Nuffnang

HIMPUNAN RAKYAT BERSATU : Penakut Juga Rupanya Sampai Tutup Kedai


Seramai 773 penjaja dan 500 pekedai di Petaling Street memutuskan untuk menutup premis perniagaan pada 16 September ini selama 1 hari sepertimana yang diumumkan oleh Pengerusi Persatuan Penjaja dan Peniaga Kecil Kuala Lumpur, Datuk Ang Say Tee.

Katanya, keputusan itu dibuat bagi mengelak perkara yang tidak diingini berlaku ekoran Himpunan Baju Merah yang akan diadakan di kawasan berkenaan pada 16 September ini.

"Sebanyak 90 peratus peniaga di sini telah mengambil keputusan untuk menutup perniagaan pada hari berkenaan bagi memastikan keselamatan mereka terjamin selain mengelakkan sebarang perkara tidak berlaku," kata Ang.

Ang Say juga berharap pihak penganjur dapat membatalkan perhimpunan pada 16 September ini kerana banyak perniagaan di kawasan terlibat akan terjejas kerana terpaksa ditutup sepanjang hari.

Tambahnya, himpunan berkenaan yang diadakan pada Hari Malaysia juga mencemarkan negara yang sepatutnya disambut dengan penuh patriotism tetapi dicemari dengan himpunan perkauman.

Menjadi persoalan, mengapa peniaga Cina perlu menutup kedai apabila kaum Melayu bersatu?? Adakah kaum Cina takut dengan kesalahan yang mereka lakukan selama ini terhadap kaum Melayu??

Lagipun, perhimpunan yang diadakan ini bukanlah satu perhimpunan kaum Melayu yang mahu merobohkan atau merosakkan kedai-kedai milik orang Cina, ianya hanya perhimpunan aman kaum Melayu bagi memberi peringatan kepada kaum Cina agar jangan biadap dengan orang Melayu.

Jika tarikh Hari Malaysia dipertikaikan kaum Cina dengan mengatakan orang Melayu mencemarkan nama negara pada hari berkenaan, bagaimana pula himpunan haram Cina DAP yang diadakan pada hari Kemerdekaan negara lalu??

Jika himpunan baju merah yang diadakan ini bakal menyebabkan peniaga Cina di jalan Petaling terpaksa menanggung rugi ekoran terpaksa menutup premis1 hari, bagaimana pula peniaga berhampiran Dataran Merdeka yang terpaksa ditutup selama 2 3 hari ekoran perhimpunan haram itu??

Adakah cina DAP sudah membayar ganti rugi kepada peniaga-peniaga yang terpaksa tutup kedai sepanjang perhimpunan haram itu diadakan??

Jadi tidak perlulah kaum Cina cuba mempertikaikan dan menyalahkan orang Melayu dengan himpunan yang akan diadakan ini.- Utaranews.com
Share this article

1 Komen:

  1. Ingat Cinabeng ni berani hingga sanggup pijak gambar ulamak kita.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top