Nuffnang

BONGKAR... SABAH NEGERI KRISTIAN!!! ITU KEHENDAK ANWAR

Seminggu dua ini kita dikejutkan dengan berita 2 ahli Parlimen BN dari Sabah yang meletak jawatan.
Sudah lebih seminggu juga PAS membisu terhadap cabaran yang dilontar oleh bekas Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Hasan Ali berhubung tuntutan Persekutuan Kristian Malaysia (CFM)  yang mahukan kebebasan menganut, mengamal, dan menyebarkan agama tanpa sebarang batasan di negara ini.




Sebab musabab mengapa PAS tiba-tiba diserang sindrom bisu, satu Malaysia sudah tahu.

Ini kerana pemimpin besar parti itu seperti Abdul Hadi Awang, Nik Aziz Nik Mat dan Mat Sabu sudah menjual perjuangan agama Islam kepada sekutu politiknya, DAP dan PKR demi kemaruknya untuk menawan Putrajaya.

Tanpa disedari CFM telah mendedahkan dengan sendirinya hasrat golongan Kristian dan perancangan Anwar Ibrahim yang mengetuai Pakatan Rakyat.

Sasaran utama dalam agenda besar Anwar meluaskan pengaruh Kristian di negara ini ialah Sabah.




Salah satu strateginya boleh dilihat daripada desakan untuk ditubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja RCI ke atas masalah pendatang haram di Sabah yang mana kerajaan telahpun menyetujuinya.

Tujuan sebenar Pakatan Rakyat bukannya untuk membersihkan Sabah daripada pendatang asing tetapi sebaliknya untuk melemahkan kedudukan politik umat Islam di negeri itu.

Ini kerana Pakatan Rakyat mensasarkan untuk menguasai satu pertiga daripada 25 kerusi Parlimen di Sabah dan 31 kerusi lagi di Sarawak, dalam mengejar impian mereka ke Putrajaya.




Rata-rata pendatang asing di Sabah adalah beragama Islam dan mereka merupakan mangsa persengkataan bersenjata di antara puak Moro dan kerajaan Filipina yang sudah berlarutan hampir empat dekat.

Kebanyakan mereka sudahpun diterima sebagai penduduk tetap dan ada sesetengah yang menjadi warganegara Malaysia.

Mereka hidup dalam aman dan damai, berkeluarga serta membina kehidupan baru di negara ini yang amat prihatin terhadap penindasan yang berlaku ke atas saudara seagama.

Malaysia menerima mereka dengan tangan terbuka malah menghulurkan pelbagai bantuan kemanusiaan sejak sekian lama.




Golongan Kristian tidak pernah dapat menerima kehadiran pendatang asing yang beragama Islam dengan seikhlas hati.

Jika senario bertukar di mana pendatang asing tersebut semuanya beragama Kristian, mungkin tidak wujud desakan untuk menubuhkan sebuah RCI.

Jika dilihat kalangan yang memulakan tuntutan penubuhan  RCI adalah terdiri daripada pemimpin-pemimpin politik beragama Kristian.

Apabila golongan Kristian Sabah melihat pendirian pluralisme dan liberalisme agama yang dipegang oleh Anwar, mereka pun mengambil peluang keemasan ini untuk melebarkan pengaruhnya.




Bagi Anwar pula, selagi kumpulan ini sanggup menyokong impiannya menjadi Perdana Menteri, tidak ada masalah baginya untuk mengorbankan bangsa Melayu, kepimpinan Melayu dan Islam sekalipun.

Ini jelas apabila beliau mencanang untuk melantik Baru Bian, seorang pemimpin Kristian dari PKR sebagai Ketua Menteri Sarawak jika Pakatan Rakyat berjaya menumbangkan Barisan Nasional pada pilihan raya negeri tahun lalu.

Malah di Pulau Pinang, atas dasar majorti penduduk di negeri itu adalah kaum Cina, Anwar juga sanggup mengorbankan agenda Melayu dengan meletakkan DAP menerajui kerajaan negeri.




