Nuffnang

KENA BOO : Mahathir Dimalukan Penyokong Anwar!!!


Alahai.... Kemunculan mengejut bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad di konvensyen Reformis Malaysia mendapat sorakan dan ejekan.


Beliau tidak disenaraikan dalam aturcara konvensyen itu, tetapi beliau tiba ketika sesi panel pertama sedang berlangsung dan secara tidak sengaja mengganggu ucapan moderator panel itu.

Hadirin, selepas menyedari kemunculannya memasuki dewan, terus mula melaungkan “Reformasi” dan “Bebas Anwar” dan ada yang meluangkan “Firaun”.

Moderator panel itu berjaya mententeramkan para hadirin dan kemudian menyambung semula sesi panel itu.

Anwar yang merupakan timbalan perdana menteri kepada Mahathir, telah dipecat dari kerajaan dan sebagai timbalan presiden Umno pada tahun 1998 dan kemudian telah dipenjarakan atas tuduhan liwat.

Penyokong Anwar telah lama menyalahkan Mahathir berhubung perkara tersebut.

Pergerakan Reformasi, yang dimulakan oleh Anwar selepas beliau dipecat, bermula pada tahun 1998 sebagai kempen menyeru perletakan jawatan Mahathir dan memerangi rasuah dalam kerajaan.

Terdahulu, dalam konvensyen itu yang dihadiri oleh ramai penyokong gerakan Reformasi, beberapa hadirin telah menyuarakan sentimen anti-Mahathir sebagai respons terhadap ucapan-ucapan lain yang menyebut Mahathir.

Mahathir tahu apabila dia mati orang UMNO akan memaafkan beliau dan mengangkat kembali dirinya sebagai negarawan seperti mana mereka lakukan kepada Onn Jaafar, Tunku Abdul Rahman, Tun Hussien Onn dan Tun Abdullah Ahmad Badawi. 

Sekarang beliau hanya mahu mencuci maruahnya di kalangan penyokong DAP dan PKR. Kehadirannya dalam program reformis hari ini usaha tersirar "mencuci" dosa selama beberapa dekad kepada penyokong kuat Anwar.

Tidak lama lagi beliau akan mencari jalan membersihkan "dosanya" dengan Pas pula.

Tapi ego beliau tidak memungkinkan beliau memohon maaf. Cukup sekadar mewujudkan hubungan baik.
Share this article

1 Komen:

  1. Madey KANIBAL ni memang dah NYANYUK betul! Mungkin ini akibat AIR HIJAU SETAN jijik yg. dibekalkan oleh si tokey LANUN PENJAJAH PARASIT vincent DAPJUBOQ BABI dia tu - aku boleh agak KANDUNGAN air SETAN tu!

    Selama ni, si keturunan PENYANGAK/PENYAMAQ/PEROMPAK-suka MEMBACA dulu sebelum SAMUN (tak ke KELAKAQnya ni!!), si madey anak beranak BANGSAT-KULI2 ZIONIS ni dok punya BONGKAK pikiaq PETRON*S, LA*A (Langkawi), dan PROT*N utamanya, depa punya; sedgkan ini kepunyaan KERAJAAN dan RAKYAT!! Apalagi PETRONAS telah diTUBUHkan dgn. PENAT-LELAH oleh NEGARAWAN ULUNG TERCINTA kami, BAPA KEMERDEKAAN/PEMBANGUNAN, Almarhum PM Tun Abdul Razak Hussein, iaitu BAPA kpd. YAB PM TERCINTA kami!

    Si DIKTATOR madey anak BERANAK ni - TAK habis2 nak MENYAMUN/MENIPU rakyat terutamanya BANGSA Bumiputera (Orang Asal/Indigenous) kita!

    Tapi JANGAN haraplah si SPRM tu akan buka balik kes ini! Walaupun si LANUN-LANUN ni terus nak MEROMPAK PETRON*S serta RAKYAT - lagi $700 JUTA SEKARANG dari PETRON*S setelah MEROMPAK PETRON*S dan rakyat sebanyak RM16.21 bilion, dengan perjanjian konsesi IP* mereka yang dianugerahkan oleh si madey-LANUN tu - sehingga rakyat terpaksa TANGGUNG sampai SEKARANG!

    SIAL lu si Madey dan mana-mana KETURUNAN lu serta PENYOKONG/Tokey-Tokey yg. juga amat-JAHAT-si PEMUJA-JAMBAN DAPBANGKAI BABI! Di - http://wakeupmalaya.com/2015/12/ytl-menang-saman-petronas-rm-700juta/ :

    December 31, 2015 In Photo By WakeUp Malaya

    YTL Menang Saman Petronas RM 700juta

    Memandangkan kem pro-Tun begitu sibuk mempertahankan YTL selepas Najib menjelaskan bagaimana ERL yang dikuasai oleh YTL tidak mempunyai pilihan lain selain dari menaikkan tambang atau bayar RM2.9 bilion sebagai pampasan kepada mereka akibat dari perjanjian konsesi yang ditandatangani oleh Tun M, saya fikir adalah wajar saya menulis mengenai perkara di bawah – juga masalah legasi Tun M yang perlu ditanggung oleh kerajaan sekarang.
    ________________________________________

    Awal tahun ini, YTL telah menyaman Petronas di London dan telah memenangi pampasan berjumlah RM700 juta dari Petronas.

    Berdasarkan Perjanjian Pembekalan Gas (GSA) yang ditandatangani pada tahun 1993, Petronas sepatutnya perlu menjual gas kepada YTL Power pada harga yang dikira berdasarkan formula yang sudah ditentukan yang tidak mengikut harga pasaran gas.

    Walaubagaimanapun, apabila kerajaan mula menggunakan formula harga tetap untuk gas, YTL Power, di dalam laporan tahunannya, menyatakan Petronas secara bersendirian telah menarik balik diskaun yang disediakan di bawah formula yang berkaitan harga pasaran dan akibatnya, satu pertikaian telah tercetus sama ada diskaun tersebut, di dalam keadaan tersebut, adalah tertakluk di bawah GSA.

    Di dalam satu pendedahan yang mengejutkan, Petronas sepatutnya membekalkan gas kepada YTL Power pada harga diskaun tetapi menarik balik diskaun itu pada tahun 1997, apabila harga gas telah ditetapkan kerajaan pada harga RM6.40 untuk setiap mmbtu (yang masih lagi satu diskaun yang besar berbanding harga pasaran) untuk kesemua loji janakuasa di negara ini, disebabkan oleh krisis kewangan Asia...... (teruskan membaca)

    Tok Landak.

    Nota: JANGAN pula SURUHANJAYA siasat JENAYAH FOREX tu diSABOTAJ pula! Tgk kes2 TERORIS Zionis PERASUAH-no-1 Dunia, SOROS, pd BerSHIT & juga kes2 RASUAH si Tonggeng Eng HOMO JUBOQ BABI - terus SENYAP, mcm. biasa! Sedgkan kes2 RASUAH RAKYAT biasa lain bukan main CEPAT!

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top