Nuffnang

VIRAL !!! Surat Putra Saud Kepada Najib Kini Tersebar


KUALA LUMPUR – Tindakan seorang pengguna laman Facebook memuat naik surat yang didakwa daripada putera Saud Abdul Aziz untuk diberikan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib telah menjadi viral.

Menurut Aznil Hisham yang merupakan pemilik akaun Facebook terbabit menyatakan surat tersebut telah didedahkan oleh Australian Broadcasting Corporation (ABC).


Surat yang bertarikh 1 Febuari 2011 itu dengan menyatakan bahawa puteri tersebut kagum terhadap usaha kerajaan Malaysia mentadbir negara berlandaskan prinsip-prinsip islam dan memperkenalkan Islam di mata dunia terutama selepas insiden 9 September.

Ekoran itu, Beliau didakwa ingin memberikan wang berjumlah USD375 000 000 dalam menyokong pergerakan global tersebut.


“Oleh kerana persahabatan yang telah dibina selama beberapa tahun dan idea baharu anda sebagai pemimpin islam moden, dengan ini saya memberikan sejumlah USD375 000 000 sebagai hadiah dan akan diberikan samada melalui akaun peribadi atau akaun syarikat seperti Blackstone Asia Real Estte Partner Limited. ” katanya dalam surat tersebut.

Tambah beliau lagi, tindakan tersebut bukan berdasarkan atas kepentingan peribadi.

Dalam pada itu, muat naik tersebut telah menarik perhatian netizen seperti yang dilakukan oleh Zania Faizan.

“Subhanallah.. Sebenarnya insan terpilih sahaja yang diberi kepercayaan.. Sesungguhnya allah maha mengetahui” katanya.

Dalam pada itu, Rizwan Rozlan turut memuat naik komen yang memerli penyokong Tun Mahathir berkenaan isu ini.

“Apa la penyembah Tun nak ckap lepas ni…Telan la balik ludah korang tu…Kahkah…Dulu aku dah kata ini duit Saudi.. feels so good to be true” ujarnya. -SuaraTV
Share this article

29 Komen:

  1. Hanya insannyg terpilih sahaja dipilih oleh putera Arab yg kaki Judi, kaki seks bebas ,kaki dadah Dan kaki lgbt.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Allah, macam tu pula reaksi anda. Kalau kita tidak terpilih jangan hasad pada yang di pilih. Elak Kata2 kurang elok

      Padam
    2. Sekarang ni para blogger dan cybertrooper Najib sedang gian menceritakan pasal surat dari putera Arab yang beri USD 375 juta itu.

      Isu sekarang ini adalah USD 375 juta itu adalah dibuat pada tahun 2011, sedangkan isu USD 681 juta itu pada tahun 2013.

      Putera Arab itu dikatakan beri USD 375 juta, mana lagi baki USD 306 juta kerana jumlah keseluruhan adalah USD 681 juta, dari mana baki USD 306 juta itu datang, siapa pula yang derma kali ni?

      Jika kita baca surat yang dikatakan dari Putera Arab itu, nama pun dah tunggang langgang, di kepala surat tulis Saud Abdulaziz Majid AL Saud, tetapi yang tandatangan surat pula adalah namanya HRH Prince Saud Abdulaziz Al Saud.

      Kemudian di dalam surat itu juga dinyatakan bahawa wang yang kononnya derma dari Putera Arab itu akan disalurkan dari Blackstone Asia Real Estate Partners Limited. Berdasarkan laporan oleh Sarawak Report, syarikat Blackstone Asia Real Estate Partners Limited ini telah dipohon pembubaran pada tarih 09 May 2013, mengapakah syarikat ini hendak dibubarkan? Apakah selepas dijadikan sebagai alat untuk rembat duit hutang 1MDB yang diputar kononnya derma dari Arab untuk dimasukkan ke akaun peribadi Najib, maka bila dah tak perlu, syarikat itu dibubarkanlah ye?

      Sila lihat permohonan pembubaran Blackstone Asia Real Estate Partners Limited itu di link ini: http://www.sarawakreport.org/2016/03/170m-went-out-of-1mdb-and-170m-went-into-najibs-account-all-in-late-2011-exclusive/

      Jika tak puas hati boleh semak dengan Registry of Corporate Affairs di British Virgin Islands sendiri.

      Berdasarkan laporan oleh Sarawak Report, syarikat Blackstone Asia Real Estate Partners Limited itu ditubuhkan pada tahun 2010, tarikh itu adalah selepas penubuhan 1MDB pada tahun 2009, kemudian Blackstone Asia Real Estate Partners Limited dibubarkan pada tahun 2013, hanya lebih kurang 3 tahun sahaja syarikat itu ditubuhkan, ini adalah suatu yang janggal dan pelik, sebuah syarikat ditubuhkan selama 3 tahun lebih, lepas tu dibubarkan, pasal apa?

