelum ini membayangkan sokongan kepada Tengku Razaliegh Hamzah, tetapi tengoklah apa dah jadi dengan Tengku Razaliegh Hamzah, pendiriannya sendiri bercelaru, sekejap sokong Najib, sekejap menentang Najib, jika beliau nak memberikan sokongan terus kepada Tan Sri Muhyiddin atas kapasiti Tan Sri Muhyiddin sebagai Timbalan Presiden UMNO yang dipilih oleh perwakilan, maka berdasarkan situasi semasa Tan Sri Muhyiddin tidak mendapat sokongan menyeluruh dari ahli-ahli parti, malahan ditentang oleh sebahagian besar oleh Ketua-Ketua Bahagian UMNO dan ahli-ahli Majlis Tertinggi. Oleh itu, keutamaan kini adalah untuk menumbangkan Najib terlebih dahulu, bab siapa nak ganti Najib itu kemudianlah, UMNO mungkin boleh adakan pemilihan baharu untuk mencari Presiden, siapa yang menang, dialah yang jadi Perdana Menteri.

      Jika Pakatan Rakyat nak sangat lantik Anwar, Lim Kit Siang, atau Hadi Awang, mereka menang pilihanraya dululah, lepas tu lantiklah siapa yang mereka suka, itu pun kalau boleh menanglah.

      Tetapi Chegubard tidak mengerti perkara ini, dia hanya syok sendiri mempertikaikan itu dan ini. Chegubard tidak memahami politik, dia hanya golongan anarkis yang hanya tahu mempertikai itu dan ini tanpa mengkaji dan menganalisa sesuatu perkara itu.

      Apa yang jelas, Chegubard telah menunjukkan dia hanyalah sekadar ketua bagi golongan tepi jalan sahajalah, bukannya pemimpin bagi masyarakat, kerana dengan cara dia, dengan perilaku dia, dengan pemikiran dia yang tak berapa cerdik tu, mencerminkan dia hanyalah golongan anarkis yang suka menentang tidak tentu hala dan tiada arah tujuan sebenarnya, orang sebegini, hanya boleh menjadi ketua kepada golongan orang-orang nakal sahajalah, macam ketua kumpulan mat rempit, ketua kumpulan mat lepak, mereka hanya syok sendiri sesama mereka, mereka tiada tujuan, mereka tiada wawasan apa pun, mereka hanya di dalam dunia merapu mereka sahajalah.

      Semoga rakyat semua boleh menilai manusia seperti Chegubard itu berdasarkan video ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  3. semua ni geng badot sarkas kepala dongga

    BalasPadam
  4. Tak perlu menilai diri orang lain nilai dan cermin diri tu dulu...ok Abu bakar yang terbakar hatinya....semua hujah chegubard tu ada kebenarannya macam abu kalau betul ada bukti Pm Najib balun atau songlap duit 1 Mdb beritahu polis..,sampai Pac dah keluarkan laporan pun masih tak beri bukti lagi....tulah bila nak komen beri fakta hitam putih dengan jelas jangan suka ambil cerita orang ni sikit orang tu sikit akhirnya kamu yang sakit....mental kesiannnnnnn

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa yang kebenarannya? Membebel tak tentu hala, tuduh semberono begitu rupa, di manakah kebenaran itu? Sila terangkan.

      Dalam isu Najib, dah terbukti wang RM 2.6 bilion ada dalam akaun peribadinya, malahan dah terbukti RM 42 juta wang milik SRC International ada dalam akaun peribadinya, malahan terbukti juga berjuta-juta ringgit digunakan untuk bayar kad kredit menggunakan wang SRC International.

      Dalam isu RM 2.6 bilion itu, pasal apa sampai sekarang Najib tidak menberikan penjelasan siapakah yang mendermakan wang itu? Siapakah nama pendermanya? Pasal apa Najib takut nak dedahkan?