Satu lagi petanda bahawa Anwar kian terjerat sokongan janji puak Kristian Sabah ialah kewujudan beberapa kumpulan politik, setiap satunya di bawah seorang pemimpin Kristian.

Setelah dipecat daripada PKR, Dr Jeffrey Kitingan akhirnya menubuhkan Parti Reformasi Sabah (Star).

Begitu juga tindakan Ahli Parlimen Tuaran, Wilfred Bumburing yang mengasaskan Angkatan Perubahan Sabah sejuruskan meninggalkan BN.

Kesemua kumpulan politik Kristian berdiri teguh di belakang Anwar dan Pakatan Rakyat bukan untuk menegakkan keadilan atau berjuang untuk rakyat tetapi menghapuskan Islam di bumi Sabah.

Satu lagi pemimpin Kristian ialah Kalakau Untol yang berjaya menyusup di dalam kepimpinan PKR dan bertindak sebagai pengemudi agenda Kristian di dalam parti itu.




Sementara itu pada peringkat pusat, pemimpin Kristian PKR di ungguli oleh bekas Menteri Kesihatan, Jimmy Chua Jui Meng, bekas Timbalan Menteri  Tanah, Pembangunan Koperasi, Dr Tan Kee Kwong, Ahli Parlimen Batu, Tian Chua, dan Exco Pelancongan Selangor, Elizabeth Wong.

Mereka seringkali berulangalik ke Sabah bagi memantapkan jalinan kerjasama antara pemimpin Kristian PKR di peringkat pusat dan negeri.

Apabila sesuatu aktiviti politik PKR Sabah di anjur oleh golongan Kristian, pasti aturcaranya akan mengandungi elemen-elemen berunsur keagamaan seperti nyanyian dan iringan doa Kristian sebelum majlis dimulakan.

Anwar atau mana-mana pemimpin Melayu PKR tidak pernah sekalipun menegur atau mengkritik tindakan kumpulan Kristian yang secara terang-terangan melanggar peruntukan perlembagaan yang meletakkan Islam sebagai agama rasmi persekutuan.





Malah Anwar telah menjadi agen Kristian paling nyata apabila bermati-matian memperjuangan isu kalimat Allah untuk digunakan juga oleh golongan Kristian.

PAS tidak lagi boleh diharapkan untuk mempertahankan kepentingan Islam manakala PKR sudah jelas pendiriannya menyokong Kristian di Sabah.

Demi kepentingan Islam, orang Melayu wajib menolak Anwar dan politik yang dibawa Pakatan Rakyat sebelum nasi menjadi bubur.
Share this article

19 Komen:

  1. Who the fuck are you people to come and tell the Sabahan what to do, what to believe and all those shit? FUCK OFF!! Get the hell out of our land! This is Sabah, land of the headhunters.. We dont give a crap what religion you are, what beliefs you're in, it's OUR CHOICE.. just shut your pile hole!! If you love those S.O.B's from the philipine so much, then take them all, feed them, give them shelter, at your own place, not at OURS!! We dont want them here! You want to protect your so-called "brothers" and "sisters", then take them, dont dump them in OUR LAND!!! Long Live The Land of The Headhunters..!! Rule of the Jungle!!

    BalasPadam
  2. Org2 timor, tagalog kebanyakannya kristian la bongok.. sama juga kami mau tu RCI kasi balik drg pigi negara drg sendiri. Ini bukan pasal kristian atau islam. Itu budaya kamu! Bukan budaya kami sini. Sikit2 agama.. OOOO, jadi warganegara sdh kan? Ambiklah diorang tuh, taruk di tmpt kamu, jgn ampai sini.. Hidup aman damai? ko pernah tinggal di sabah ka? cakap mcm teda utak, pandai2 la ko buat blog.. klu pendidikan tahap lembu, ndak payah buat blog la oii.. pandai ja ko cakap pasal perlembagaan, islam tu agama rasmi, tapi part kebebasan "BERagama" tu ada paham ka? mmg dasar otak dinosaur..

