Nuffnang

BONGKAR : Raja Petra Dedah Taktik Licik Mahathir Untuk Mukhriz!!!


Mungkin kita boleh mengagak atau meramalkan perancangan menjadikan Mukhriz sebagai Perdana Menteri oleh Mahathir, namun kita tidak tahu bagaimana ia akan dilaksanakan.


Ikuti penulisan Raja Petra Kamaruddin mengenai perancangan mantan Perdana Menteri ke atas anaknya itu :

Sebenarnya, Anwar Ibrahim begitu bodoh sehinggakan beliau tidak layak untuk menjadi Perdana Menteri. Mungkin Tun Dr Mahathir Mohamad sebenarnya telah membantu satu dunia dengan memecat Anwar sebagai Timbalan Perdana Menteri pada September 1998. Begitu juga dengan isteri Anwar, Dr Wan Azizah Wan Ismail, yang lebih kurang sama dengannya juga.

Apabila Anwar menjadi tuan rumah kepada Mahathir di mahkamah pada 5 September 2016, saya rasa kita telah melihat perkara yang paling bodoh dalam sejarah politik Malaysia. 

Dua bulan kemudian, pada 4 November 2016, Wan Azizah menjadi tuan rumah kepada Tun Dr Siti Hasmah Ali dan beliau membuktikan bahawa pertemuan 5 September 2016 antara Anwar dan Mahathir bukanlah perkara yang paling bodoh.

Dan saya tidak boleh faham mengapa kesedaran ini belum sampai kepada Pakatun dan orang Cina DAP. Adakah kerana mereka adalah lebih bodoh daripada Anwar dan Wan Azizah, dan itulah sebabnya mereka menyokong Anwar dan Wan Azizah?

Tidakkah mereka sedar bahawa Gerakan Reformasi tidak akan wujud pada bulan September 1998 dan PKR (yang ketika itu dipanggil PKN) tidak akan terbentuk pada bulan April 1999 dan Pakatan Harapan tidak akan dicipta (yang dipanggil sebagai Barisan Alternatif pada bulan November 1999 dan Pakatan Rakyat pada Februari 2008) jika tidak kerana apa yang Mahathir lakukan kepada Anwar?

Maksud saya, di sini adalah seorang lelaki, Mahathir, yang menjatuhkan Anwar dengan menuduh Anwar meliwat dan kemudian Anwar, Wan Azizah, Pakatun, dan keseluruhan orang Cina DAP, membenarkan diri mereka untuk dihancurkan oleh Mahathir.

Bukankah Mahathir yang menjatuhkan Anwar pada September 1998 dengan memecat beliau sebagai Timbalan Perdana Menteri atas alasan beliau telah meliwat begitu ramai lelaki? 

Dan bukankah mahkamah mengatakan bahawa ia mensabitkan dan menjatuhkan hukuman ke atas Anwar atas alasan bahawa beliau gagal untuk membuktikan bahawa beliau tidak bersalah walaupun pihak pendakwaan gagal membuktikan kesalahannya seperti yang kebiasaannya perlu mereka lakukan? 

Dan bukankah Mahkamah Persekutuan telah membebaskan Anwar pada 2 September 2004 atas alasan pihak pendakwaan gagal membuktikan Anwar bersalah? Dan bukankah Mahathir berkata bahawa beliau tidak perlu mana-mana mahkamah untuk membuktikan kesalahan Anwar kerana beliau (Mahathir) tahu bahawa Anwar bersalah?

Semua orang di Malaysia, UK, AS, Australia, dan lain-lain, dan juga Parlimen UK, Parlimen EU, Kongres AS, Heritage Foundation, Human Rights Watch, HAKAM, Suaram, dan banyak kumpulan hak asasi manusia yang lain semua mengatakan bahawa Anwar tidak bersalah dan telah dituduh oleh Mahathir. 

Mereka memanggil Anwar banduan politik dan ‘prisoner of conscience’. Dan tiada yang tidak bersetuju bahawa dalang yang menuduh Anwar adalah Mahathir.

Tidak ada satu pun suara yang menentang. Semuanya setuju dengan itu. Mahathir memerangkap Anwar dalam episode Liwat 1. Dan sebab ia dipanggil Liwat 1 adalah kerana terdapat Liwat 2.

Menurut Wikileaks, Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi yang membebaskan Anwar dari penjara. Wikileaks menambah bahawa Abdullah bukan sahaja membebaskan Anwar tetapi juga mahu membawa beliau kembali ke dalam Umno. 

