Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

HOT!!! VIDEO TERLAMPAU MACAI ANWAR KINI VIRAL!!!



Di mana silapnya sistem pendidikan negara sehinggakan aksi terlampau sebegini terjadi? Secara terbuka dan di khalayak ramai, mahasiswa kita pada hari ini tanpa segan silu sanggup berkelakuan yang tidak senonoh dan menjengkelkan.


Fahmi Zainol MPPUM bersama 6 orang rakannya telah membuat Pidato Haram di kafeteria kolej kediaman E di UMS.

Walaubagaimanapun tindakan tersebut sempat dihalang oleh pasukan keselamatan UMS dan pihak polis. Fahmi dan rakan-rakannya telah dibawa ke bahagian keselamatan UMS untuk disoal siasat.

Dalam masa yang sama juga terdapat sekumpulan pemuda yang membuat perhimpunan aman di luar pagar UMS tanda bantahan kepada Fahmi zainol.
Nasihat yang sangat berguna....


"UM (Universiti Malaya) kau boleh buat itu macam la, ini Sabah pun kau mau buat itu macam? Saya bagi bet sama kau! kau buat, kau try!"


"kau datang sini mau menghasut mau bikin apa?"


"kasi habis la belajar kau dulu, ini bukan semenanjung kau mau bikin macam-macam... ini orang Sabah! Sial bah kau ni!!"


"Kami orang Sabah! Perpaduan kami tinggi!"


Kumpulan Fahmi Zainol hari ini mendapat pengajaran yang paling bermakna dalam hidup mereka. Mungkin selama ini mereka tidak pernah mendapat respon sebegini keras di sebalik niat mereka untuk mula berjinak-jinak dalam dunia politik.


Tidak seperti di Semenanjung, rakyatnya terbuka dengan cara berkempen sebegini.. Di Sabah dan Sarawak yang mempunyai sentimen kenegerian yang cukup kuat, perkara remeh bagi memecah-belahkan perpaduan seperti ini terutama oleh orang luar (bukan warga Sabah) benar-benar membuatkan mereka rasa meluat dan marah.


Sudah terbukti melalui kempen oleh mereka yang lebih berpengalaman dalam sepak-terajang politik daripada Pakatan Rakyat, mereka telah gagal dan kecundang di negeri itu. 

Sabah tidak boleh dipecah-belahkan melalui cara begini, bukan hanya di Pasar Tamunya ataupun di Kampus mereka, bahkan di mana-mana sekalipun di negeri itu..




Akhirnya, kumpulan Fahmi Zainol mendapat malu... Satu Malaysia tahu kegagalan yang mereka alami. Bukan itu saja, mereka juga telah menghabiskan wang, masa dan tenaga.. lebih-lebih lagi memperjudikan masa depan mereka sendiri hanya untuk sesuatu yang sia-sia.


Apakah PKR akan memandang pada mereka? Lihatlah mahasiswa pro-Anwar terdahulu seperti Safwan Anang, Adam Adli.. di manakah tempat mereka sekarang?


Belum cukupkah itu semua menjadi pengajaran kepada para pelajar taksub yang masih ber'standard' mahasiswa untuk bermain politik?

Share this article

2 Komen:

  1. itulah kau, kan aku dah bilang sarang tebuan jangan kau jolok..
    masuk rumah orang suka hati mak bapa tok nenek dia aje...
    MENGHASUT...
    klu aku tiba2 mai rmh hang, kmdian kata dgn mak bapa hang, aku nak bawa anak betina hangpa pi DANOK.. hang rasa marah tak... dak kot..
    pasai apa.. pasai hang dh biasa buat kuang hajaq...
    apa mcm...? kau rasa oren tak kat UMS...

    BalasPadam
  2. Padan muka! Ko ingat org Sabah senang2 ko mau kasi bodoh? Memang palui!

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Networkedblog

MENARIK

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top