Nuffnang

PANAS DAN PEDAS!!! Kata Dua Khairy Buat Pemuda MCA!!! @KhairyKJ @AzwanBro @PPUM


“Jelas sekali, ini merupakan langkah kebudak-budakan, mendahului parti dan dikhuatiri berniat jahat ke atas kepimpinan negara dalam keadaan serta cabaran geopolitik yang sedang kita lalui.

“Pemuda Umno ingin mengingatkan Chow Hui supaya membuat pertimbangan  wajar sebelum mengeluarkan  kenyataan yang boleh merosakkan kerjasama parti-parti komponen BN,” katanya.

Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin Abu Bakar berkata, tindakan Ketua Pemuda MCA Pasir Gudang, Chia Chow Hui merosakkan kerjasama yang terjalin.

“Saya mahu Pemuda MCA Kebangsaan membuat siasatan mendalam ke atas ketetapan Pemuda MCA Pasir Gudang seperti yang dinyatakan semalam (kelmarin).

“MCA merupakan rakan komponen dalam BN sejak sekian lama dan perkongsian kuasa di antara kaum telah kita amalkan dengan jayanya selama ini. Kerjasama ini boleh rosak dengan tindakan individu tidak bertanggungjawab seperti Pemuda MCA Pasir Gudang,” katanya. 

Menurutnya, di sebalik kemerosotan sokongan masyarakat Cina ke atas BN, Chow Hui tidak harus mengubah fokus ke atas Umno dengan menyerang kepimpinan tertinggi parti tersebut.

Khairy yang juga Pengerusi Pemuda BN nyata kesal dengan tindakan Chow Hui  apabila mengaitkan isu perhimpunan baju merah sebagai alasan berbuat demikian.

Katanya, tindakan itu bertentangan dengan prinsip kerjasama dan setia kawan dalam BN serta mencabar semangat kekitaan dalam gagasan yang dibentuk sekian lama.

Kelmarin sebuah portal web melaporkan Chow Hui memutuskan hubungan dengan Najib susulan sokongan beliau kepada Himpunan Rakyat Bersatu.

Chow Hui dilaporkan berkata himpunan baju merah menghancurkan keharmonian kaum. Hal ini bermaksud semua anggota Pemuda MCA bahagian itu tidak akan menghadiri majlis Najib atau menyokong beliau dalam apa cara sekalipun.

Pemuda MCA Bahagian Pasir Gudang adalah yang pertama berbuat demikian dalam BN.
Share this article

1 Komen:

  1. DI MANA ADA CINAPEK, DI SITU ADA PENGKHIANATAN.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top