Nuffnang

#Banjir2014 : Abby Bikin Panasssss!!



Hmm...lama tak dengar citer dan tak muncul di media sosial. Mungkin dah membawa diri atau merajuk dengan PAS yang tidak lagi menggunakan khidmatnya. Apa yang diketahui ialah Abby baru saja pulang dari mengerjakan umrah dan khabarnya telah membuat komen di akaun Instagram yang mengkritik sukarelawan yang membantu mangsa banjir di Pantai Timur kerana tidak menutup aurat.

Dalam kenyataannya juga Abby mengkritik pihak media yang menayangkan sukarelawan atau mangsa banjir yang tidak menutup aurat. Tindakan Abby ini mendapat kritikan sumber kami yang enggan dinamakan. Beliau berkata:
Bro, ustazah express Ni bru blik umrah, sesuke hati nk mngata org2 yg bntu banjir..Who’s she to judge people – die rase die Mmg dh confirm ahli syurga agaknya.

Memang mengagumkan keprihatinan Abby terhadap aurat, rasanya sudah berkali-kali dia memberikan komen tentang aurat sebelum ini.


Apa yang dikatakan mungkin ada betulnya tetapi tidak dinafikan, cara tegurannya disampaikan mungkin menyakitkan hati pelbagai pihak. Maklumlah dalam keadaan bencana seperti banjir, sukarelawan mungkin tidak dapat memberi perhatian sepenuhnya jika ada aurat yang terselak kerana sibuk menolong mangsa banjir dan pihak media pula perlu melapor berita kerana orang ramai ingin tahu dan memberi bantuan.

Diharap Abby dapat memberikan komen tentang permasalahan lain juga melibatkan agama selepas ini bagi perkongsian ilmu. Apa pendapat anda?

Share this article

2 Komen:

  1. Yg sebenarnya abby nk bgitau dia baru balik dari umrah...
    Dia nk kutuk sapa pon takpe.. Sbab abby skrg dh naik kastanya...

    BalasPadam
  2. setan baru nak belajar baik... suruh org buat baik... alamak... sekali toleh balik kebelakang... ingat sejarah diri..

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top