Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

NAK SANGAT!!!! PENJARA BUAT SAFWAN ANANG!!!




Isteri bekas pemimpin mahasiswa, Muhammad Safwan Anang sebak namun tabah menerima hukuman penjara 10 bulan terhadap suaminya yang didapati bersalah menghasut pada 13 Mei tahun lalu.

Masturah Abu Bakar, 25, tidak dapat menahan dirinya menangis sewaktu mengulas hukuman itu di luar Mahkamah Sesyen Jalan Duta pagi ini.


"Saya sokong apa yang suami saya buat, namun buat masa sekarang saya dan anak sangat-sangat perlukan dia. Anak kami baru 8 bulan," katanya seraya mengalirkan air mata.

Mastura hadir di mahkamah dengan mengendong anak perempuan mereka yang berusia lapan bulan dan berpakaian serba hitam.



Beliau kemudiannya tidak dapat meneruskan ucapannya akibat sebak dan beredar daripada kumpulan wartawan selepas kenyataan ringkas itu.

Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur hari ini menjatuhkan hukuman penjara sepuluh bulan ke atas Safwan bekas pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) atas tuduhan menghasut dalam satu ucapan pada 13 Mei tahun lalu.

Hakim Norsharidah Awang yang menjatuhkan hukuman di bawah Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948 membenarkan hukuman ditangguhkan bagi tujuan rayuan.

Namun, jumlah ikat jamin sebanyak RM5,000 sebelum ini dinaikkan kepada RM15,000.

"Mahkamah berpuas hati perkatan-perkataan tertuduh mempunyai kecenderungan menghasut.

"Mahkamah mendapati tertuduh bersalah," kata Hakim Norsharidah sewaktu membacakan penghakimannya.

Safwan sebelum ini dituduh menyampaikan ucapan berbentuk hasutan untuk menggalakkan orang ramai menukar kerajaan yang dibentuk berdasarkan undang-undang, dengan cara yang tidak sah.

Kesalahan itu didakwa dilakukan di Dewan Perhimpunan Cina Selangor dan Kuala Lumpur di alamat Nombor 1, Jalan Maharajalela, Dang Wangi, Kuala Lumpur antara jam 8.55 malam dan 11.15 malam pada 13 Mei tahun lepas.

Share this article

11 Komen:

  1. tak payah sebak tak payah menangis kerana selama ini anda sekeluarga berbangga atas dasar perjuangan. perjuangan apa? perjuangan yang hanya menggunakan otak sempit dan letak diri di bawah tempurung.
    kalau atas dasar agama, adakah melayu semuanya bertindak luar garisan?
    jika atas dasar Anwar, adakah dia pemimpin yang tak ada galang ganti?

    BalasPadam
  2. BEST!!! Bini dia sokong perbuat laknat suami dia? Sebijik macam si nenek jijah tu? Jangan sedap2 nak menukar kerajaan yang KAMI pilih!

    Tak kesian pun....lagi PADAN MUKA!!!

    BalasPadam
  3. padan muka!

    mereputlah ko dalam penjara tuh waha si perusuh jalanan laknatullah!

    Allah dah makbulkan doa orang2 yang dizalimi sebab democrazy ko tuh!

    BalasPadam
  4. jika takut dilambung ombak, kenapa berumah di tepi pantai?

    BalasPadam
  5. time demo hasut tunjuk hebat bangga mcm laki hero malaya skang dah kena baru ko tau langit tinggi rendah kuar cite tak mampu bagai

    BalasPadam
  6. jawapan mudah ....Kita terima apa yang kita buat...
    Kita tuai apa yang kita tanam ....

    wallahu'lam

    BalasPadam
  7. Yang ni dikatakan kalau di luar negara masuk seekor lembu dalam mesin keluar beratus-ratus sosej. Tapi yang ini masuk sebatang sosej dalam mesin keluar seekor lembu.

    BalasPadam
  8. Dlm hati aku cuma rasa simpati kat anak kecik tu je...dia tak tau apa2 pon...sabar la nak yea...mmg dugaan dapat bapak yg perangai mcm lembu tu..utk saudara Muhammad Safwan Anang, sia2 je bini ko dapat laki mcm ko....elok2 ada masa depan skrg ko dah jadi banduan gara2 memuja sgt dewa liwat ko si Nuar. Skrg ko kat mana...? Dewa ko kat mana? Bini ko pon satu....byk2 lelaki apasal la lembu nie gak yg ko pilih? Takan ko tak tau perangai anti-establishment laki ko masa kenal dulu..? Skrg tak payah la nak berendam air mata...rata2 rakyat msia bukan peduli pon...geng2 lembu SMM ko pon sokong kejap jer...pastu pegi cari lembu lain yg sanggup ganti laki ko utk kepentingan si Nuar KETUM...

    BalasPadam
  9. Mintak fasakh je n jadi skandal aku nak?

    BalasPadam
  10. Aku rasa lebih baik bini dia jadi pelacur selama 8 bulan.

    BalasPadam
  11. Ada otak x nk pakai.....ni la akibat fikir pakai bontot mcm ketum ko tu

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Networkedblog

MENARIK

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top