Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

EH!!! SI BANGSAT NI SOUND KJ PLAK!!! @KhairyKJ



Rakyat Malaysia yang melarikan diri ke Sweden, Ali Abd Jalil mempersoalkan siapa Khairy Ja0maluddin untuk memberinya arahan supaya jangan balik ke Malaysia.

Menurutnya, Menteri Belia dan Sukan itu tidak sampai dua tahun menjadi menteri, sudah berlagak. 

“Khairy dilahirkan di Kuwait, hidup di luar negara 20 tahun, dia balik Malaysia pegang jawatan besar, kaya raya dan sekarang dia berada di Malaysia baru berbelas tahun saja,” tulisnya di laman Facebooknya.


Katanya, dia dan Alvin lahir di Malaysia dan membesar di Malaysia.

“Kami pernah dipenjarakan, diugut, dimaki fitnah dan macam lagi.Kami dilayan lebih teruk daripada pendatang haram. Kami baru beberapa bulan keluar negara, tapi pasport kami dibatalkan sedangkan kami tidak pernah ada rekod jenayah,” ujarnya lagi.

“Antara kami (Ali dan Alvin) dan Khairy Jamaluddin, siapa lebih anak Malaysia?” soalnya.


Semalam, Khairy Jamaluddin melalui Twitter miliknya meneruskan kritikan terhadap aktivis Ali Abd Jalil yang dilihat berterusan mengkritik kerajaan dan juga institusi diraja di Malaysia apabila pasportnya dibatalkan oleh Jabatan Imigresen Malaysia.


“Baguslah. Jangan sesekali balik lagi,” tulis Khairy.

Ali melalui laman Facebook miliknya semalam mendakwa telah mendapat perlindungan daripada Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu (PBB), dan Perjanjian Dublin bagi pencari suaka politik. 

“Saya sekarang adalah pemegang kad asylum di bawah undang-undang PBB dan Perjanjian Dublin. Saya tidak lagi tertakluk di bawah undang-undang UMNO dan Sultan. Sini bukan Malaysia,” katanya.



Ali sebelum ini berdepan dengan tiga tuduhan di bawah Akta Hasutan kerana didakwa menghina Sultan Johor dan Sultan Selangor melalui Facebook. -KLPOST-
Share this article

6 Komen:

  1. jgn nanti menang sorak kampung tergadai.

    BalasPadam
  2. Buat muka babi pulak,

    Kalau tak Suka sistem Malaysia berambus..

    Presiden Jubor belum tentu lebih adil & stabil..

    BalasPadam
  3. Bagus la...nanti dapat boyfriend Swedish, kat sana boleh kahwin lelaki sesama lelaki. Seronok la pondan ni. Tapi dalam setahun dua, dia akan merindui kampung halaman.
    Cuma satu nasihat je untuk si pukimak ni. Di Sweden pun ada institusi Raja. Jangan pulak berterusan kurang ajar, ok?
    Mak bapak berok ni mesti bangga membersarkan anak yang kurang ajar dan biadap macam ni. Orang macam ni hanya "hero" kepada puak2 pendatang DAP dan pengkhianat2 PKR dan PAS yang dengki kepada Raja2.
    Orang Melayu lain macam saya ni, takde masalah dengan Raja2. Tak mendengki. Raja2 adalah 'SYMBOL" KETUANAN MELAYU. Menghina Raja2 bererti menghina Bangsa Melayu itu sendiri. Itu lah yang puak2 pendatang menghasut orang Melayu yang bodoh2 macam pondan ni. Supaya melemahkan Institusi Raja2 dan sekali gus, melemahkan Ketuanan Melayu!!

    BalasPadam
  4. Mampus ko kat sana...status ko tu sama mcm chin peng

    BalasPadam
  5. " Mendengar dan taat akan titah perintah raja Islam itu wajib atas orang yg beragama Islam, sama ada barang yg dikasihinya atau barang yg dibencinya, selama tidak dititahkan dgn pekara yg maksiat, sebaliknya jika dititahkan dgn membuat maksiat barulah tak wajib taat akannya!"...riwah Albokhary ibn umar!" dalm kes di Malaysia ni kita patut syukur kerana memiliki raja2 adil yg senantiasa menaungi kita!

    BalasPadam
  6. Tak rugi ape pun kalau sekor ni xde dlm M'sia. Lebih merugikan jika dia masih berada di bumi M'sia ini. so... elok sgtlah jika dia x balek langsung kesini. Menyemakkan jer...

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Networkedblog

MENARIK

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top