Nuffnang

KAH..KAH..KAH..... GUAN ENG BUKTIKAN TIADA RAKYAT PENANG YANG BOLEH DIPERCAYAI!!!!



Isteri Ketua Menteri Pulau Pinang, Betty Chew Gek Cheng diberi jawatan sebagai Ketua Bahagian untuk Perkhidmatan Harta, Perdagangan Pembangunan Hartanah, Pembinaan dan Jawatankuasa Pengurusan Dewan Perniagaan Cina Pulau Pinang, lapor R Ed Mikael.

Betty Chew adalah isteri Lim Guan Eng yang merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Laksamana, Melaka.


“Dan suami Betty Chew iaitu Ketua Menteri Pulau Pinang ini juga merupakan Pengerusi Hal Ehwal Tanah dan Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Negeri.


“Kini isu tanah dimonopoli sepenuhnya oleh keluarga Lim Guan Eng. Jika ini dilakukan oleh pemimpin BN, maka namanya nepotisme. Jika ini dilakukan oleh PR, namanya entah apa, saya pun tidak tahu,’ ulas R Ed Mikael.



Menurut R Ed Mikael, Dewan Perdagangan Cina Pulau Pinang (PCCC) adalah sekutu rapat Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng


“Pengerusi PCCC adalah Tan Sri Tan Kok Ping, salah seorang Pengarah syarikat yang bertanggungjawab dalam soal pembersihan tanah haram atau skandal “Botak Hill” yang juga merupakan sekutu rapat Lim Guan Eng,”ulasnya lagi.


Sementara itu, Antarapos melaporkanBendahari PAS Pulau Pinang Iszuree Ibrahim tidak dilantik semula sebagai anggota Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) yang diumumkan kerajaan negeri pimpinan DAP itu hari ini.


Bagi menggantikan Iszuree yang sebelum ini disingkir daripada semua jawatan Jawatankuasa Tetap MPPP, kerajaan negeri mengumumkan pelantikan Yang Dipertua PAS Tanjung Yacoob Omar.


Exco Kerajaan Tempatan, Kawalan Lalu Lintas dan Tebatan Banjir negeri Chow Kon Yeow ketika mengumumkan barisan baharu anggota majlis bagi tempoh 1 Jan hingga 31 Dis tahun ini bagaimanapun tidak menyatakan sebab Iszuree tidak dilantik semula sebagai anggota majlis MPPP.


Turut hadir pada sidang akhbar mengumumkan pelantikan anggota majlis MPPP dan Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) itu ialah Ketua Menteri Lim Guan Eng.


Iszuree dilapor disingkir daripada semua jawatankuasa tetap MPPP berikutan ucapan dasarnya pada Muktamar Tahunan PAS ke-60 di Batu Pahat, Johor Bahru yang mengkritik kerajaan negeri berhubung isu dasar perumahan.


Chow berkata, selain Iszuree, lima lagi anggota majlis MPPP sebelum ini juga tidak disambung perkhidmatan iaitu Tay Leong Seng, Mohd Hariszuan Jaharudin, Muhammad Sabri Md Osman, Aidi Akhbal Mohd Zainon dan Mohd Foaz Hamid.


“Enam muka baharu yang dilantik ialah Goh Choon Keong dan Syerleena Abdul Rashid daripada DAP, Felix Ooi Keat Hin (PKR), Yaacob (PAS) dan dua daripada Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) iaitu Sha’ari Md Salleh dan Mohamed Yusoff Mohamed Noor,” katanya.


Beliau berkata, senarai anggota baharu majlis iaitu 10 daripada DAP, lapan PKR, dua PAS dan empat NGO itu telah mendapat persetujuan daripada semua parti dalam Pakatan Rakyat.


Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang Mohamad Sabu enggan memberi komen ketika diminta mengulas penyingkiran Iszuree Ibrahim.


“No komen, tiada komen apa-apa lagi. No komen!,” katanya kepada Antarapos.
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top