Nuffnang

WAJAH SEBENAR DAP : Bukan Setakat PAS, Sekali Dengan PKR Guan Eng Nak "Bungkus"


Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng berkata PKR mesti "menilai dengan teliti" keputusan lima Adun parti itu yang berkecuali dalam proses pengundian dalam usul dikemukakan pembangkang di DUN malam semalam.

Berdasarkan pendirian itu, kata Lim, persepsi kini ialah wakil rakyat PKR itu "bersama Umno".

Bagaimanapun, kata Lim, pihaknya akan membiarkan PKR sendiri menguruskan isu berkenaan.

Ditanya sama ada beliau akan bercakap dengan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail mengenai perkara itu, Lim menjelaskan: "Saya akan jelaskan kepada beliau (Dr Wan Azizah)".

Lim bercakap kepada media dalam sidang akhbarnya di George Town hari ini.

Semalam DUN Pulau Pinang membincangkan usul kontroversi dikemukakan Adun Muhammad Farid Saad (BN - Pulau Betong) mengenai isu tebus guna tanah seluas lebih 2,600 hektar berhampiran muara Sungai Pinang.

Menurut pembangkang, pembangunan di kawasan itu akan menyebabkan hidupan laut terancam kerana habitatnya terhapus, selain menjejaskan kehidupan kira-kira 500 nelayan di kawasan berkenaan.

Selepas dibahaskan, usul itu diundi dan akhirnya ditolak apabila ia hanya mendapat lapan undi sokongan, manakala 22 lagi menolak.

Lima Adun PKR pula bersikap berkecuali.

Pengundian juga menjadi perhatian apabila salah seorang Adun DAP, Teh Yee Cheu (Tanjung Bungah) yang dikenali sebagai aktivis alam sekitar turut mengundi menyokong usul berkenaan.

Dua lagi Adun PKR, Law Choo Kiang (Bukit Tambun) dan Maktar Shapee (Sungai Bakap) tidak boleh mengundi kerana masing-masing menjadi speaker dan timbalan speaker.
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top