Nuffnang

TIDAK RELEVAN : SPRM Sanggah Cadangan EAIC Untuk Kawal Selia


KENYATAAN MEDIA RASMI LEMBAGA PENASIHAT PENCEGAHAN RASUAH(LPPR)

Cadangan EAIC Untuk Kawal Selia SPRM Tidak Relevan, Tegas Lembaga Penasihat Pencegahan Rasuah SPRM
Cadangan Suruhanjaya Integriti Agensi Penguatkuasaan (EAIC) baru-baru supaya meletakkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di bawah bidang kuasa EAIC merupakan satu syor yang tidak perlu dan tidak relevan. Jawatankuasa Aduan yang bebas telah wujud untuk menangani aduan orang ramai berkaitan salah laku pegawai-pegawai SPRM.

SPRM sudah pun dipantau dengan berkesan oleh panel-panel dan jawatankuasa-jawatankuasa bebas termasuk, tambahan kepada Lembaga Penasihat Pencegahan Rasuah (LPPR), penasihat utama dasar SPRM), Jawatankuasa Khas Mengenai Rasuah, Panel Penilaian Operasi dan Panel Perundingan dan Pencegahan Rasuah.

Pandangan ini mengambil kira kewujudan beberapa lapisan pemantauan bebas yang komprehensif, merangkumi setiap aspek operasi SPRM termasuk keprihatinan orang ramai mengenai sebarang tingkah laku profesional yang tidak beretika pegawai agar diawasi sepanjang masa dan ditangani sebagai bahagian yang fundamental demi memastikan pematuhan standard perlakuan perkhidmatan awam yang tinggi, dan juga selari dengan pematuhan ketat peruntukan Akta SPRM 2009.

TUNKU ABDUL AZIZ TUNKU IBRAHIM

PENGERUSI
Untuk dan bagi pihak Lembaga Penasihat Pencegahan Rasuah SPRM

30 SEPTEMBER 2015
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top