Nuffnang

BREAKING NEWS : Akhirnya Kotak Hitam Berjaya Ditemui!!! #AIRASIA #QZ8501



Akhirnya, benda yang dicari-cari berjaya ditemui. Penemuan yang bakal merungkai misteri ke atas tragedi pesawat Air Asia QZ8501 yang membawa 162 orang dan terhempas berdekatan Laut Jawa.
Kementerian Pengangkutan Indonesia bagaimana memaklumkan mereka masih gagal untuk mengeluarkan kotak hitam itu kerana ia tersekat di bawah serpihan bahagian utama pesawat berkenaan.

“Penyelamat tentera laut di wilayah Jadayat berjaya menemui peralatan yang amat penting itu iaitu kotak hitam pesawat AirAsia QZ8501,”kata Pegawai Kanan kementerian itu, Tonny Budiono.

Sebelum itu, Tiga kapal yang terlibat dalam operasi pencarian mendakwa berjaya mengesan kedudukan kotak hitam.

3 kapal itu dilaporkan berjaya mengesan ‘pinger’ yang sama, kira-kira jam 8.15 waktu Indonesia Tengah.

Pinger daripada kotak hitam yang kini menjadi sebahagian fokus pencarian berada di kedalaman sekitar 30 meter di dasar Laut Jawa.

Pada Sabtu, ekor pesawat jenis Airbus 320-200 itu berjaya diangkat ke permukaan menggunakan belon terapung, tetapi tanpa kotak hitam yang dipercayai tertanggal dari posisi asalnya.

Pesawat itu, yang membawa 162 penumpang dan anak kapal, terhempas selepas mengalami cuaca ribut pada 28 Disember dalam perjalanan dari Surabaya ke Singapura, mengorbankan semua di atas kapal.
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top