      Kemudian ada satu surat fotostat yang kononnya dari seorang putera arab yang dalam surat itu kata putera arab tu menghargai Najib memperjuangkan Islam, lepas tu putera arab tu kata dalam surat itu dia beri hadiah USD 375 juta, ikut sukalah nak gunakan macam mana pun, dan ditulis lagi dalam surat itu bahawa wang itu adalah bukan rasuah, apa punya jenis surat macam tu, malahan dalam isu ini juga, USD 375 juta ni derma baharu ke? Malahan isu USD 375 juta itu pada tahun 2011, sedangkan dalam isu RM 2.6 bilion a.k.a. USD 681 bilion tu pada tahun 2013. Malahan pasal apa Najib buka akaun di AmBank itu hanya sekadar lebih kurang lapan bulan sahaja dan kemudian menutupnya pula selepas dapat duit yang kononnya derma dari tok arab itu?

      Maka yang sakit mental dan kesian adalah diri kamu sendiri, kamu syok sendiri membela Najib sedangkan hakikatnya bersepah-sepah bukti salah laku Najib di depan mata kamu, tetapi kamu buat tak peduli kerana kamu sanggup tipu diri kamu kerana kamu ditabur habuan selaku cybertrooper bayaran yang dibayar oleh Najib, itu sebabnya.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  5. Lah nyanyuk rupa orang ni...abu abu ...kesianlah. Dah diterangkan oleh Ag sendiri dan tu dari mana ke mana untuk sapa ...dah lah tak yah ulang2 cerita dah basi tu.....macam ginilah kalau rasa kau ada hak atas duit tu dan duit sepatutnya masuk acc kau.,so makna nya kau dah kena aniaya dek Pm Najib..,ehhh doa orang kena aniaya ni Allah segera dengar so apa kata abu bakar yang terbakar hatinya doa kat Allah buat solat tahajudd minta Allah tolong kamu sebab Pm Najiblah duit derma tu tak masuk kat acc aku...kesian.tak ...kau tu sapa....nak membebel cerita recycle...WSJ yang jadi pojaan hati kau pun dah mengaku duit derma tu dari sapa...kesiann

    BalasPadam
  6. Lagi satu bacalah jugak kisah dana tu kat malaysia today ....rpk kan dah cakap. ...Ada orang kat Bank Negara tu yang jahat bersengkongkol dengan mereka2 yang nak jatuhkan Pm Najib...so polis perlu siasat...common..ni duit billion beb tak kan lah benda besar macam ni Bank Negara tak tahu...sebenarnya dari jula Bnak Negara dah tahu ..saja buat bodoh je...sebab kononnya nak perangkap Najib...tapi Allah tu Maha Melihat dan doa pemimpin yang kena fitnah ni Allah sahut scepat kan...tak samapi setahun nah kau...semua muka2 yang terlajak tak laris tu kuar sorang sorang cuma Zetti sekarang tunggu masa je nak pencen kalau tak dah lama Pm Najib tendang kau macm Gani Patail pengkhianat bangsa dan negara....menggunakan kedudukan untuk jatuhkan orang....terbaikkkk ni semua abu bakar tak nak komen ke...

    BalasPadam
  7. cara saudara memberi statment tentang najib ,seperti org bodoh melepak di kedai kopi ,lepas tu bercerita apa yg org cerita kpda saudara,bezanya tokoh tambah ,tipu menipu untuk melariskan cerita supaya sedap di dengar ,saudara terllu taksub sehingga saudara tutup kebenarannya tentang salah laku najib ,lepas tu bnyk percayakan media .majoritasnya ,kami rakyat sudah tidak percya media pro najib . bezanya pemerintahan TUN DR MAHATHIR dengan najib terllu jauh .itu buktinya saudara perlu akui ,najib terllu gunakan kekejaman untuk menindas rakyat .walaupun tidak nmpk secara kasar,tetapi secara halusi ,xperlu saudara minta bukti ,tetapi buktinya saudara sudah tahu ,tetapi hati saudara buta ,saudara hidup tetapi hnya sekadar bernyawa seperti mayat yg terbaring ..haha

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Networkedblog

MENARIK

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top