Nuffnang

BONGKAR!!! Kontroversi Baju Kurung Sekolah Didalangi MACAI PR!!



Masih ingat dengan isu pelajar bukan Islam tidak dibenarkan memakai baju kurung ke sekolah baru-baru ini? Media tempatan hangat melaporkan dakwaan seorang pelajar sekolah yang berumur 15 tahun dilarang memakai baju kurung oleh pihak pentadbiran sekolah di Kuala Lumpur kononnya atas alasan baju kurung hanya untuk pelajar perempuan Melayu.


Pelajar tingkatan 3 SMK Seri Mutiara, Cheras, Britney Nicole, yang memulakan sesi persekolahan di tempat baru dihalang memasuki sekolah hanya kerana berpakaian baju kurung. Pelajar berketurunan Sarawak itu juga mendakwa, beliau diberi amaran akhir oleh pihak sekolah dan tidak dibenarkan masuk ke kelas sehingga beliau memakai pinafore.

Bagaimanapun isu tersebut dianggap selesai selepas bapa pelajar tersebut bertemu pihak pengetua dan PIBG sekolah dan penyelesaian dapat diadakan secara baik.


Namun, apa yang hendak dikongsikan di sini adalah sesuatu yang mungkin tidak disangkakan sama sekali. Cuba berfikiran positif, tapi kalau semua tweet Lawrence Jayaraj dah macam ni, mesti ada sesuatu.............. kan?


Nampak tak agenda mereka? Perkauman dijadikan bahan untuk membangkitkan semangat kebencian dan kemarahan kepada kerajaan dan institusi di bawahnya.

Bukalah mata hati.....
Share this article

1 Komen:

  1. Penyokong kuat PAKATAN atau tidak? Larangan terhadap pakaian baju kurung tak ada dalam perlembagaan Malaysialah ... ngok.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top