Nuffnang

BONGKAR! PENGASAS KUMPULAN RED BEAN ARMY DAP DIDEDAHKAN!!


Akhirnya, pengasas kumpulan Red Bean Army telah mengaku kewujudan Red Bean Army!


Sumber : KLIK SINI

Seorang aktivis politik berkata Pakatan Rakyat perlu berhenti menafikan hubungan dengan kumpulan cybertrooper yang dipanggil Red Bean Army, dan harus harus bertanya kepada kumpulan itu untuk memohon maaf kerana posting fitnah.



Pengerusi Malaysian Youth Rights Movement, Shen Yee Aun berkata: "Di Malaysia, ia adalah satu fakta yang diketahui bahawa apa-apa bentuk tuduhan dilemparkan kepada DAP, Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk mendedahkan skandal mereka akan ditolak oleh pemimpin-pemimpin mereka. "

"Penafian DAP yang bergabung dengan kumpulan cybertrooper 'Red Bean Army' adalah kenyataan politik lumrah Pakatan," katanya.

Li Shung, yang merupakan pengasas kumpulan Red Bean Army menyatakan ia adalah semata-mata satu platform untuk netizens membincangkan isu-isu politik dan menegaskan mereka tidak pernah mengeluarkan apa-apa komen untuk mencetuskan kebencian kaum.

Shen berkata kenyataan Li bercanggah dengan Penasihat DAP Lim Kit Siang, Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim dan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng, yang mendakwa bahawa Red Bean Army (RBA) tidak wujud.

"Siapa yang berbohong sekarang, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Anwar atau pengasas RBA?" 

Pada 3 Jun, Lim berkata dalam satu laporan berita bahawa kumpulan cybertrooper itu tidak wujud dan DAP tidak mempunyai pengetahuan kewujudannya. Shen mendedahkan dalam temu bual video bahawa kumpulan itu sebenarnya wujud. 

Shen mendedahkan individu-individu, yang merupakan pekerja kempen pilihan raya, telah dibayar sebanyak RM8, 000 sebulan untuk menyebarkan fitnah, kebencian dan fitnah terhadap pemimpin-pemimpin BN.

Realitinya, Lim Kit Siang berkata, DAP tidak boleh 'mampu' untuk membiayai kumpulan, tetapi beliau tidak menafikan bahawa dana boleh datang dari mana-mana sahaja.

DAP telah pergi di seluruh negara untuk berkempen pada pilihan raya, di mana perginya wang yang dikutip daripada sumbangan oleh orang ramai?

Dan jika dap ikhlas, merek tidak boleh berdiam diri dan sebaliknya perlu bertanggungjawab dan meminta cybertroopers memohon maaf kerana posting fitnah mereka di dalam internet.

Realitinya juga, ahli-ahli Red Bean Army telah panik dan tertekan kerana pihak polis telah mula menyiasat kumpulan tersebut. Dan sekarang, mereka saling tidak mengaku sesama sendiri demi menyelamatkan diri sendiri.

Kita sedang menunggu tindakan pihak berkuasa yang seterusnya berdasarkan siasatan mereka dan kita lihat pihak manakah yang akan melenting dan cuba untuk mempertahankan kumpulan rasis fitnah itu.

Mahukah DAP tampil ke hadapan untuk mempertahankan mereka itu?

 - SUMBER
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top