Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

BABAI ANWAR : Auramu Semakin Pudar, Ini Buktinya!!!


Pemimpin politik pembangkang yang paling popular di Twitter, Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah semakin pudar dan hilang minat dan daya tarikan kalangan pengguna media sosial, satu kajian oleh Politweet baru-baru ini mendedahkan. 

"Sejak kemuncaknya dengan pengguna 12.505 dan 27.990 tweet pada bulan Februari 2015, kepentingan dalam kempen digabungkan telah menurun kepada pengguna 1,271 dan 1,660 tweet pada Disember 2015," Politweet berkata, satu laporan berita harian tempatan Bahasa Inggeris. 

Menurut kajian itu, perhatian media sosial untuk bekas Timbalan Perdana Menteri itu telah merudum 9/10 sejak kemuncaknya dalam penjara pada tahun lalu, dengan nombor yang menunjukkan semata-mata 10/1 dalam jumlah tweet. 

Bekas pemimpin pembangkang yang dipenjarakan itu telah digantikan dalam populariti di media sosial oleh anak perempuannya, Nurul Izzah dan Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramili. 

Statistik membimbangkan akan menjadi batu penghalang untuk PKR, yang masih bergantung harap kepada kemasyhuran Anwar untuk kewujudan politiknya untuk dilihat masih relevan. 

Walaupun kini terdapat kempen-kempen berterusan untuk memulihkan popularitinya di media sosial dengan tawaran untuk hadiah keamanan Nobel dan membentangkan kesnya ke pejabat hak asasi manusia PBB namun semua inisiatif ini tidak mendapat tarikan di kalangan pengguna media sosial.

Share this article

1 Komen:

  1. BILA GAY TUA SYIOK SENDIRI NI NAK MAMPOS?

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Networkedblog

MENARIK

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top