    BalasPadam
  3. blog paling bodoh yg pernah sy baca, kau duduk d sabah dlu la baru ko tau apa itu PATI, dia nda pernah tinggal d sabah ni.. sembarangan ja tulis blog, go fuck yourself la, ko duduk d sabah 1 tahun dlu baru ko buat blog cmni

    BalasPadam
  4. PATI itu pendatang asing tanpa izin, sembarangan ja ckp kami nda receive agama islam.... kepala hotak ko bejambul, sedangkn kwn2 sy yg beragama islam pun mempersoalkn ini PATI sebab PATI la penyumbang utama kes jenayah d sabah, WOI TUTUP SAJA LA BLOG KO NI KAWAN, HOTAK X TAU SIMPAN D KEPALA ATAU LUTUT..

    BalasPadam
  5. hidup aman damai kepala hotak ko, bodoh nak mampos,ada check statistik jenayah sabah ka? majoriti si penjenayah tu apa? PATI kan?

    BalasPadam
  6. Siapa yang tidak kenal dengan penulis artikel ini, dia adalah salah seorg daripada angkatan pemutar-belit yang diketuai oleh Drrrrr Redwine Teaaaaa. Otak biullllll........

    BalasPadam
  7. Macam sial jak! Kenapa isu agama yang balik-balik dijadikan modal? Bodoh!

    BalasPadam
  8. So nigga, how much they pay you for this article? c'mon tell me, I want to make easy money for living as well for writing something like this.. I got good talent for bullshit story yo =)

    your mum must be proud of you son. typical malay mindset: malay = islam, non-malay = non-islam.

    BalasPadam
  9. ko bangang haha penang peruntukan tuk islam bertambah dari zaman bn.... tu mca terang2 x mau hudud bn diam2 pa cerita.. siapa kita siapa najib untuk x melaksanakan hukum Allah... jawap!!!

    BalasPadam
  10. Info Blog Yang Paling Bodoh Saya Pernah Baca....Untuk Maklumat Sabahan Tidak Akan Terima PKR@UMNO/BN di Sabah....Ini Kali Lah.

    BalasPadam
  11. memang ni blog yang suka putar belit fakta, bodoh kan dia, dia guna sentimen agama supaya pendatang2 yg ada ic sokong sama dia, si blogger ni juga bahlul, kami orang sabah mahu semua pendatang yang ada ic tu keluar dari negeri kami tidak kira apa agama dia, bikin semak tempat kami, kau tu bahlul x faham2.... kau ambik lah dorg semua ni taruh di belakang rumah kau.... bodoh

    BalasPadam
  12. Kau mahu kah kau bumiputera asli hidup di tempat sendiri macam orang bodoh? kalau dilihat di semenanjung pu orang pakistan menguasai kawasan2 tertentu dan mereka ni semua ada IC,ada perniaga melayu sakit kepala dgn pakistan2 ni, biar pun islam, tapi pungut duit perlindungan dgn peniaga2 melayu,,,,,samseng pakistan lah kunun.....bodoh2.....

    BalasPadam
  13. BODOH....ILMU PENGETAHUAN KO NI CETEK...!!! BAIK KO PEGI MAMPUS!!!

    BalasPadam
  14. ini penulis paling bodoh dlm dunia.woii ada skolah ka tdk o..klu teda,cni sy ajar ko cara2 menghormati agama org..dammnn shit pya blogger..pa kaitan pti dgn agama?woiii kami dcni nda kira dia pti agama islam ka,agama kristian ka,teda agama ka,asal masuk secara haram,mmg kami bantah...bagus ko piara la ni pti drmah ko..ko mau ka?lain kali sblum menulis apa2 artikel,fikir sedalam dalam dulu..shiittt...moral for u DON'T DRINK WHEN WRITING..thats all for u today..

