Nuffnang

BANGSAT LA LU!!!! Siswa UTM Muat Naik Status Terlampau!!!



Selagi tiada tindakan TEGAS dan proaktif diambil kerajaan, selagi itulah puak-puak ektremis kaum dan agama akan mengambil kesempatan yang akan menghancurkan keharmonian yang kita kecapi selama ini.

Selepas satu isu, timbul pula isu baru yang saling berkait. Jangan sampai rakyat atau golongan ektremis satu pihak lagi mengambil tindakan drastik sepertimana yang berlaku di Kota Paris baru-baru ini.

Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Skudai akan menyiasat status seorang mahasiswa berketurunan Cina yang dipercayai memuat naik status mencaci dan berbaur perkauman di Facebook baru-baru ini. 

Status itu dikesan selepas tersebar meluas hasil perkongsian pengguna di laman sosial berkenaan semalam. 

Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Mahasiswa dan Alumni UTM, Profesor Dr Ismail Abdul Aziz berkata, pihak universiti memandang serius penyalahgunaan laman sosial oleh mahasiswanya dan tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan tegas terhadap mereka yang terbabit.

"Siasatan akan dijalankan bagi mengenal pasti sama ada pemilik akaun terbabit adalah penuntut UTM atau sebaliknya. 

Sekiranya beliau adalah penuntut UTM,kes ini akan dirujuk kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) kerana UTM tidak mahu berkomporomi dalam soal itu," katanya ketika dihubungi tadi. 
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top