      Kepada cybertrooper Najib dan blogger Najib, kalau betullah wang USD 375 juta itu dari sumber yang sah berdasarkan undang-undang, dan wang USD 681 juta itu juga sah dari sumber undang-undang, maka sila Najib saman dengan segera WSJ, semalam pun hari Selasa, tapi Najib tak saman juga WSJ.

      Sila Najib bawa Putera Saud Abdulaziz Majid AL Saud atau Putera Saud Abdulaziz Al Saud sebagai saksi untuk menjelaskan dengan terperinci sumber wang itu.

      Ini adalah peluang keemasan Najib untuk buktikan dirinya tak bersalah, itu pun kalau Najib betul-betul yakin yang dirinya tak bersalahlah.

      Sila saman WSJ, Tun Dr. Mahathir, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan, Pn. Anina, Tan Sri Muhyiddin, dan ramai lagi yang dakwa wang USD 681 juta a.k.a. RM 2.6 bilion itu adalah wang yang meragukan.

      Silalah Najib failkan saman segera untuk buktikan, rakyat menantikan apakah Najib dipihak yang benar atau Najib adalah penyamun harta negara dengan berpakat dengan orang asing untuk menjalankan kegiatan menyamun harta negara ini.

      Sila Najib buktikan dirinya tak bersalah, sekarang ada maklumat kononnya derma dari derma Arab berdasarkan satu surat, sila minta Arab tu jadi saksi dan sila Najib jelaskan di mahkamah, sila Arab itu jelaskan di mahkamah, kita sebagai rakyat Malaysia perlukan kebenaran mengenai isu ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  2. Mana bakinya?

    Derma dari penderma yang rosak akhlak tu berkat ke?

    Wang derma digunakan untuk berbelanja mewah? Bukan ke derma diberikan atas dasar pemerintahan Islam? Pelik..

    Aduh..makin banyak persoalan nih...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pelik manusia ni, kes banglo LGE tak pun nak di heboh. Insaflah kalau anda melayu dan Islam

      Padam
    2. sape kata tak heboh? kami yang non partisan ni hentam semua penyangak dan penyamun. kami guna akal untuk berfikir. bukan ikut membabi buta. dan kami sudah semestinya bukan pemakan dedak! sekian

      Padam
  3. Duit 'derma' tu diberi pada tahun 2011?

    Maknanya, sebelum derma RM2.6 Bilion yg diterima dalam tahun 2013, Najib dah pun terima juta-juta pada tahun-tahun sebelum tu lagi?

    Wow...!!!! Dan takde sesiapapun tahu tentang ni?
    Wow...!!! hebat Najib nih... memang insan terpilih! Surat tu juga menyebut "additional", maknanya USD375 juta (ntah berapa Biliyon RM ya?) tu adalah tambahan kepada jumlah yg telahpun diterima najib sebelum tu lagi?

    WOW...!!!
    Oh bertuahnya Malaysia ku.... TAPIIIIII..... dengan derma ribu-ribu juta + GST = kenapa hutang 1MDB sebanyak 42 Bilion sukar nak dibayar ya? hingga terpaksa jual harta Negara?

    misteri.... misteri....

    BalasPadam
  4. Patut pun tak nak dedahkan siapa penderma. Rupa2nya penderma tu penderma bermasalah.. hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Munkin yang komen di atas yang perlu lihat diri bermasalah ke tidak

      Padam
    2. saya tidak bermasalah...saya pembayar cukai yang termasuk dalam highest bracket. please consider that. do you expect me to be happy with all these immoral scandals by our so called leaders?
      thanks

      Padam
    3. emmmmm....klu dh x suke yg elok pn nmpk buruk...baik sgt ke kita niii

      Padam
  5. Byknya ideologi kafir. xde bukti sahih macam2 mulut mengata... Tak percaya rezeki dtg dari Allah..

    Kalau betul Najib tu korup, balas Allah yg paling adil. Siapa kita manusia nak tuduh tanpa bukti sahih.

    BalasPadam
  6. tak payah tunjuk la surat tu pukimak ni semua takkan percaya punya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Emak ko takde pooki ke? Habis ko keluar dari mana? Lubang dubur? Tak heran

      Padam
    2. Bodoh punya chadangan...mana ada janin / bayi keluar dari dubur. .ni mesti peminat kemut keliling Abang Non Sg Buloh ni...uwek uwek

      Padam
  7. Ingat surat ni nak selamatkan najib tapi lagi banyak hal yg terbongkar. Patutlah najib tutup mulut selama ni. Awsome job kpd 4 corners.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib Selamat atau tidak itu bukan urusan kau lah Setan...pun juga bukan urusan aku..he he he

      Padam
  8. Betul kata tun m....2.6m bukan duit derma.
    Betul juga najib menipu.
    Tak habis2 menipu rakyat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kata2 Tun mana? Tun Daim ke? Atau Tun Maddey Kerala Hindu

      Padam
  9. Yang meroyan pasal surat tu apehal? Manusia kalau dah benchi usahkan surat, Quran pon depa lempar dalam gaung

