Nuffnang

PLURALISME : INikah Yang Dimaksudkan Oleh Nurul Izzah??




Sayangnya Muka Cantik, Islam...Tapi? Tiada niat mahu memalukan. Tapi kalau dah upload dalam internet, bermakna itu hak milik umum, (kalau salah bagitahu ya) katanya milik kekasihnya malah ada pula yang mempertahankan perbuatan ini, menyedihkan? Tidak, ini adalah pilihan "Rakyat" 


Semakin menular gejala ini. Dihiasi dengan perkataan perkataan "Manusia Itu Semuanya Sama" namun dalam konteks yang menyesatkan. Mahukah anak muda? Mahukan kita mewariskan pada Malaysia keturunan-keturunan kita yang keliru iktiqadnya? 



Suatu masa dulu, tak lama sangat pon.



Propaganda yang sangat enak didengar ini dimana kita semuanya disamaratakan, bukan dari segi sosio tapi termasuk agama..Oleh kerana ini yang dituntut oleh PKR, malah dibahaskan sendiri oleh Anwar Ibrahim, maka demi menghormati sistem demokrasi ini kita sebagai rakyat Malaysia wajiblah ikut kerana saya yakin Ulamak Termaksum Pas pasti akan kluarkan fatwa kewajiban mentaati pemimpin yang selama ini tak pernah beliau pakai.


Bukankah ini yang dipilih "Rakyat" (kononnya)? Mari dengar Apa pandang Ismail Mina Iaitu Sahabat Anwar Ibrahim Tentang Isu Ini.



Ismail Mina.


ISU pluralisme agama atau menyamaratakan semua agama hangat dibincangkan setelah Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam ucapannya di London School of Economics (LSE) pada 18 Mac 2010 menyatakan sokongan terhadap fahaman itu.


Menyedari pemikiran Anwar telah terpesong, Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (Muafakat) yang kebanyakannya dianggotai bekas ahli dan pemimpin Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) telah menganjurkan beberapa siri wacana sebagai teguran kepada bekas Presiden ABIM yang kedua itu untuk menghentikan fahaman tersebut.


Dalam satu wawancara dengan wartawan Utusan Malaysia, NIZAM YATIM di Kuala Lumpur, semalam, Ahli Jawatankuasa Muafakat, ISMAIL MINA AHMAD (gambar) menjelaskan mengenai bahaya fahaman liberalisme-pluralisme berkenaan.


Ismail pernah bersama Anwar Ibrahim dalam membangunkan Yayasan Anda dan bersama-sama dalam ABIM suatu ketika dulu.


Temubual Serta Kupasan Isu Pluralisme.


UTUSAN: Pada hemat Tuan Haji, mengapa isu akidah ini sesuatu yang penting.


ISMAIL: Isu akidah teramat penting kerana ia adalah pembeza di antara seorang Islam dengan bukan Islam. Justeru, semua Rasul dan Nabi yang diutuskan Allah SWT membawa tema akidah, seawal Nabi Adam as. Apabila kita berkata akidah sebagai pembeza status agama seseorang, maka kita sampai kepada satu doktrin lagi iaitu doktrin salvation atau keselamatan atau dalam istilah akidah disebut najiyah yakni kumpulan yang selamat.

BACA LAGI PENCERAHAN ISU PLURALISME DI SINI
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top