Nuffnang

APA CITER? Pelakon Drama Meroyan Dengan Nurse Hospital Kerajaan


Kenal lagi tak korang dengan pelakon tempatan Shahriza Mahmud? Dia antara pelakon yang popular waktu era 90an.. Memang dah lama sangat tak dengar tentang dirinya.. Miss A rasa dia pun dah tak berlakon..


Terbaru, dia memuatnaik satu status di akuan Facebooknya mengkritik sikap beberapa petugas kat sebuah hospital di negeri Sembilan.. Pasti ada sebab tersendiri dia nak mengamuk dengan nurse, takkan la saja-saja dia nak meroyan..

Miss A yang baca luahan hatinya pun rasa geram dengan individu tak bertanggungjawab tu.. Shahriza kongsikan kisah yang dialami adiknya waktu bersalin kat hospital terbabit.. Ketika bersalin usia kandungan dalam lima bulan.. Bersalin tak cukup bulan la kan..

So ada prosuder tertentu pasal bayi lahir tak cukup bulan ni, kalau lahir berat lebih 500gm pihak petugas perlu merawat dan menyelamatkan bayi tu.. Kalau tak cukup dari  500gm tak payah selamatkan la kot.. Miss A tak pasti sangat, jom baca luahan hati pelakon ini sendiri..

Panjang lebar lagi luahan tak puas hati Shahriza pada petugas berhati batu ini.. Korang boleh baca di laman Facebooknya Shahriza Mahmud.. Boleh pulak keluarkan ayat-ayat yang amat kasar pada seorang wanita yang bertarung nyawa nak melahirkan anak antaranya seperti ini, “kalau tak tahan sakit jangan mengandung”..

Miss A tahu bukan semua orang berperangai macam tu.. Tapi, kalau ada hasrat nak jadi doktor atau nurse.. Jangan la korang ingat kena ada ilmu saja.. Tetapi tanam dalam hati rasa perikemanusiaan yang tinggi.. 

- Miss A/UtaraNews.com
Share this article

0 Komen:

Catat Ulasan

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top