Nuffnang

TITAH SULTAN : Azmin Ali Dan EXCO PAS Tarik Nafas Lega!!!


Segala desas-desus dan spekulasi mengenai kedudukan 3 EXCO PAS dan Azmin Ali dalam kerajaan Negeri Selangor boleh dikatakan selesai hari ini. Sekurang-kurangnya sehingga pilihanraya umum ke 14 yang akan datang.
Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, berkenan mengekalkan tiga Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (EXCO) PAS dalam pentadbiran negeri. Perkara itu disahkan dalam kenyataan khas yang diedarkan pihak Istana dan ditandatangani Setiausaha Sulit Sultan, Datuk Mohamad Munir Bani, pagi ini. 

Sultan bertitah, keputusan itu dibuat selepas menerima menghadap Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Azmin Ali, yang memaklumkan perkembangan terkini susulan keputusan PAS memutuskan kerjasama politik dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR). Sultan Selangor turut menerima menghadap Pesuruhjaya PAS Selangor yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sabak dari PAS, Sallehen Mukhyi, dan tiga EXCO parti berkenaan iaitu Datuk Iskandar Abdul Samad, Datuk Dr Ahmad Yunus serta Zaidy Abdul Talib. 


Iskandar memegang portfolio Pengerusi Jawatankuasa Tetap Perumahan, Pengurusan Bangunan dan Kehidupan Bandar; Ahmad (Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pendidikan, Pembangunan Modal Insan, Sains, Teknologi dan Inovasi) manakala Zaidy adalah Pengerusi Jawatankuasa Tetap Infrastruktur dan Kemudahan Awam, Permodenan Pertanian dan Industri Asas Tani. 

Mohamad Munir berkata, Sultan Selangor berkenan dengan hasrat Mohamed Azmin untuk mengekalkan ketiga-tiga EXCO daripada PAS sehingga pilihan raya umum akan datang, demi memelihara kepentingan rakyat secara keseluruhan. 

"Sultan juga mahu pembangunan negeri terus dilaksanakan, selain mengambil kira mandat diberi rakyat kepada kerajaan negeri sedia ada untuk terus mentadbir bagi menjamin keharmonian dan pembangunan demi kemakmuran rakyat. 

"Baginda juga meminta semua pihak tidak menimbulkan spekulasi negatif berhubung kestabilan kerajaan negeri," katanya.



Share this article

3 Komen:

  1. SYUKURnya!

    Puas aku cari Kpg2 NELAYAN Melayu yg. INDAH berhadapan SELAT MELAKA di KS; TAK dak! TG. Karang ka, Pasir Penambang, semua perkampungan kpg. nelayan Cina! Mcm. mana ini berlaku?!!!!

    Aku syak ada MO dajal amat LICIK oleh si PENJAJAH KAFIR HARBI PARASIT/LANUN DAPjuboq BABI/PKRhomo ANJING KURAP - utk. mengambil SETIAP inci TANAH2 TEPI LAUT Selat Melaka di KUALA SELANGOR! Sbb. itu, kalau boleh, setiap pulau terPENCIL di SELAT MELAKA & LAUT CINA SELATAN mahu diTAWAN depa termsk. melalui MO PENYAMARAN - membina Resort kononnya; cthnya di Pulau Angsa di KS; yg. MALANGnya sedg. diJUAL sebnyk $400 JUTA secara amat RAHSIA!!

    Maka, ini disyaki akan MEMUDAHKan utk. TUAN2 depa dr. rejim2 TERORIS IS-rael/MOSSAD-NA*O/CIA, termsk. SUBMARIN2 NUKLEAR haram depa - utk. BERLABUH dgn. SENANG di KUALA SELANGOR! Sbb. depa juga nak TAWAN Rumah Api (Lighthouse )Kota Selangor atau Kota Malawati tu - supaya dpt. MENGAWAL kapal2 yg. BERLAYAR di SELAT MELAKA; spt. zaman PENJAJAH Inggeris/ZIONIS dulu - iatu sbg. pedoman kepada pelayar2 Selat Melaka dan menjadi penanda pintu laluan keluar masuk ke SELAT MELAKA!

    Sbb. tu juga depa cuba HAPUSkan IDENTITI/HAK/ SEJARAH/WARISAN/Bangsa Orang Asal/Indigenous Islam/Melayu, termsk. Kesultanan Melayu kita di Bukit Selangor atau Bukit Malawati ni, serta keseluruhan KS! Ini termsk. menamakan Rumah Api Kota Selangor atau Kota Malawati sbg. Rumah Api 'Altingsburg' (nama Gen. Belanda) sedgkan Rumah Api tersebut dibina PENJAJAH Inggeris; bukan rejim Belanda pun; dan sebenarnya Kota Selangor atau Kota Malawati ni dibina oleh DYMM Kesultanan Selangor terawal termsk. dgn. MERIAM2 buatan bangsa Melayu kita sendiri; yg. berjaya MENGALAHkan rejim Belanda! Kesemua fakta berSEJARAH Islam/Melayu kita ni & bnyk lagi, semua cuba diHAPUSkan, diKS ini!

