Nuffnang

TUMPANG POPULARITI : Artis Gunakan Menteri Tagih Kembali Sokongan Peminat?


Alahai... artis oh artisku. Banyak lagi cara untuk meraih populariti, tetapi kenapa cara ini yang kau pilih? Menunjuk secara terang-terangan akan kejelikan dan kebodohan sendiri. Kisah "terlanjur'  di Bigo Live masih belum reda tetapi sejak memalam, nama kau kembali tular di Twitter kerana salah mengerti tajuk berita atau memang jenis yang hentam sembrono.

Dalam satu tweet, artis tersebut Fathia Latif mengulas mengenai artikel itu mengenai kata-kata Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin bahawa Malaysia akan menjadi sebuah masyarakat yang tidak menggunakan wang tunai pada tahun 2050.

"Kite nak jadi mcm zaman batu balik ke? Buat sistem barter balik. Kau bagi aku tv, aku bagi kau basikal. Takutttttttt"


Antara petikan kata-kata Khairy oleh theStar :

"I think we cannot run away from how people will pay for things and how we will use cash and make transactions in the future," said Khairy.

"It will have to be cashless and contactless," he added at the TN50 dialogue session with Touch 'n Go Sdn Bhd (TNG) here at TNG's Bangsar South headquarters on Tuesday.

"I think one of the biggest challenges for a country like Malaysia to convince people to migrate from cash would be the sense of security. We need to make it safe, so that it becomes more of a habit," he said.

"Once you open yourself up to cashless transactions, you also open yourself up to cashless credit and that can get out of hand," said Khairy.

"If you are not in the know, it can lead you to into a lot of trouble if you cannot manage your finances," he said.

So, apa terjadi selepas netizen menyedari komen Fathia tersebut?

Jom terjah! 









Setelah menerima kecaman, Fathia mendakwa tajuk artikel itu tidak jelas kerana perkataan cashless mempunyai makna yang luas.

Setakat ini, Fathia belum memadam tweet tersebut walaupun dia masih menerima kritikan.

Pada pendapat penulis, sebelum komen mengenai satu-satu artikel di media sosial, kita sepatutnya membaca artikel itu terlebih dahulu supaya kita faham isinya. Dengan cara itu salah faham boleh dielakkan dan tidaklah kita dikecam Netizen. Apa pendapat korang? 
Share this article

1 Komen:

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top