Nuffnang

APA NAK JADI?? LAGI AKSI TERLAMPAU MALAM MERDEKA DIVIRALKAN DI MEDIA SOSIAL!!!


Kegilaan apakah ini? Adakah ia menjadi satu trend di kalangan anak muda kita untuk berkongsi gambar dan aksi terlampau mereka di media sosial?

Belum lagi reda kisah seorang wanita tempatan yang muncul bogel sebelum gambarnya tersebar melalui laman sosial Facebook (FB) sejak kelmarin, hari ini muncul lagi seorang gadis yang dikatakan berbogel dan menunjukkan kesan love bite di bahagian kewanitaannya.

Wanita dipercayai berusia 22 tahun yang dipercayai pemilik gambar berkenaan yang turut dikongsi ramai pemilik FB mencetuskan rasa kurang senang apatah lagi wanita itu tampil memakai tudung.

Penolong Ketua Urus Setia Ketua Polis Negara (KPN) Datin Asmawati Ahmad menasihati orang ramai berhenti menyebarkan gambar berkenaan bagi tidak memburukkan lagi keadaan.

Katanya lagi, pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) memandang serius penyebaran gambar lucah itu yang jelas menyalahi undang-undang dan akan mengambil tindakan kepada sesiapa sahaja yang turut menyebarkan gambar tersebut.

“Polis kemudian akan melakukan siasatan dan mengambil tindakan yang sewajarnya mengikut peruntukan undang-undang walaupun pihak tersebut hanya menyebarkan. Akta penyebaran bahan lucah akan dikenakan jika disabitkan kesalahan.”

Dia menyifatkan kegiatan penyebaran gambar seumpama itu hanya akan memalukan mangsa selain menyebabkan ia menjadi ikutan golongan remaja.

Namun, pihak polis juga akan berusaha mencari jalan bagi membendung perkara ini yang sudah menjadi seperti trend remaja masakini.

Share this article

4 Komen:

  1. tak lama lagi ada yang mati kena langgar mcm kes budak Mesir tu...itu baru ada akal...

    BalasPadam
  2. itulah...sekurang2nya suruh buat hudud mgkin ada kesannya...ini tak nak!!....mcm2 alasan dan songel...benda ni tak akan selesai sampai kiamat! selagi pihak kerajan tidak bertegas dlm soal perkara ni...percayala!!!!!!!

    BalasPadam
  3. Hudud kepala otak Nik Aziz. Selama ni cuma permainkan agama sahaja. Bila kena sergah dengan karpal Singh habis semua kecut. Dia dah mampus pun masih main sendiwara fasal hudut.

    Sudahlah apa yang datang dari PAS satu pun tak boleh dipakai. Parti U Turn.

    BalasPadam
  4. Hudud tu bukan dtg dari PAS..hudud tu hukum islam..X kisahlaa ko org umno ke pkr ke..kalau ko islam ko kne la skong hukum Allah..

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top