Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

BIADAP : Tindakan Pelajar Malaysia Di Universiti Nottingham Memalukan!!!


Satu petisyen sudah dikemukakan kepada Universiti Nottingham, United Kingdom, untuk mengeluarkan potret Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dari dinding alma mater universiti mereka.


Petisyen, yang dikemukakan Cassandra Hooi dalam web www.change.org, Persatuan Pelajar Malaysia di universiti itu bertujuan melobi institusi tersebut untuk mengeluarkan potret setinggi 2 meter tersebut dari dinding di kampus Kings Meadow.

Hooi berkata petisyen itu merupakan "satu luahan bersama berhubung tindakan percanggahan pendapat susulan keengganan perdana menteri menjawab perkara yang mencurigakan iaitu pemindahan RM2.6 bilion ke dalam akaunnya peribadinya."

"Tindakan yang mudah mampu menghantar mesej yang kuat kepada PM kita yang sudah tiba masanya untuk beliau menjawab dengan benar dan jelas mengenai dakwaan tersebut.

"Universiti Nottingham berkongsi hubungan baik dengan PM, beliau adalah alumni di sini, oleh itu sejurus selepas potret itu dikeluarkan secara umum, ia akan menjadi simbol yang kuat dan signifikan berhubung perbezaan pendapat bersama, mengenai jawapan PM yang tidak memuaskan kita," katanya dalam petisyen itu.

Najib menuntut di Universiti Nottingham sebelum kembali ke Malaysia pada usia 23 bagi bertanding dalam pilihan raya kecil Parlimen selepas kematian bapanya, Tun Abdul Razak Hussein. Beliau kekal sebagai ahli Parlimen Pekan sejak itu, dan menjadi perdana menteri pada tahun 2009.

Laman web universiti itu menyenaraikan Najib sebagai salah seorang "alumni terkenal" mereka.

Petisyen Hooi itu disertakan gambaran keseluruhan 1Malaysia Development Berhad (1MDB), skandal kewangan yang menjadi berita utama antarabangsa dan mendapat respons "kurang diingini" kerajaan berhubung kegagalan itu.

Petisyen itu juga menekankan penggantian peguam negara di tengah-tengah spekulasi terdapat kertas pertuduhan dirangka terhadap Najib, rombakan Kabinet apabila beberapa ahli Kabinet mula mengkritik beliau dan jawapan tidak memuaskan oleh kerajaan sebagai tindak balas kepada status wang dan sumbernya.

"Sehingga kini, PM masih tidak bertanggungjawab terhadap transaksi kewangan itu. Peguam negara yang baru dilantik memutuskan untuk tidak mengenakan dakwaan kepada sesiapa, dengan menyatakan wang yang diterima adalah sumbangan politik semata-mata.

"Etika tuntutan seperti itu sudah pasti dipersoalkan tetapi malangnya, dengan keengganan peguam negara untuk mendakwa PM, kita ditinggalkan dengan satu keadaan yang membolehkan PM kita tidak perlu untuk menjawab soalan pengubahan wang haram yang disyaki itu.

"Sebagai rakyat biasa, ramai di antara kita mungkin berasa tidak berdaya untuk mengharapkan Najib bertanggungjawab terhadap wang dalam akaun bank peribadinya itu," petisyen itu dibaca.

"Secara kolektifnya, kita mempunyai lebih banyak kuasa untuk bersuara menentang perkara ini . Sebahagian daripada anda mungkin sedia maklum, di Universiti Nottingham, United Kingdom (UK), terdapat potret besar perdana menteri kita pada salah satu dinding daripada kampus (Kings Meadow) yang berada pada ketinggian 2 meter."

Pemohon petisyen itu berkata, usul Persatuan Pelajar Malaysia untuk melobi universiti itu untuk mengeluarkan potret berkenaan akan dikemukakan pada Rabu depan semasa mesyuarat agung tahunan (AGM) persatuan tersebut.

Tarikh akhir untuk mengemukakan usul untuk dibahaskan semasa AGM adalah hari ini.

"Kami sedar usul itu mungkin tidak boleh diluluskan untuk perbahasan, maka petisyen ini memerlukan lebih daripada 100 tandatangan untuk menunjukkan kepada masyarakat isu ini adalah berbaloi untuk dipertimbangkan di AGM.

"Jika usul itu diluluskan, ia akan dibahaskan semasa AGM dan sama ada ia akan diluluskan, akan tertakluk kepada sebarang undi majoriti (iaitu diharapkan, potret itu diturunkan)," kata petisyen itu.

Pada 3.30 petang, petisyen itu sudah mendapat lebih 800 tandatangan.

Ia juga menggesa pelajar Universiti Nottingham untuk mendaftar sebagai ahli Persatuan Pelajar Malaysia untuk mengundi pada AGM, minggu depan. – Sumber: TheMalaysianInsider: 10 Mac, 2016.