Itulah yang ditegaskan oleh Wikileaks dan Pakatun dan orang Cina DAP percaya Wikileaks 100% kerana Wikileaks dianggap pro-Anwar dan pro-pembangkang dan sesiapa sahaja yang tidak menyokong Umno atau kerajaan perlu dipercayai 100%.

Mahathir begitu marah apabila Anwar dibebaskan dan itu adalah salah satu sebab mengapa Mahathir mahu Abdullah digulingkan (selain dari beliau marah bahawa menantu Abdullah, Khairy Jamaluddin, menjadi penghalang kepada masa depan politik Mukhriz). 

Mahathir berhempas pulas memastikan bahawa Majlis Tertinggi Umno menentang idea Abdullah untuk membawa Anwar semula ke dalam Umno. Itu sebabnya mengapa Anwar tidak boleh kembali kepada Umno setelah dibebaskan dari penjara pada tahun 2004.

Kebodohan Abdullah kerana membebaskan Anwar dari penjara serta cubaan beliau untuk membawa Anwar semula ke dalam Umno telah menyebabkan Abdullah dipecat. 

Mahathir bertungkus lumus untuk membunuh Anwar dari segi politik dan Abdullah telah mengganggu rancangannya. Mahathir telah membunuh Anwar dan beliau mesti kekal dibunuh. Dan jika Abdullah mempunyai agenda yang lain maka beliau juga mesti dibunuh. Dan itu adalah apa yang berlaku: Abdullah telah dibunuh.

Kemudian Liwat 2 berlaku pada tahun 2008, hanya empat tahun selepas berakhirnya episod Liwat 1. Ramai yang menyalahkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk itu tetapi beliau masih belum lagi menjadi Perdana Menteri pada masa itu. 

Perdana Menteri ketika itu masih Abdullah tetapi malah beliau bukanlah dalang di sebalik Liwat 2. Dalang di sebalik Liwat 2 adalah dua orang Mahathir – Peguam Negara Gani Patail dan Ketua Polis Negara Musa Hassan.

Gani Patail dan Musa Hassan adalah barua Mahathir (sehingga ke hari ini). Malah, Musa disiasat kerana kaitannya dengan sindiket jenayah kongsi gelap Cina tetapi Gani mengarahkan SPRM untuk menutup siasatan pada tahun 2007 dan dua bulan selepas itu Musa telah diberi lanjutan dua tahun sebagai Ketua Polis Negara. Dan semua ini berlaku sebelum Najib menjadi PM dan Mahathir adalah dalang di sebalik semua ini.

Jadi, Mahathir, melalui Gani dan Musa, yang menuduh Anwar dengan Liwat 2. Walau bagaimanapun, mereka kemudian beralih dan sebaliknya menyalahkan Najib kerana menuduh Anwar. Najib tidak mempunyai kawalan ke atas Gani dan Musa (sehingga ke hari ini). Mahathir, bagaimanapun, ada kuasa ke atas mereka. 

Malah, jika Najib telah cuba untuk campur tangan dalam kes Liwat 2 (sebagai contoh beliau cuba untuk membantu Anwar), Mahathir akan menggunakan Gani dan Musa untuk menuduh Najib juga (yang mana, seperti yang seluruh dunia tahu, Mahathir telah melakukannya awal tahun lalu apabila beliau cuba untuk menggulingkan Najib pada bulan Julai).

Perbicaraan Liwat 2 Anwar bermula pada Februari 2010 dan, dua tahun kemudian, pada Januari 2012, mahkamah mendapati beliau tidak bersalah dan membebaskan beliau. Mahathir sangat kecewa dan walaupun pendakwaan pada mulanya tidak mempunyai rancangan untuk merayu keputusan itu, Mahathir menyuruh Gani untuk merayu dan bulan yang sama, tiga minggu kemudian, Gani memfailkan rayuan itu.

Mahathir tidak gembira apabila pasukan pendakwa melakukan kerja yang tidak baik dan membenarkan Anwar untuk memenangi kes itu. Kali ini Mahathir mahu Shafee Abdullah untuk mengetuai pasukan pendakwaan untuk memastikan bahawa Anwar tidak akan melepaskan diri buat kali kedua. 

Najib telah pun sebelum ini bersetuju bahawa beliau tidak akan campur tangan dalam kes liwat Anwar jadi beliau tidak dapat berbuat apa-apa untuk menghalang Mahathir daripada bertindak.

Dua tahun kemudian, pada bulan Mac 2014, mahkamah mengubah pembebasan Anwar dan Anwar didapati bersalah meliwat. Anwar, sekali lagi, merayu dan pada bulan Februari 2015, Mahkamah Persekutuan mengesahkan semula sabitan dan hukuman lima tahun dan Anwar kembali ke penjara. 