    BalasPadam
  15. Kepada penulis ni, saya ingin bertanya, Soalan pertama,apakah kamu faham situasi di sabah?... Kalau jawapan kamu ya, bererti kamu tidak akan menulis artikel seperti ini. Soalan kedua, pernahkah kamu merasa bagai mana di kelilingi oleh PTI? kalau jawapan kamu tidak, memang patutlah kamu buat artikal ni, sebab kamu tidak pernah merasa "hidup sebumbung" dgn mereka... Soalan ketiga, pernahkah kamu terfikir tentang perasaan orang sabah semasa kamu membuat artikel ini?, jika jawapan kamu tidak, kamu memang tidak faham perasaan orang Sabah!! Kamu memang tidak faham langsung. Soalan keempat apakah kamu tahu bahawa orang Sabah paling benci@tidak suka@anti PTI?, Kalau kamu jawab tidak, bermakna sahlah kamu tidak tahu langsung situasi d Sabah. Soalan Kelima apakah kamu tahu orang Sabah paling tidak Suka orang yang "Sayang" dengan PTI?. Soalan keenam, tahukah kamu bahawa jika kamu menyakitkan hati orang Sabah yg beragama Kristian, kamu juga telah menyakitkan hati orang Sabah yg beragama Islam, kerana kebanyakan orang Sabah yg berbangsa KadazanDusunMurut (KDM) memeluk agama Islam atau Kristian sekitar awal tahun 1970'an dan berlanjutan sehingga kini setelah meninggalkan agama nenek moyang kami, dan kesannya hampir setiap keluarga (KDM) Mempunyai agama yang berbeza mengikut kepercayaan masing2. Bagi pendapat saya penulis tidak tahu@tidak mahu tahu tentang situasi di Sabah semasa menulis Artikel ini. Untuk pengetahuan Penulis orang Sabah sangat menghormati antara 1 dgn yg lain, tapi orang Sabah tidak suka 1 perkara, orang Sabah tidak suka Haknya di ambil orang, dan mungkin penulis tidak sedar yang penulis sedang mempersendakan Hak Orang Sabah dengan meng 'ya' kan "kewujudan" PTI di Sabah.penulis harus ingat setiap orang m'punyai had kesabaran.

    BalasPadam
  16. ini penulis mimang tau dpn computer saja ni... umpama..LIDAH BERCABANG-KUSUT..Layak dputung-putung kasi makan putik...tu pun kalau tu putik mo makan...barangkali ko mo kana di kirim salam bah ni....

    BalasPadam
  17. apakah bendanye artikel mencarut nh..bodoh..ko ingat situasi politik sabah sama mcm semenanjung kh..buat sblm fikir..saya muslim jg x da nk fikir mcm tu..fhm perasaan kmi bh..bodoh..sya nh asal tambunan keturunan tan sri datuk joseph pairin kitingan..telah masuk islam..dri thn 70 lg..ckp biar berlapik..agenda kmi mo tau apa..kmi x setuju pendatang dri filipina dan indonesia dtg ke negeri kami..kmi x kisah pun latar belakang agama dia..cuma yg kami x setuju pasal hak tanah adat..pasal segala hal berkaitan dgn perjanjian sabah di belakangkn...sebelum ko nk kata sabah adalah di kristian kan mnmg ko silap...bodoh...guna otak bahalul..sye nh di kg dkt sbh pun lngsng x de bgdh pasal agama atau bangsa...semua itu penyakit dtg dri semenanjung...saya walau berlainan agama dgn datuk nenek moyang saya..kmi x mcm kmu...membeza2kn...cuma 2 pkra kmi x suka..KAMI X SUKA PTI...KAMI X SUKA HAK ADAT KAMI DI GANGGU....wlu apa pun sye x menyebelahi mana2 pemimpin dari semenanjung..anda racist orang sabah lagi racist...hormati kehendak kami...

    BalasPadam
  18. admin ...ni bukan pasal PTI agama islam ka atau pun kristian...tapi ni berkaitan dengan tanah adat kami yang telah diganggu....ko orang semenanjung bagus halau dulu tu myanmar sama bangladesh dulu....Islam ka Kristian di Sabah teda beza...kami semua adik-beradik.....

    BalasPadam
  19. kalau nak jdikn sabah ngri kristian pon pa salahnya...yg krang muslim dok x jenuh buat pa.asik cari ksalahan rng kristian je,x krja laen kh????...

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top