Nuffnang

GAMBAR : HOTT!!! Aksi TERLAMPAU Pelajar UKM Sambut YAB PM!!


Macam-macam la pe'el mahasiswa kita ni. Ingatkan bila dah menjadi mahasiswa/ mahasiswi di menara gading ni, tingkahlaku dan tindakan mereka akan lebih berhemah dan terpuji. Tindakan yang melambangkan seorang yang terpelajar dan berpendidikan tinggi. Namun, apa yang berlaku hari ini di UKM amat-amat menjengkelkan. MEMALUKAN!!! MEMUALKAN!!!

Tidak berpuas hati kerana gagal menyertai demonstrasi semalam, sekumpulan pelajar-pelajar di Universiti Kebangsaan Malaysia mengambil kesempatan daripada kedatangan Perdana Menteri Malaysia ke institusi pengajian tinggi awam yang dibangunkan oleh UMNO dan mendapat sokongan kuat daripada PAS yang dipimpin oleh Dr. Zulkifli dan Dr. Burhanuddin Helmi pada ketika itu. 




Gambar Hiasan


Demonstrasi dilakukan antara jam 2:05 petang sehingga 2:25 petang di Bulatan Masjid UKM. Seramai lebih kurang 15 orang pelajar dari Fakulti Pengajian Islam (FKI) UKM, Bangi telah berkumpul untuk membuat bantahan secara aman berkaitan isu GST dan isu air. Mereka turut mempamerkan kad manila sebanyak 8 keping untuk menarik perhatian Perdana Menteri berhubung isu-isu yang mereka bangkitkan.



Perdana Menteri, Najib Abdul Razak ke Universiti Kebangsaan Malaysia untuk menunaikan solat Jumaat dan makan tengah hari bersama-sama pentadbiran UKM.





Antara yang dikenali hadir semasa bantahan adalah:

(1) Abdullah Sani bin Hashim - Presiden GM UKM
(2) Nabilah Farhana - Mahasiswa FPI
(3) Hasyimah binti Ibrahim - Biro Kebajikan Khidmat Sosial PMUKM




LAGI GAMBAR DAN BERITA : KLIK SINI
Share this article

10 Komen:

  1. Bantah bantah, lepas tu tak belajar , satu haprak pun tak masuk otak. Akhirnya, jadi generasi kaum Melayu yang bodoh bodoh! Dah la jadi bodoh, tak bayar hutang pelajaran pulak tu!

    Ada nampak students cina yang memprotest?

    BalasPadam
  2. aku setuju pendapat tanpa nama mei 03, 2014, 12:10pg...
    memang bangang yang amat bangan...
    depa belajaq tapi masih tak masuk ajaq.. last2 hampeh...
    pula tu.. klu belajar kat luar negara, negara tu kacau bilau.. minta tolong dengan kerajaan untuk bawa depa balik sini.. mak ayah tok nek adik beradik merayu2 dengan kerjaaan siap drama airmata lagi tu.. MEMALUKAN sungguh..bila dah dapat balik sini terus join demo yang maha haram.. (bukan semua) tapi tak mustahil ada kelibat pendemo2 ni yang pernah terima bantuan kerajaan. apa kah JADAH orang macam ni....
    udah2lah tu..........

    BalasPadam
  3. Siapa yang bodoh sebenarnya ni?;-) saya lebih nampak kebodohan itu dari tian sendiri yang menghina anak bangsa sendiri dan termasuk diri tuan sendiri;-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau nak tahu siapa yang paling lantang menghina, tolong dengar ucapan ucapan Raja Pengkhianat anda bila berucap kepada kaum BKAN Melayu. Siap mengadai Bangsa dan Agama lagi.Tak dengar ke, sesama kaum dekat demo jalanan tu pun panggil "pukimak" sesama sendiri? Sapa sekarang yang kuat menghina satu sama lain? LIHAT sendiri tikah laku masing masing dengan mata dan telinga sendiri....bukan dengan hanya membuta mingikut kata kata orang orang yang hanya mementingkan diri sendiri...seperti anwar SEKELUARGA dan pemimpin pemimpin kroni nya.

      Padam
    2. Ezuan ,You stupid idiot! Your peanut brain is as small as the students brains that you call 'anak bangsa sendiri' yang tak sedar dek untung.,

      Padam
  4. YANG DOK BANTAH TU YG TUDUNG LABUH....CONFIRM PAS.... MENGAJI KAT U PUN DAH BODOH.. POINTER 2.45 JE... NASIB BAIK AKU NI TEROR 3.67..TAK MACAM DEPA SEMUA ASSIGNMENT TAK SMAPAT BUAT..STUDY MCM HARAM..KONON BIJAK LA,,,PORAAA .. PERGI MAMPOS LA DGN KAKI LIWAT N SPENDER BESAR

    BalasPadam
    Balasan
    1. ade jugak org ngaku pandai...hahahha syok sdri la ni...

      Padam
  5. Memang bangsa bahalol memperbodohkan diri utk sang peliwat jubor.......pihak pentadbir u ...silalah buang bahalol bahalol tu memalukan bangsa je

    BalasPadam
  6. kesian,kesian sunguh.......tapi bukan kat dia org...tapi kat ibu bapa dia org.......bekerja bertungkus lumus dari pagi sampai ke malam.....tuk bg anak2 belajar dan berjaya...tapi anak2.....apa yg mereka dah lakukan........ce bayangkan perasaan ibu bapa mereka skang ni.......bangga atw sdang menitiskan air mata..........?

    BalasPadam
  7. terasa di sayat kulit tuh orang tua kalau tahu anaknya macam itu

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top