Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

SEMAKIN MELAMPAU!!! Timbalan Menteri Diancam Bunuh Dengan Sniper?


Dah lama hidup atau sengaja cari penyakit? Nampaknya rakyat Malaysia sekarang ni dah makin ganas. Suka-suka hati je nak buat hukuman sendiri dan tanpa rasa takut sebarkan dalam laman sosial.

Cuba korang tengok apa yang mamat tu komen dalam kenyataan yang dikeluarkan oleh Timbalan Menteri.. Kalau tak setuju sekalipun dengan kenyataan yang dibuat oleh beliau, tak perlulah sampai nak tembak kepala bagai..

Ingat negara ni tak ada indang-undang ke beb? Kalau rasa nak buat hukuman sendiri, elok pergi duduk sorang-sorang dekat pulau laa...

Rasanya mamat tu cukup bebal untuk fikir bahawa kenyataan dia tu boleh dianggap sebagai satu ugutan.. Dan kes mengugut ni selalunya berakhir dalam penjaralah jawabnya..

Lagipun.., betul lah apa yang Timbalan Menteri tu kata.., elok korang buat kerja lebih masa atau dua kerja kalau rasa kos hidup korang tu tak cukup.. Tak perlulah nak melalak je dalam Facebook dan laman sosial salahkan kerajaan semua orang..

Kalau rasa best sangat dok melalak salahkan semua tu.., apa kata korang salahkan Tuhan sekali sebab tak bagi korang jadi orang kaya.. Mana best salahkan kerajaan je beb..

Gaji seribu lima ratus tapi berlagak nak hidup macam gaji lima ribu.., memang sakit jiwa la korang nak bagi cukup duit bulanan.. Islam pun ajar kita bersederhana kann.., so kembalilah pada apa yang Islam ajar..

Tuhan bagi otak suruh korang fikir.., bukannya melalak macam orang tiga suku bila nak beli baju anak sekolah untuk awal persekolahan..

Takkan anak yang merupakan hak milik korang hasil dari upacara 'bunuh setan' di setiap malam Jumaat, korang nak suruh kerajaan tanggung sepenuhnya? Habis tu korang buat apa? Pandai jolok dan tadah je ke? Malu wehhh... 

Share this article

4 Komen:

  1. Diorg dok julang Dr M, apa lagi buat la cara Dr M handle kes-kes macam ni kat diorang lak...

    BalasPadam
  2. sbb mnteri bt knyataan hk plik skmo,rkyat mlysia dh tekanan dgn kos hidup..x plik la kalu dia nk tmbok mnteri pun,tp tu pun kalu dia ada sniper..hrap2 mnetri ckup2 la bt lawok bodo..

    BalasPadam
  3. tak ada yang pelik dengan cadangan menteri tu.. hanya membebankan untuk mereka yang "kedekut tenaga dan masa tetapi mahu senang lenang" atau bahasa mudahnya malas.. apa pun itu cadangan kepada orang ramai bukan arahan atau paksaan.. nak buat buatlah.. tak mau buat..janganlah dibuat.. kalau rasa nak gelak.. gelakkan je la tak yah jadi bodoh dengan membuat kenyataan yang akhirnya nanti menyusahkan diri sendiri dan keluarga.. macam orang yang tunjuk isyarat lucah kat rombongan vvip di johor tu.. bila ditahan polis tak ngaku plak... berbalik kepada soal dua kerja.. saya kenal 2/3 orang Indon, siang kerja bersihkan opis.. malam kerja plak kat restoran untuk basuh pinggan.. balik untuk tidor dan esok kerja balik.. tiap-tiap hari tanpa gagal kecuali sakit..
    saya sendiri.. buat kerja part time jugak.. buat training utk budak budak, jadi tour guide, jual pakej pelancongan, bg ceramah, bawak kereta sewa dan lain-lain yang saya boleh cekau..asalkan ada job.. kalau tengah tak de job tu..duk je la rumah.. sambil sambil berdoa dan berharap moga ada job.. untuk makluman, saya ni pensyarah universiti.. gaji tak yah lah bagitau nanti orang kata berlagak.. tapi yang pasti saya tetap nak cari second income sebab saya nak dapat lebih dari apa yang saya dapat bulanan...sendiri cari masalah, so sendiri kena cari jalanla..
    boleh jer pakai kereta murah tapi nak pakai kereta mahal... boler jer makan nasi kat rumah tapi nak makan luar hari hari.. boler jer pakai handset yang boleh buat sendal pintu tu.. tapi nak pakai Smartphone yang canggih manggih tu...boleh jer duduk kat rumah biasa tapi cari masalah dengan duk rumah besar.. kisah saya ni sama jer dengan semua orang.. yang kata menderitalah..merempat lah..mengemis lah..emm tak cayalah.. dok kata susah tapi makan kedai mamak hari-hari, lepak kat starbuck nak tunjuk hebat (air kopi jer pun)..Mc D saban masa.. time shopping tak ingat dunia.. cer pi jenggok premium outlets baik di Johor, Melaka atau Sepang.. orang orang biasa jer yang datang beli.. termasuklah saya.. orang-orang kaya tak ramai pun.. so sapa yang cari masalah..? sendiri cari masalah la.. bergaya nak, cari duit lebih tak nak..
    untuk perkongsian..ramai jer Prof, Prof Madya, Dr yang buat kerja kedua.. maka cadangan ahmad maslan tu tak de peliknya...yang penting mahu berusaha untuk cari kehidupan yang lebih baik..itu jer.. tak mau terima nasihat tapi tetap nak hidup macam bangsawan... emmm nasiblah..

    -DS52-

    BalasPadam
    Balasan
    1. "maka cadangan ahmad maslan tu tak de peliknya...yang penting berusaha untuk cari kehidupan yang lebih baik"
      bodo mu, ni bukan isu "cari kehidupan yang lebih baik" tp isu survival
      mengapa soal kerja ekstra baru timbul sekarang?
      polisi kerajaan yg sebabkan rising cost of living, but instead of tackling the cause, dimwit maslan is basically saying "work harder so you can pay us more taxes and tolls"

      Padam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Networkedblog

MENARIK

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top