Nuffnang

DAULAT TUANKU : MB Terengganu Dikembalikan Gelaran Datuk Seri


“Syukur Alhamdulillah”, kata Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Razif Abd Rahman selepas Sultan Mizan Zainal Abidin mengurniakan kembali Darjah Kebesaran Negeri Terengganu kepadanya.
Razif ketika dihubungi bagaimanapun tidak mahu mengulas lanjut berhubung perkara tersebut bagi mengelak salah faham.

Razif menerima Darjah Kebesaran Negeri Terengganu Darjah Seri Setia Sultan Mizan Zainal Abidin Terengganu (S.S.M.Z) kira-kira 8.30 malam tadi, dan disahkan menerusi kenyataan yang dikeluarkan Datuk Pengelola Bijaya Diraja.

Kenyataan itu berbunyi: “Setelah berunding dengan Dewan Pangkuan Diraja Negeri Terengganu adalah dimaklumkan Ke bawah Duli Maha Mulia Sultan telah mengampuni perkenan mengurniakan Darjah Kebesaran Negeri Terengganu Darjah Seri Setia Sultan Mizan Zainal Abidin Terengganu (S.S.M.Z) kepada Yang Amat Berhormat Haji Ahmad Razif Abd Rahman berkuat kuasa mulai hari ini”.

Pada 22 April lepas, semua gelaran terhadap beliau dilucutkan setelah menerima gelaran yang sama pada April 2015 dan Darjah Dato’ Paduka Mahkota Terengganu Kehormat (DPMT) yang membawa gelaran Datuk pada 2012.

Razif yang juga Adun Seberang Takir mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Terengganu menggantikan Datuk Seri Ahmad Said pada 12 Mei 2014.
Share this article

3 Komen:

  1. Berkat kesabaran yang tinggi dan yakin beliau di kalangan orang yang benar...nah lihat kebesaran Allah..Allah MAHA MELIHAT dan MAHA ADIL...

    BalasPadam
  2. Huyyoo...ingat kat Tuhan rupanya admin ye...tunggu pru14..sabo..

    BalasPadam
  3. Yer... Memang kita orang tunggu PRU14..kenapa..memang selama ni ktaorang sabar..kenapa..orang kat Selangor dn Penang gatal dah tangan tak sabar nak mengundi...kenapa ada kejutan besar ke..oh kalau pasal Umno menang besar tu dah lama tahu...InsyaAllah... Lagi pun PAS dah tinggalkan kem PKR PAN DAP..sedang lagi tengah bermain catur dgn cap bunga tpi rasanya idak kot sbb cap bunga ni bercinta sakan dgn.DAP

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top