Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

EKSKLUSIF : Wajah Jeneral dan Pengganas Yang Ditemui Dari Handphone Mereka Yang Terbunuh


Eksklusif.... Memang eklsusif. Gambar- gambar ini ditemui di dalam hanphone pengganas yang terbunuh di Kg Tandauo. Ia termasuk wajah Jeneral Hj Musa.




KAMI baru memperoleh dua keping gambar yang dipercayai wajah sebenar pemimpin kanan pengganas militan Sulu, ‘Jeneral’ Musa dan sekeping gambar salah seorang tali barut yang terlibat dalam insiden pencerobohan di Lahad Datu, Sabah.


Untuk pengetahuan anda, pasukan keselamatan telah mengeluarkan 23 mayat pengganas setakat ini di kawasan Kampung Tanjung Batu, salah sebuah kampung yang menyaksikan pertempuran sengit antara pasukan pengganas dan pasukan keselamatan.

Satu daripada 23 mayat itu telah disahkan Ketua Polis Sabah, Datuk Hamzah Taib sebagai ‘Jeneral’ Musa yang mati dalam pertempuran di kampung berkenaan.




talibarut.."mandur" nama panggilannya...


Sekeping gambar lagi yang kami peroleh adalah wajah salah seorang tali barut yang dikatakan pernah bekerja membaiki rumah di sekitar kawasan berhampiran.

Dikatakan lelaki tersebut adalah antara mereka yang bertemu ‘Jeneral’ Musa sewaktu pasukan pengganas mula-mula mendarat di Kampung Tanduo, tidak jauh dari Kampung Tanjung Batu.

Namun tidak diketahui nasibnya sehingga sekarang, sama ada telah terbunuh atau masih lagi bersembunyi di sekitar kampung tersebut.

Hari kelapan Operasi Daulat semalam menyaksikan dua orang lagi anggota tentera terkorban, seorang dalam pertempuran dan seorang lagi terbunuh apabila trak yang dipandunya terbabas di Jalan Lahad Datu-Cenderawasih hari ini, menjadikan jumlah keseluruhan 10 anggota keselamatan maut sejak tragedi pencerobohan 12 Feb lepas.

PS : sebarkan foto anjing kiram III ini..tuiiiHHH !! datang cari makan d Felda Sahabat..akhirnya kita d gigitnya !! HAIWAN sungguh !!

Beliau d kenali sebagai "mandur"..foto d atas adalah satu majlis 'penyerahan beret' atau penyerahan tugas khas dan ikrar taat setia pada Kiram III yang d berikan kepada talibarut yang selama ini bekerja d ladang sawit Felda Sahabat..menurut sumber.

Foto ini d rakam oleh anggota beliau sendiri dan ianya ketika hari pertama mereka mendarat !!!!!



SUMBER

Share this article

9 Komen:

  1. mmg hebat...

    BalasPadam
  2. ORANG KAMPUNG DAN CIKGU KITA JANGAN ADA LAGI BELAS ISHAN. Nampak aja anjing laut kasi sapu bersih,wahai sahabat .... jangan tunggu lama dia orang ini bukan baik ba .... berapa ramai orang kita dah terkorban, agi idup agi gelaban. kami bekas orang lama mendoakan agar semua berjaya membalas dendam demi sahabat kita yang GUGUR. KALAU tenaga kami diperlukan kami pun nak turun sama. SELAMAT BERJUANG ORANG KAMPUNG DAN CIKGU.

    BalasPadam
  3. knapa ada timbul soal hak asasi tahanan kat lahad datu oleh media philipine?? atau media tu mungkin bibayar oleh pihak tertentu untuk jadi senjata psikologi mereka.., perang ni kan dh dirancang. Ini perang moden kwn2.. senjata bukan setakat M16.. mereka bkn dtg untuk menumpaskan PDRM dan ATM..,dngn jumlah yg kecil,agak mustahil ada peluang untk menang. Tpi mereka dtg untk melumpuhkan ekonomi kita..itulah motif mrk.. betul atau tidak,cuma mrk yg tahu..

    BalasPadam
  4. dari sebok nak serang sabah...baik la waris kiram ni dapatkan dulu pengiktirafan kesultanan mereka dari kerajaan philipine....tanahair pon tak iktiraf...lagi nak serang negara org..

    BalasPadam
  5. Kekejaman pengganas banjingan ini harus dihukum mati bagi mereka yg telah ditangkap. Tak payah nak bagi muka kat jahanam ni. !!!

    BalasPadam
  6. informasi yang sangat menarik, terima kasih banyak

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Networkedblog

MENARIK

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top