PENGHINAAN BUAT NEGARA

Petisyen yang dilakukan oleh Cassandra Chung Li Hooi kepada University of Nottingham supaya "Removing Dato' Seri Najib Razak's portrait at the University of Nottingham" adalah satu penghinaan yang tidak dapat diterima oleh negara ini.

Mohd Najib Tun Razak adalah Perdana Menteri Malaysia telah dipilih secara demokratik dan mengikut Perlembagaan. Justeru untuk seorang pelajar Malaysia membuat pestiyen sebegini kepada universiti luar negara dan membuat tuduhan-tuduhan yang beliau sendiri tidak pasti kebenarannya adalah satu tindakan pengkhianatan kepada negara. 

Suatu hari nanti tidak mustahil apabila pulang beliau akan mensabotaj negara sekiranya tidak bersetuju dengan pimpinan negara ketika itu. 

Eloklah Timbalan Menteri KDN, Datuk Nur Jazlan Mohamed melihat tindakan yang perlu dibuat ke atas pelajar ini. Ini bukan soal demokrasi tapi membabitkan maruah negara di universiti tersebut.
-------------------------------------------------------------
Sesiapa yang tahu mengenai keluarga pelajar ini juga boleh beri maklumat kepada saya. Kita mahu melihat sesuci mana pula keluarganya yang mampu menghantar anak ke luar negara ini.
Share this article

9 Komen:

  1. Hooi tu cina babie cawangan dapig luar negara..

    apa nk heran.. pemakan babie mana reti malu. Pendatang cina bukit memang macam tu.. duduk di negar org tnjuk berani lah.. elok lucutkan kerakyatan.

    Isu 1mdb apa hal yg dia sibuk nk meroyan. Bukan kacau hidup dia atau klasifikais jenayah. Tp itu sifat DAPig yg sengaja lancarkan RBA fitnah di ruang2 yg ada..


    Kekal #RespectPM!

    BalasPadam
  2. Aku sokong...buang terus potret tu...buat malu kaum je

    BalasPadam
  3. BAPAK NYE RAZAK JUAL TANAH RESERVED MELAYU PADA CINA BUAT TEMPAT JUDI BERIBU HEKTAR.NAK NYE NAJIB SAPU DANA NEGARA BERBILION.MELAYU BANGSAT MASIH LAGI MENYOKONG DAN MEMBELA PENGKHIANATAN ANAK BERANAK INI

    BalasPadam
  4. Respect is earn, not given.

    Maybe Najib's sycophants have taken a cue from Mat Sabu's Amanah or Trust, which must be earned too, not given.

    Buang saja semua gambar Najib. Buat malu dan buruk nama Melayu je.
    Dia sudah banyak membazir WANG Rakyat. Nak berfikir sendiri pun tak boleh. Dalam 5 tahun pertama jadi PM, dia belanja WANG Rakyat sebanyak RM7.2 Billion untuk bayar Konsultant & Punaisihat. MatSalleh kaki-botol dan suka berparti-liar pun dia percaya.

    BalasPadam
  5. Aku sokong. Buat malu negara betul. Inilah balasan yg umno buat pd syed juara bahas asia. Dlm negara bolehlah tunjuk kuasa.

    BalasPadam
  6. Jangan bagi cina DAPigtu masuk malaysia...

    BalasPadam
  7. Itulah sahaja kerja puak babi makan babi ni termasuk melayu suka inzal bab isu 1MDB dan GST tetapi pembangang dunia akhirat. Kerjanya buang gambar pijak gambar...Ok lah nak buang, buang lah..Gambar Mahathir pun banyak di PWTC tu aku nak berakkan

    BalasPadam
  8. Melayu yang sokong cina pemakan babi ni memalukan Pemimpin Islam seperti Pm Najib mereka inilah bangsa Melayu terbangsat sekali di muka bumi Allah...bukan sahaja mereka bersetuju untuk memalukan pemimpin Islam malah bersetuju dengan tindakan cina kafir laknatullah....semoga mereka segera bertaubat walau sekadar memberi komen kerana dengan komen anda itu orang tahu kamu ni Melayu bangsat dan hanya ada nama Islam sahaja tetapi roh dan iman dah lama mati dalam diri...ingat Rasulullah pernah bersabda ..orang Islam itu bersaudara dan kamu pulak ....dahlah menyokong cina pemakan babi tu lepas tu percaya pulak fitnah 1mdb dan 2.6 billion. nauzubillah...dah memang bangsat Melayu seperti itu...kalau tak malu pada orang malu pada Allah lah...

    BalasPadam
  9. babi tu nak gantikan ngan gambar lim kit siang. itu pun melayu lbgt maukan....

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Networkedblog

MENARIK

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top