Anwar kemudian memfailkan semakan kehakiman dan, semalam, beliau gagal dalam rayuannya untuk semakan dan kini akan dipenjarakan sehingga 2018, yang bermakna bahawa beliau tidak boleh bertanding dalam pilihan raya sehingga beliau berusia 80 tahun atau lebih.

Mahathir akhirnya berjaya menghapuskan Anwar selama-lamanya. Kerjaya politik Anwar telah sama sekali berakhir. Jadi tidak perlu lagi untuk bercakap mengenai beliau menjadi Perdana Menteri jika Pakatan Harapan menang pilihan raya umum akan datang, dan bagaimana ia akan terjadi.

Itu sebenarnya adalah rancangan Mahathir selama ini walaupun pertemuannya dengan Anwar di mahkamah pada 5 September dan pertemuan isterinya dengan isteri Anwar pada 4 November. Semua itu hanyalah wayang. Mahathir mahu Anwar keluar supaya pesaing utama untuk Perdana Menteri dapat dikuburkan. Jadi sekarang ini, ia hanyalah antara Mukhriz dan Muhyiddin Yassin.

Muhyiddin sentiasa boleh diisytiharkan sebaagai tidak sesuai kerana hubungan sulitnya dengan isteri orang (atau DAP boleh mengisytiharkan bahawa mereka tidak mahu seorang Perdana Menteri yang menganggap dirinya ‘Melayu dahulu, Jawa kedua, Islam ketiga, dan rakyat Malaysia keempat’) dan akhirnya Mukhriz akan menjadi calon tunggal. 

Pada asasnya Mahathir menghapuskan semua pilihan lain meninggalkan Boboi sebagai satu-satunya pilihan dan dengan Lim Kit Siang tidak mempunyai pilihan lain untuk dipilih.

Anwar benar-benar telah diperdayakan. Beliau begitu bodoh sehinggakan beliau layak untuk berada di dalam penjara – jika tidak kerana liwat sekurang-kurangnya kerana kebodohan. Mahathir menuduh Anwar dengan Liwat 1, dan sekali lagi dengan Liwat 2 (sementara membuatkan dunia percaya bahawa Najib yang berbuat sedemikian). 

Mahathir menghapuskan Anwar sebagai calon PM dan akan melakukan perkara yang sama kepada Muhyiddin selepas ini, meninggalkan Mukhriz sebagai calon tunggal untuk PM.

Itu adalah apa yang saya akan panggil sebagai cara yang betul untuk ‘meliwat’ seseorang. Bukan sahaja orang itu tidak sedar bahawa dia sedang diliwat, tetapi orang lain juga yang dipersalahkan untuk itu. Hebat!

Adakah anda perasan bahawa Mahathir memperlahankan serangannya ke atas Najib semasa Anwar berjuang dengan mahkamah? Mahathir bimbang bahawa jika beliau melakukan kedua-duanya sekali, maka Najib dan Anwar mungkin bersatu untuk menentang beliau. 

Jadi Mahathir menghapuskan Anwar terlebih dahulu sebelum membuka langkah beliau pada Najib. Dan pertempuran untuk pilihan raya umum akan datang antara Umno-BN dan DAP-Pakatan adalah sama ada anda mahu Najib Razak-Zahid Hamidi atau Mukhriz Mahathir-Kit Siang sebagai Perdana Menteri-Timbalan Perdana Menteri. Begitu mudah dan jelas.

- Raja Petra Kamarudin

Link asal artikel:
http://www.malaysia-today.net/how-mukhriz-is-going-to-become-pm/
Share this article

6 Komen:

  1. SAY NO TO DAPIGS!

    SUPPORT ANY PARTY THAT IS FIGHTING DAPIGS!!

    BalasPadam
  2. SETUJU SAY NO TO DAPIGS

    JUGA PARTI YANG SEKONGKOL DGN DAPIGS

    BalasPadam
  3. say no to dapigs and son of mahadey!

    BalasPadam
  4. Say yes! to teh tarik kurang manis satu.

    BalasPadam
  5. patut la....confirm geng sama dengan RPK.

    pelik, dulu RPK beria ia menghentam kerajaan....sikalang bukan main baik menghentam pembangkang....dunia dunia....dimana ada duit disitu ada dedak....macam mana nak hidup di tempat orang....akhirnya dengan menjaja cerita cerita pokemon untuk tatapan umum....torbaik dari ladang

    SAY NO TO DAPIG.....and SAY NO TO KORUPSI

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rpk semasa bersama pembangkang, artikalnya banyak pembohongan dan penipuan. Kini sudah berubah dan lebih rasional.

      Padam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Nuffnang 3

MENARIK

BB Followers

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top