Nuffnang

VIDEO : BANGSAT!!! Peniaga Cina Panggil Petugas MPPP BABI Dan Anjing!!!



Kurang ajar!!! Apa istimewanya mereka, apa lebihnya mereka untuk memaki, menghina dan memanggil  petugas dan pegawai-pegawai Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) dengan sesuka hati?

Tindakan keterlaluan para peniaga cina yang tak berlesen di Sg Batu Balik Pulau, telah menimbulkan ketegangan dikalangan masyarakat disini apabila mereka bertindak memaki hamun pegawai-pegawai  MPPP yang bertugas.

Tindakan para peniaga cina terbabit menggelarkan pegawai MPPP sebagai "anjing" dan "babi" berjaya direkodkan oleh penduduk setempat.

Ianya bermula apabila MPPP menerima aduan bahawa terdapat peniaga cina dikawasan tersebut berniaga tanpa lesen dan juga menjual mercun berbahaya secara terbuka.

Susulan laporan tersebut, beberapa pegawai MPPP serta Polis Bantuan telah menyita dan merampas mercun dari peniaga terbabit.

Malangnya, provokasi melampau telah dilakukan oleh peniaga-peniaga cina tersebut. Mereka menjerit-jerit memanggil pegawai MPPP sebagai anjing dan babi serta melakukan helah kononnya pegawai berkenaan melakukan kekasaran ke atas mereka.


Didalam video diatas, dapat dilihat perbuatan sebenar peniaga cina tersebut yang memulakan provokasi terhadap pegawai MPPP.

Apakah perbuatan melampau peniaga-peniaga cina ini melambangkan sikap sebenar sikap perkauman dan tidak hormat pada penguatkuasa didalam negeri dan negara?

Jika begini keadaanya, pegawai awam pasti berhadapan cabaran yang besar untuk melaksanakan tugas yang diamanahkan. - Utaranews.com
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top