Nuffnang

RAKYAT MALAYSIA!!! Tunggu Apa Lagi? Hulurkan Bantuan, Ringankan Beban!!


Ketika kita enak tidur beralaskan tilam empuk atau sekurang-kurangnya masih mampu melelapkan mata di rumah, ada insan lain yang tidak bernasib baik. Sedih dan menyayat hati. Walau apa pun cerita di sebalik "nasib" Keluarga ini, kita perlu bertindak membantu mereka.

Apa sudah jadi dengan agensi kerajaan? Apa sudah jadi dengan NGO kita? Sudah sampai masanya pihak berwajib "turun padang", bukan menunggu permohonan bantuan di pejabat yang berhawa dingin semata-mata. Sudah sampai masanya agensi-agensi yang berorientasikan kebajikan dan perkhidmatan kepada rakyat menyediakan kaunter dan pejabat bergerak di lokasi-lokasi "tumpuan".

BIROKRASI? Please la..... Apakah prosedur lagi yang diperlukan? Adakah gambar dan cerita ini "TIDAK LAGI CUKUP" untuk memenuhi kriteria bantuan?

Baca perkongsian ini :

Semasa kami mengadakan outreach dakwah gelandangan bersama student KUIS lebih kurang jam 1.30 pagi, kami temui ibu bapa bersama 4 orang kanak2 berusia 10, 9, 7 dan 5 tahun jadi gelandangan. Alasannya mereka tidak mampu menyewa rumah. Sudah 2 minggu mereka tidur di dataran berhampiran Bangkok Bank KL.

Rujukan: KLIK SINI

Tolong pihak bertanggungjawab bertindak secara PROAKTIF ! 








*** Teringat seketika kes 4 adik-beradik di Sweden yang mendapat perhatian sehingga pemimpin nombor 1 negara. Bolehkah penulis andaikan dua kes ini dengan perumpamaan :

"Kera di hutan disusukan, anak sendiri kelaparan"

Please la....

Berita terbaru yang diterima (KLIK SINI), pasangan ini bersama 4 anak mereka telah dibantu oleh Baitul Mal dengan menyediakan penginapan di sebuah hotel di Kampung baru sebelum bantuan selanjutnya disalurkan.
Menurut suami keluarga itu, beliau telah menerima tawaran bekerja di Puchong dan juga sebuah bilik untuk disewa bagi penempatan keluarganya. Pihak Baitul Mal ketika ditemui seterusnya memaklumkan keluarga ini akan dibantu dari segi kewangan serta lain-lain bantuan yang difikirkan perlu.


Share this article

2 Komen:

  1. rosmah cepat gadai cincin 27 juta tu utk tolong dia org...

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah mereka telah dibantu....saya ada berjumpa dengan mereka sebelum tu.kami x dpt berbuat apa2 kerana sebab2 tertentu.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top