Nuffnang

PENTAS PEMBANGKANG : 5 Guru Diberi Surat Tunjuk Sebab!!!


Lima guru diberi surat tunjuk sebab oleh Kementerian Pendidikan kerana didakwa naik ke pentas politik pembangkang dan menghentam kerajaan.

Menteri Pendidikan, Datuk Seri Mahdzir Khalid berkata, kesemua guru berkenaan diberikan tempoh dua minggu untuk memberikan penjelasan berhubung dakwaan itu.
"Ada antara mereka mempunyai jawatan dalam parti-parti itu (pembangkang).

"Kita sudah berikan surat tunjuk sebab kepada mereka baru-baru ini," katanya pada sidang media selepas melancarkan Kempen Penggunaan Kertas Kitar Semula 100 Peratus di sini, Isnin.

Pada Ahad, Mahdzir berkata, guru yang menyokong pembangkang dan menghentam kerajaan secara keterlaluan disaran meninggalkan profesion mereka, kerana ia melanggar peraturan dalam perkhidmatan awam.

Mahdzir berkata, salah laku guru berkenaan melanggari perintah am dalam perkhidmatan awam.

Beliau bagaimanapun enggan mengulas ketika ditanya mengenai sekolah dan negeri mana kelima-lima guru tersebut bertugas.

"Mereka masih lagi bertugas," katanya ringkas.

Menteri Pendidikan menegaskan bahawa dalam negara demokrasi, tiada halangan atau paksaan untuk guru menyokong kerajaan atau pembangkang.

"Masalahnya mereka adalah penjawat awam, ada guru yang ke pentas pembangkang dan memberikan ucapan yang menghentam kerajaan," katanya.

Menurut Mahdzir, setakat ini tindakan masih di peringkat surat tunjuk sebab dan guru terbabit akan diberikan nasihat sebelum diberikan amaran dan dibawa ke lembaga tatatertib sekiranya masih mengulangi perbuatan itu.

"Kita beri surat tunjuk sebab dahulu dan tunggu mereka berikan penjelasan kenapa naik pentas pembangkang," katanya.
Share this article

5 Komen:

  1. Itu baru kes guru sekolah..ustazah ustaz di sek agama...mcmana..mereka tu gajinya dibyar kerajaan pusat..or..kerajaan negeri

    BalasPadam
  2. Penjawat awam ramai juga yg pro pembangkang. Mereka ini berisiko kerana potensi untuk sabotaj program kerajaan tu ada.

    BalasPadam
  3. SETUJU sgt! PECAT si guru2 PENGKHIANAT-spesis rejim2 TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PERASUAH/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL BerSHIT-DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO ANJING KURAP/madey anak BERANAK BANGSAT-si puaka2 RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD-NA*O ni! Dapat mcm.2 SUBSIDI & KEMUDAHAN dr. K'jaan tapi masih TAK tau berTERIMAKASIH - lepas tu disyaki diAJAQ pula murid2 depa jadi PERUSUH/TERORIS!

    Patutlah anak2 MUDA ada yg. ROSAK fikiran depa - cthnya yg. dok terLALAK mcm. ANJING2 KURAP dlm. RUSUHAN2 BerSHIT tu! Bahkan aku juga syak inilah sbbnya anak2 MUDA juga diROSAKkan dgn. "BIOWEAPON" DADAH, PORNOGRAFI & menyertai IS, kat SEKOLAH2/UNIVERSITI2 - kerana semua ni ini adalah SENJATA2 puaka2 ZIONIS MOSSAD/CIA(yg. mana puak TERORIS Kanibal/Necrophilia IS/ISIS/ISIL di TUBUHkan CIA/MOSSAD spt. diDEDAHkan oleh bekas PERISIK CIA/NSA, Snowden)!

    Tok Landak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. LAGI BAGUS TOK JADI GURU. BOLEH MENDIDIK ANAK2 NUSA BANGSA JADI ORANG YANG BERGUNA MACAM TOK LANDAK

      Padam
  4. Setuju

    Gaji dan pekerjaan guru2 itu sepatutnya d guna pakai untk membantu kerajaan d jalan yg baik untk kemajuan.

    Bak kata pepatah
    Jika x baik kita baiki
    Jika x relevan kita hayati
    Jika x berkualiti kita bersihkan

    Sepatutnya jawatan itu harus peka pada kerajaan agar menjadi pendidik dan contoh kepada generasi akn datang

    Sedari sekolah rendah kita dapat mcm2 bantuan yg d beri oleh kerajaan..bila kita dh berjaya..jgn pula jasa itu d lupakan hanya kerana rasa haloba dan hasutan yg menghancurkan

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

Networkedblog

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top