Nuffnang

PEMECAH BERITA!!! RM1.194 Trilion : Laporan Polis DAP Perak Ke Atas Tun M?


DOK SIBUK BALON NAJIB, TIBA-TIBA DAP PERAK BUAT LAPORAN POLIS ATAS TUN M BERHUBUNG TUNAI RM1.194 TRILLION



Dengan pendedahan oleh Abdul Hamid mengenai sebab utama serangan Tun M terhadap Najib Razak adalah kerana tindakan Perdana Menteri menghentikan transaksi dana bernilai RM 1.194 Trilion untuk masuk ke Malaysia oleh bekas pendana menteri tersebut, adakah Tun M secara tidak rasminya adalah individu terkaya di dunia?

Abdul Hamid, seorang bekas pengikut Tun M mendedahkan bahawa sebab utama mantan perdana menteri tersebut melancarkan serangan terhadap Datuk Sri Najib adalah kerana kegagalan Tun M melakukan transaksi dana bernilai RM 1.194 Trilion masuk ke Malaysia. Abdul Hamid juga menambah bahawa Najib yang memegang jawatan Menteri Kewangan ketika itu bertindak untuk tidak menandatangani transaksi dana tersebut.


Pendedahan ini jika dibuktikan adalah benar, bukan sahaja mengejutkan tetapi juga akan memecahkan tiga rekod dunia!

Pertama, dengan nilai sebanyak RM 1.194 Trilion (USD 279 bilion), meletakkan Tun M sebagai individu terkaya di dunia di mana kekayaan beliau bernilai 3.5 kali ganda dari kekayaan Bill Gates iaitu individu terkaya di dunia menurut senarai Forbes tahun 2015. Bill Gates mempunyai kekayaan sebanyak USD 79.2 bilion.

Kedua, dengan dana bernilai RM 1.194 Trilion yang dimiliki, Tun M menjadi satu-satunya bekas pemimpin di dunia yang jumlah kekayaannya bersamaan dengan 4.47 kali ganda dari nilai bajet nasional negara. Jumlah pembelanjaan dalam bajet 2016 Malaysia ialah RM 267 Bilion.

Ketiga, mantan perdana menteri tersebut juga akan menjadi satu-satunya bekas pemimpin dunia yang berupaya melangsaikan keseluruhan hutang luar negara bagi negara Malaysia. Sehingga kini, hutang luar negara bagi Malaysia berjumlah RM 740.7 Bilion.

Tun M perlu menjelaskan bagaimana beliau mampu meraih kekayaan sehingga 3.5 kali ganda dari kekayaan Bill Gates, 4.47 kali ganda dari jumlah bajet negara dan 1.6 kali ganda dari jumlah hutang luar negara bagi Malaysia. Beliau juga perlu menjelaskan sumber pendapatan beliau dan juga nilai cukai yang perlu dibayar dengan jumlah nilai kekayaan yang sedemikian. 

DAP Perak telah pun menfailkan laporan polis terhadap Tun Mahathir berkenaan pendedahan yang dilakukan oleh Abdul Hamid. Saya juga menyeru agar pihak MACC melakukan siasatan terhadap dana bernilai RM 1.194 Trilion yang dilakukan oleh Tun M dan seterusnya mengambil tindakan jika ianya terbukti benar.

Kenyataan dibuat oleh Setiausaha Politik bagi Pengerusi DAP Perak dan Ketua Biro Pembangunan Ekonomi DAP Perak, Chong Zhemin pada 8 Disember 2015

Diterjemah oleh : JASA
Sumber : https://chongzhemin.wordpress.com/2015/12/08/with-the-latest-allegation-by-abdul-hamid-that-mahathir-attacked-najib-because-najib-stopped-mahathir-from-repatriating-rm1-194-trillion-of-funds-back-to-malaysia-is-mahathir-now-unofficially-the/
Share this article

