Nuffnang

P. Kamalanathan : Jangan Cakap Banyak, JAWAB Ini Kalau Betul-BETUL RESPECT!!




Dah ramai yang mula "MENYESAL" sama ada kerana mengundi atau bekerja untuk kemenangan beliau di Parlimen Hulu Selangor. Sikap seorang menteri yang "TIDAK BIJAK" berkerja dalam kumpulan atau dalam kata lain bertindak atas semangat Barisan Nasional.

Dah banyak posting ditulis mengenai tindakan beliau sebagai Timbalan Menteri Pelajaran yang seolah-olah Menteri Pelajaran India. Banyak juga cakap-cakap di kalangan pegawai dan kakitangan di KPM mengenai beliau tentang usaha "mengINDIAkan" KPM. Maaf, tak tahu apa bahasa yang sesuai.

Dan nampaknya isu "IBADAH KORBAN" serta "HORMAT AGAMA LAIN" akan menjadi semakin panas menjelang sambutan Deepavali 2 November depan.




Penulis amat risau sekiranya isu ini tidak ditangani dengan berkesan dan segera, sesuatu yang tidak diingini akan berlaku kerana ia melibatkan maruah dan kesucian agama. Telah dikesan pelbagai komen atau desakan di media sosial atau media massa supaya beliau memohon maaf atau semua upacara "ritual keagamaan" agama Hindu hanya diadakan di dalam kuil sahaja.

Bayangkan sekiranya ada segelintir yang "ektremis" di kalangan masyarakat, apa yang rakan terjadi sekiranya mereka membuat desakan atau bantahan ketika aktiviti keagamaan Hindu dibuat di jalan-jalan raya atau di kawasan terbuka!





Penulis melihat, sebagai seorang Yang Berhormat, P. Kamalanathan perlu lebih berani untuk bersemuka atau menjawab setiap soalan yang diajukan rakyat bagi mendapatkan penjelasan. Kenapa rakaman "video" sahaja telah mampu mengubah dasar atau amalan kita sejak dari dahulu.

Dipendekkan cerita, 2 perkara yang amat dituntut ialah :

1. Memohon Maaf Secara Terbuka Kepada Seluruh Warga Malaysia Yang beragama Islam;

2. Membatalkan Kembali dasar serta arahan beliau berkaitan ibadah korban.

Amacam YB? 

P/s : Terbayangkan Suasana Aman dan Tiada berlaku kesesakan lalulintas ketika upcara "cucuk-cucuk badan" seperti sebelum ini.
Share this article

3 Komen:

  1. Mana prgi Men. Pelajaran Melayu/Mahyuddin Yssin? Knapa biar paria ni sbuk? INi Ini soal amalan kita org melayu islam. Hrap MY bagi respon.

    BalasPadam
  2. Kepada YB,.........wakarawali.Ini semua kerana kebodohan Melayu juga,.......yang kau lantik hindu ni jadi pemimpin di kawasan Melayu ni kenapa?????Muhibbah kononnya........mereka ini di dalam sanubari mereka tersemat satu semangat yang sangat anti kita sebenarnya.Bila kau lonjak dia jadi jagoh,........sudah tentu agenda dia adalah agama dan kaum dia dahulu.Mereka ini tidak berpijak di bumi nyata sehingga merasakan kita pulak minoriti dan diberi amaran kepada Melayu agar jangan buat korban di kawasan sekolah.Paria buat perarakan di jalan raya no problem.Kesilapan macam ni kalau di negara maju dia kena minta maaf dan tetap hilang jawatan.Kalau hilang jawatan, gerenti dia sertai PKR.Cina dan hindu tak pernah ikhlas berada di sini.Lebih terpelajar lagi kurang ajar.

    BalasPadam
  3. Muhyiddin Yassin sebagai Menteri Pelajaran buat apa?... macam ni ke pemimpin No 2 negara?...mana Ketua Pemuda UMNO Malaysia...Ketua Wanita UMNO Malaysia yang berdegar degar bercakap nak mempertahankan agama bangsa dan negara?...mana pemimpin2 yang lain sebelum ini bercakap nak mempertahankan agama bagai nak rak?...jangan lah cakap tak serupa bikin...bercakap kerana hanya nak memancing/meraih sokongan...say something laaa.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top