    ATM patutnya BINA kem2 TENTERA amat CANGGIH di tepi2 LAUT di KUALA SELANGOR ni - dgn. SEGERA; dan juga di kaki Bukit Malawati ni! Juga, pastikan perkampungan2 NELAYAN baru BANGSA Orang Asal/Indigenous Melayu dibina berhadapan SELAT MELAKA di KS ni! Juga utk. menarik PELANCONG2 yg. sekrg. lebih berTUMPU pd. perkampungan2 nelayan Cina di Pasir Penambang & Tg. Karang bila ke KS!

    Tok Landak.

    Pi sj. portal MDKS ni; LAWAK betul; SEJARAH/WARISAN gemilang BANGSA Orang Asal/Indigenous Islam/Melayu kita termsk. DYMM Kesultanan Melayu kita di Bukit Selangor atau Bukit Malawati ni begitu RINGKAS dan REMEH; seolah TAK penting lansung! Mcm. diTULIS budak sekolah RENDAH! BINATANG betul si PENJAJAH PARASIT/LANUN DAPjuboq BABI/PKRhomo ANJING KURAP ni!!

    Lihat di - http://www.mdks.gov.my/ms/pelawat/destinasi-menarik/bukit-malawati/page/0/1

    Bukit Malawati: Halaman 2 dari 2



    BalasPadam
  2. Bayangkan juga imej amat NGERI ini kalau si rejim PENJAJAH Kafir Harbi PARASIT/LANUN DAPjuboq BABI/PKRhomo ANJING KURAP dpt. MENAKLUK Putrajaya, bdr. BERLIAN sbg. pusat K'jaan PERSEKUTUAN kita, yg. antara terCANGGIH di DUNIA!

    Itulah juga ANGAN2 bangsat si si ZioNAZI (Zionis NAZI) KANIBAL Madey-si DIKTATOR PARASIT/PENYANGAK/PENYAMAQ/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN anak BERANAK KEPARAT berIJAZAH JAMBAN-si PENJILAT TERORIS PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL BerSHIT-DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!

    Sepatutnya ATM juga mesti bina MARKAS TENTERA terbesar di situ - di tepi Tasik Putrajaya yg. amat INDAH itu! Apalagi, ISTANA2 DYMM Kesultanan Melayu kita, Residensi YAB PM terCINTA kita serta Agensi2 K'jaan Persekutuan, serta Residensi beribu pekerja JPA, semua di situ. Juga akan jadi pusat KEDUTAAN. Jadi PUTRAJAYA mesti diKAWAL dgn. lebih KETAT.

    Apalagi, puak TERORIS2 Tamil Eelam Sri Lanka(yg. diLINDUNGI si DAPjuboq BABI), Pertubuhan Gulen Turki (yg. diTAJA oleh MOSSAD/IS-rael-CIA - utk. MENUMBANGkan Presiden Erdogan) dan IS (yg. diTUBUHkan oleh MOSSAD/IS-rael-CIA spt. diDEDAHkan oleh Snowden, bekas EJEN CIA/NSA) - makin berPUSAT kat Malaysia terCINTA kita ni!

    Tok Landak.

    BalasPadam
  3. Inilah juga akibatnya bila MD*S ni diKUASAI oleh puak PENJAJAH Kafir Harbi PARASIT/LANUN DAPjuboq BABI/PKRhomo ANJING KURAP - pi sj. DIREKTORI di situ & lihat siapa yg. menDOMINASI si Celaka MD*S ni!

    Tapak2 WARISAN di BUKIT MALAWATI amat berSEJARAH, cthnya TANGGA SERATUS ke KOTA ISTANA Sultan2 Selangor terAWAL kita ni serta TELAGA TUJUH, telah SENGAJA dijadikan si puak PENJAJAH KAFIR HARBI ni sbg. tpt. SEMAK SAMUN & SARANG PENAGIH DADAH termsk. budak2 SEKOLAH yg. PONTENG sekolah (bnyk sekolah2 berDEKATAN); serta Bukit Malawati KESELURUHANNYA dijadikan sbg. bahan LAWAK - diPROMOSIkan kpd. PELANCUNG2 hanya utk. menonton pemain ULAR/KERA2 di bawah & di atas Bukit Malawati ini! Kalau kat Barat pun; takkan berlaku KEBIADAPAN & PENDERHAKAAN amat KEJI kpd. SEJARAH nenek moyang pusaka BUMIPUTERA berzaman depa, serupa ini!

    Begitu juga, JETI Kpg. KUANTAN Islam/Melayu kita utk. lihat KELIP2 dgn. SAMPAN - dibiaqkan KOTOR dgn. SAMPAH SARAP kat pohon2 bunga dan di kwsn. SAMPAN2!

    Lihat di - http://mimbarkata.blogspot.com/2015/03/kuala-selangor-bukit-malawati.html

    Tangga 100 penuh semak-samun

    Oleh Khairul Azran Hussin dan Suzaini Sulaiman
    bhplus online

    Tok Landak.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top