Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

MAHATHIR : Singa Tua Tiada Gusi - Naib Presiden PAS



Naib Presiden PAS, Idris Ahmad menyifatkan Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Mahathir Mohamad sebagai 'singa tua tiada gusi'.

Menurut beliau Mahathir bukanlah individu yang layak untuk bercakap tentang reformasi atau perubahan kepada rakyat di negara ini.

Idris secara sinis menasihatkan bekas Perdana Menteri itu supaya belajar terlebih dahulu bagaimana untuk menjadi pembangkang kerana tindak-tanduknya kini hanya membawa kepada keadaan ‘haru-biru’ dalam golongan penentang kerajaan.

“Singa tua ini kita tak mahu lawan, nak serang pun kesian. Kita hendak lawan dengan orang yang ada kuasa, bukan lawan dengan dia sebab dia bukan ada kuasa dah.

“Tetapi kita dipaksa lawan depa (mereka) kerana mereka ‘sentuh’ kita. Perlu diingat, Mahathir dan konco-konconya masuk keluar UMNO macam biskut. Sekejap ada, sekejap tak ada, sedangkan PAS selama ini sentiasa menentang UMNO kecuali dalam Pilihan Raya Umum (PRU) 1974 dan disebabkan itu dia tak layak sentuh kita,” katanya lagi.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ceramah di Jalan Datuk Kumbar Alor Setar semalam.

Tambah Idris, sekiranya Mahathir ingin ‘bertaubat’, beliau perlu terlebih dahulu mengisytiharkan hartanya sewaktu berkuasa selama 22 tahun.
Share this article

3 Komen:

  1. Madey KANIBAL ni memang dah NYANYUK betul! Mungkin ini akibat AIR HIJAU SETAN jijik yg. dibekalkan oleh si tokey LANUN PENJAJAH PARASIT vincent DAPjuboq BABI dia tu - aku boleh agak KANDUNGAN air SETAN tu!

    Selama ni, si keturunan PENYANGAK/PENYAMAQ/PEROMPAK-suka MEMBACA dulu sebelum SAMUN (tak ke KELAKAQnya ni!!), si madey anak beranak BANGSAT-KULI2 DAPjuboq BABI/ZIONIS ni dok punya BONGKAK pikiaq PETRON*S, LA*A (Langkawi), dan PROT*N utamanya, depa punya; sedgkan ini kepunyaan KERAJAAN dan RAKYAT!! Apalagi PETRONAS telah diTUBUHkan dgn. PENAT-LELAH oleh NEGARAWAN ULUNG TERCINTA kami, BAPA KEMERDEKAAN/PEMBANGUNAN, Almarhum PM Tun Abdul Razak Hussein, iaitu BAPA kpd. YAB PM TERCINTA kami!

    Si DIKTATOR madey anak BERANAK ni - TAK habis2 nak MENYAMUN/MENIPU rakyat terutamanya BANGSA Bumiputera (Orang Asal/Indigenous) kita!

    Tapi JANGAN haraplah si SPRM tu akan buka balik kes ini! Walaupun si LANUN-LANUN ni terus nak MEROMPAK PETRON*S serta RAKYAT - lagi $700 JUTA SEKARANG dari PETRON*S setelah MEROMPAK PETRON*S dan rakyat sebanyak RM16.21 bilion, dengan perjanjian konsesi IP* mereka yang dianugerahkan oleh si madey-LANUN tu - sehingga rakyat terpaksa TANGGUNG sampai SEKARANG!

    SIAL lu si Madey dan mana-mana KETURUNAN lu serta PENYOKONG/Tokey-Tokey yg. juga amat-JAHAT-si PEMUJA-JAMBAN DAPBANGKAI BABI! Di - http://wakeupmalaya.com/2015/12/ytl-menang-saman-petronas-rm-700juta/ :

    December 31, 2015 In Photo By WakeUp Malaya

    YTL Menang Saman Petronas RM 700juta

    Memandangkan kem pro-Tun begitu sibuk mempertahankan YTL selepas Najib menjelaskan bagaimana ERL yang dikuasai oleh YTL tidak mempunyai pilihan lain selain dari menaikkan tambang atau bayar RM2.9 bilion sebagai pampasan kepada mereka akibat dari perjanjian konsesi yang ditandatangani oleh Tun M, saya fikir adalah wajar saya menulis mengenai perkara di bawah – juga masalah legasi Tun M yang perlu ditanggung oleh kerajaan sekarang.
    ________________________________________

    Awal tahun ini, YTL telah menyaman Petronas di London dan telah memenangi pampasan berjumlah RM700 juta dari Petronas.

    Berdasarkan Perjanjian Pembekalan Gas (GSA) yang ditandatangani pada tahun 1993, Petronas sepatutnya perlu menjual gas kepada YTL Power pada harga yang dikira berdasarkan formula yang sudah ditentukan yang tidak mengikut harga pasaran gas.

    Walaubagaimanapun, apabila kerajaan mula menggunakan formula harga tetap untuk gas, YTL Power, di dalam laporan tahunannya, menyatakan Petronas secara bersendirian telah menarik balik diskaun yang disediakan di bawah formula yang berkaitan harga pasaran dan akibatnya, satu pertikaian telah tercetus sama ada diskaun tersebut, di dalam keadaan tersebut, adalah tertakluk di bawah GSA.

    Di dalam satu pendedahan yang mengejutkan, Petronas sepatutnya membekalkan gas kepada YTL Power pada harga diskaun tetapi menarik balik diskaun itu pada tahun 1997, apabila harga gas telah ditetapkan kerajaan pada harga RM6.40 untuk setiap mmbtu (yang masih lagi satu diskaun yang besar berbanding harga pasaran) untuk kesemua loji janakuasa di negara ini, disebabkan oleh krisis kewangan Asia......

    (Tok Labu)

    BalasPadam
  2. PAS kena cabut gusi dan dicucuk hidung

    Patut le membaca skrip umno sekarang..

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Sports

Gallery

Networkedblog

MENARIK

Social Share

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top