7 Komen:

  1. Harapnya pihak polis menyiasat perkara ini dan pihak bank negara juga diharap agar dapat menyiasat perkara ini, jika benar ambillah tindakan terhadap Tun Dr. Mahathir, jika sebaliknya, Tun Dr. Mahathir wajar menyaman sahaja Abdul Hamid itu. Malahan Najib jika benar Tun Dr. Mahathir minta Najib tandatangan transaksi dana berkenaan, sila buat penjelasan, kalau tak buat jelas, maka Abdul Hamid itu sudah tentunya membuat fitnah terhadap Najib juga, dan silalah Najib saman Abdul Hamid itu.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  2. en a.bakar ini lumrah bila kita berkata benar dunia sekarang bukan tempatnya
    kita menuju ke zaman jahilliah tiada kebenaran bagi yg benar.
    bila kita dah tiada pangkat kehinaan menghampiri kita
    tun m yg banyak jasa pun ditohmah apa lagi najib bila dia tak jadi pm - jika umur panjang dia akan rasai....
    bila kita dah jadi bangkai cacing pun masuk mata

    BalasPadam
  3. Aku dah baca report itu tapi tak nampak pun laporan mengatakan masuk dalam akaun pribadi Tun M cuma , najib sebadai pemangku menteri kewangan menghalang duit itu masuk ke malaysia , bukan macam najib dia sendiri mengaku RM 2.6 billion masuk akaun sendiri , statement ini terlalu berbeza kalau nak tudoh seorang korup , kemudian belum ada bukti cuma tudoh , berbeza dengan najib telah menjadi fakta dan di bukti kan oleh Najib dan SPRM yang paling pelik masa ini la baru nak bising , macam ini lah pesanan saya kepada pengampu dan penjilat serta pemakan dedak dari najib , kamu boleh mmeperbodohkan seseorang pada sesuatu masa tapi kamu tak boleh perbodoh semua orang pada setiap masa pesanan ini khas juga pada si lanun Najib.

    BalasPadam
  4. Makin mengarut la...ingat duit trillion senang2 ka nak bawak lari? Apa la punya bodoh sapa2 yg buat report tu....hehehehe

    BalasPadam
  5. cerita ni sekadar tuduh-menuduh, biasalah.
    pemimpin umno berperang sama sendiri, org luar pun ambil kesempatan 'tambah perisa'.
    itu sebab jgn berperang secara terbuka, musuh boleh sama tembak peluru tanpa kedua-dua pihak sedar dari mana datangnya.
    tapi pemimpin umno nampaknya dah jadi 'seronok' memburuk-buruk antara satu dgn yg lain.

    BalasPadam
  6. Nilai aset satu malaysia pun tak sampai satu trillion, ini lah contoh sibodoh nak berbohong penykong ajib ramai lah macam ni.

    BalasPadam
  7. Diversion tactic as usual since we haven't got to be pressing for 42 Million that went into bugis's account and its from SRC! Clearly there is no way to call it a donation...these goons are buying time in trying to cook some story on that 42 million.

    Since they managed to keep everybody off on this and train our attack on the 2.6 billion, lately bugis's front is not sleeping well with their coordination gone haywire like penderma arab-unta became penderma-penderma arab-unta and then, mereka mereka are not private citizen but with link to their government. In other words tryiing to pin the Donation from a Sovereign State to another ie. Malaysia but via PERSONAL ACCOUNT.

    Semakin gila cerita 2.6 Billion...ni kan pula Trillion?

    Beliabangkit dan seangkatan pemakan dedak bugis...selagi boleh buat lu orang sebat lah, bila dah tersungkur....2 tahun lebih jer tak lama sangat tuh, lu orang lari khutub utara pun akan terasa panas di hambat.

    Tak caya, tanya presiden kaki-kelentong korang...baru pecah 7-8 bulan jer setelah dia berjaya simpan-cukup rahsia dapat hasil 2.6 Billion 2013-2014! Kantoi 2015 dah panas bontot sampai sekarang!

    By the way 2012 bugis sendiri tersembur air liur kata dana politik mesti dimasuk kan kedalam account parti untuk mengelak kan RASUAH! Apa cer muka stoney-face 2.6 Billion bersama 42 Million masuk account peribadi? Ludah sendiri jilat sendiri, nih bukan fitnah...bersepah youtube ucapan bugis kaki kelentong korang. Susah sangat cuba jenguk Jebatmustdie!

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top