Nuffnang

TUDUHAN BERAT!!! Penghancur Pakatan Rakyat!!!


Presiden PAS, Datuk Seri Hadi Awang adalah penentu nasibnya sendiri, tetapi beliau akan diingati sejarah sebagai orang yang menjatuhkan Malaysia. Hadi menghadapi titik yang paling penting dalam kerjaya politiknya, tetapi berkelakuan dengan keangkuhan yang telah menjadi tabiatnya. Dia kehilangan Terengganu dan Kedah kepada Umno Baru, dan beliau kini sedabg berusaha untuk memusnahkan Malaysia yang majmuk.


Rakan-rakan pakatan PAS telah hilang kepercayaan kepada Hadi, tetapi dia terus berkeras, selamat dalam pengetahuan bahawa ulama-ulama dalam parti itu berada di sisinya. Golongan progresif PAS hanya boleh melihat tidak bermaya, semasa parti mereka dianggap seperti pariah politik. 

Golongan progresif tidak berupaya. Tidak dapat bertindak, kerana mereka takut, bahawa puak ulama akan memecat mereka, dan membawa kerjaya politik mereka kepada pengakhiran yang pra-matang. 

Golongan progresif ini lupa bahawa rakyat menghormati ahli-ahli politik yang memiliki pendirian, seperti ketua PAS Batu dan ahli-ahli yang meletak jawatan, disebabkan kepimpinan yang lemah dan berpecah belah Hadi. 

Semasa Hadi berceramah tentang hudud dan semua perkara mengenai Islam, pakatan pembangkang akan hancur. Kita tidak perlu berilmu dan kuat agama, untuk membuat kesimpulan bahawa Hadi sedang bertindak mengikut Datuk skrip Seri Najib Razak. Umno Baru lemah, dan satu-satunya peluang mereka untuk kekal berkuasa adalah untuk menjatuhkan Pakatan. PAS telah memainkan peranannya dengan mengagumkan. 

Keakraban ahli-ahli PAS dan DAP, berkumpul di luar istana Kuala Kangsar pada bulan Februari 2009, untuk memprotes ketidakadilan politik yang dilakukan ke atas menteri besar PAS, Datuk Nizar Jamaluddin telah dilupakan. Penyokong-penyokong berbangsa Cina menggayakan ikat kepala PAS. Penyokong Melayu dilihat memakai t-shirt DAP. Mereka telah bersatu menentang ketidakadilan dan komplot Najib untuk menjatuhkan kerajaan yang diundi secara sah. 

Hari ini, Hadi secara tidak langsung sedang meneruskan kerja Najib untuk menyegerakan perpecahan Pakatan. Fasa Dua pelan induk Najib dan Umno Baru untuk memerintah Malaysia kini sedang dijalankan. Fasa Satu adalah penahanan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Ahli-ahli PAS perlu bertindak dan menyelamatkan parti mereka. Parti itu, yang dahulunya pernah rakyat Malaysia hormati. 

Ahli PAS mungkin membayangkan Hadi sebagai "penanda rohani", tetapi mereka perlu berfikir secara global, dan bukannya secara kampungan. Mereka perlu mencabar Umno Baru mengenai isu-isu utama dan menyelesaikan masalah-masalah sosial yang melanda Kelantan dan penduduk Islam. PAS perlu bertegas, dan bukan banyak berbicara mengenai alam barzakh. 

Berikut adalah 10 sebab-sebab mengapa Hadi mesti diturunkan. 

Hadi tidak mempunyai kemahiran kepimpinan. Dia kehilangan Terengganu dan Kedah. Beliau kehilangan rasa hormat rakan-rakan gabungan itu, dengan tidak hadir mesyuarat dan ketidakupayaan untuk bertindak sebagai ahli sebuah pasukan. Penyokongnya menggunakan penyakitnya untuk mewajarkan ketidakhadiran beliau. Itu adalah alasan yang lemah. 

Presiden PAS itu kerap menyatakan A, tetapi melaksanakan B. Beliau mengemukakan rang undang-undang ahli persendirian hudud tanpa persetujuan rakan-rakan bersekutunya. Jika dia mampu melaksanakan pengkhianatan ini, adakah beliau boleh dipercayai dengan perkara-perkara yang lebih penting? 

Pandangan dunia Hadi adalah terhad. Cara beliau menangani Serampang Kajang adalah kacau-bilau. Ia membuatkan kita tertanya-tanya jika Najib adalah mentornya. Beliau bercakap seperti seorang ahli parlimen Umno Baru ketika dia menyatakan yang pilihan raya tempatan akan membawa kepada satu lagi tragedi 13 Mei. 

Adakah presiden PAS itu hanya memberi tumpuan hanya kepada perkara-perkara rohani? Apakah pandangan beliau mengenai 1MDB, GST, rasuah, mangsa banjir dan hutang negara kita? Apa yang beliau katakan tentang pemenjaraan Anwar? Malaysia sedang menuju ke arah bankrap, tetapi Hadi pula bankrap idea. 

Kebencian Hadi terhadap wanita tidak boleh dibenarkan untuk meresap dalam politik dan masyarakat Malaysia. Wanita merupakan kira-kira 50% daripada penduduk, pengundi dan tenaga kerja. Hadi lebih suka mereka duduk di rumah, membuat anak, menjaga keluarga dan secara amnya tidak mengganggu lelaki. 

Hadi gila kuasa. Dia menghantar wakil untuk menghadiri mesyuarat majlis Pakatan, tetapi tidak memberikan mereka sebarang kuasa untuk membuat keputusan. Mengapa buang masa semua orang? Adalah langkah ini untuk menunjukkan yang beliau penting, atau untuk menangguhkan masa, supaya dia boleh memikirkan isu-isu penting ini pada masa lapangnya? 

Tempoh hanya beberapa minit adalah ibarat seumur hidup dalam politik. Hadi meninggalkan rakyat tertunggu-tunggu berkenaan Serampang Kajang. Pada malam perhimpunan Kita Lawan 7 Mac, beliau masih belum membuat keputusan jika pemimpin-pemimpin PAS perlu hadir. Bolehkah dia dipercayai mengenai isu-isu utama? 

Seorang pemimpin yang baik tidak akan mengkritik ahli-ahli partinya sendiri di khalayak ramai, tetapi Hadi telah melakukannya dengan menggelarkan dua anggota partinya sebagai "barua" dalam sebuah perhimpunan PAS di Johor. 

Banjir di Kelantan merupakan kejadian tahunan. Nik Abduh Nik Aziz membuat PAS kelihatan bodoh dengan kata-kata beliau, yang mengaitkan banjir dengan pelaksanaan hudud. Ahli-ahli politik seperti ini menjadikan kita kehilangan rasa hormat untuk mereka. Mengapa tidak cadangkan sahaja pembinaan sebuah bahtera seperti Nabi Noh, dan bukannya merangka langkah-langkah menghalang banjir dan menghentikan pembangunan di kawasan-kawasan banjir? 

Hadi dan penyokongnya mendakwa bahawa DAP adalah biadap kerana menolak PAS, tetapi tidak lama lagi PKR dan wanita Malaysia juga akan menolak PAS. Agama tidak pernah menyelesaikan masalah yang membelenggu rakyat Kelantan. Pendidikan dan pemikiran progresif, yang merangkumi perbincangan mengenai isu-isu penting, yang akan melakukannya. 

Hadi mungkin tidak terganggu dengan penolakan DAP, tetapi dia perlu bimbang apabila golongan progresif PAS meninggalkannya, dan parti itu musnah. -theantdaily
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top