    BalasPadam
  10. makin merapu dah cerita derma derma pak arab

    Admin, harap lepas ni ada cerita yang logik akal yea....jangan di jaja cerita doremon....pengikut tegar pun suka menyelitkan unsur keagamaan, maka harus kotakan. jangan cakap berdegar degar hanya semata mata untuk kelangsungan hidup blogger blogger najib

    BalasPadam
  11. Kepada...tanpa nama yang memang busuk hati dan pendengki tak sudah2 terutama Abu bakar yang terbakar hatinya..tu...dari hari tu dah cakap....kenapa masih nak komen yang buruk2. Dan paling teruk perangai adalah mengumpat Raja Arab yang dah jadi arwah...siapa kamu untuk menghukum orang...dan orang itu tiada lagi didunia untuk membersihkan namanya....kepada yang sebarkan surat Raja Arab tu...dia rasa dia ada hak..biarlah...bukan ada sesiapa paksa pun...kan...admin hanya nak beritahu sebab jadi viral....itulah..orang di akhir zaman ni...kerjanya asyik tak puas hati asyik nak menfitnah...sebenarnya dengki...dan marah duit tu tak beri pada mereka atau puak2 mereka...sebab itu isu ini tak kan habis ...kerana ada syaitan dalam kalangan manusia....derma tu berkat ke tak ke..itu bukan urusan kamu semua...Allah tahu niat sseorang...so tak perlulah kamu terlebih pulak...nak mengajar Allah dalam urusan Nya....tapi...rasanya berkat.InsyaAllah kerana Bn dan Umno menang besar dan orang Melayu kembali memilih pimpinan Umno...pada Pru 13 hari tu.....dan kerana isu ini juga terburai dan terbarai wajah2 pemimpin Melayu yang kita ingat selama ini berkorban untuk bangsa negara akhirnya Allah tunjuk mereka ni berkorban utk kroni dan anak pinak...rupanya Subhanallah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Allahu Akbar...Allah maha besar. Bila mana berlaku kemungkaran , Ditimpa bala bukan pada sesuatu golongan, tempias akan kena pada semua


      Bila kamu menerima sesuatu berita, siasat dulu untuk mengelak berita yang datangnya dari golongan fasik

      Perancangan Allah itu Maha sempurna, tak perlu gusar tentang perancanganNya....betapa licik 'orang' itu dalam perancangannya, Allah jua akan membongkar sikit demi sikit. masa tu tiada guna menangis air mata darah sekali pun

      Semua individu mempunyai hak, bukan termaktub pada individu tertentu.

      Berkat, hidayah, bukan milik insan. yang menentukannya adalah pada Allah s.w.t.

      Kita jangan pandai bercakap hukum hakam hanya untuk memenangkan suatu pendapat...jangan jadi serupa munafiq tetapi tiada keikhlasan.....Islam kan diri kamu ...dan janagn jadi Islam keturunan....amal ibadah dengan keikhlasan....itu urusan Allah s.w.t.

      Padam
  12. Dan kepada yang sokong sangat pada bekas2 pemimpin Melayu yang pencen dah dipencenkan itu....sanggup bersengkongkol dengan Dap....itu yang kami tidak sanggup...tolong baca blog....aidcnews.wordpress.com...tajuknya Miss P Buka Rahsia Sulit Guan Eng.....lepas baca cuba kamu fikir sejenak ...adakah kamu semua ingin dapat saham...dari mereka2 itu nanti di padang Mahsyar.....kalau dah bersengkongkol maksudnya ada kawtim bila ada kawtim maksudnya adalah....saham....ok....selamat membaca

    BalasPadam
  13. Boleh pakai juga laporan ABC? Zaman teknologi semua blh buat. Isi surat wlupun thn 2011 agak meragukan seolah2 dikarang untuk menjawab skandal 2.6b najib, sbb raja arab saudi tidak dapat manfaat daripada derma yg diberi.

    Kenapa dah berpuluh2 alasan najib baru sekarang muncul surat ni? Kalau rahsia kenapa raja arab saudi perlu buat surat. Laporan ABC yg selalu dihentam jg yang dibanggakan sekarang sbb surat tak tau asal usul ni.

    BalasPadam
  14. Lepas ni bolehlh karang surat pulangkan derma lagi.

    BalasPadam
  15. Kenapa sibuk hal derma yg x cuit duit rakyat pun. Banyak lagi kerugian wang rakyat zaman Tun. Contonnya bilion2 untuk bail out kroni, kerugian main forex, songlap duit umno rm100 hingga 200 bilion, swastakan syarikat dan agensi kerajaan. Ini semua merugikan rakyat berbilion kali ganda. Bila Tun nak kembalikan wang2 itu dan betulkan kesilapan beliau?

    BalasPadam
  16. Kepada macai.. Butuh..
    Panggil tok arab tu buat kenyataan media..
    Tulis surat anak keling pun buleh buat..
    Yg lawaknya ingat tok arab saudi peduli sangat ka pasai agama? Depa peduli kat harta ja.. Kalau nk derma dekat palestin bukan dekat najis razak wal nazak..
    Sebagai penutup.. Najib tahi yg mentahikan melayu tahi..

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top