Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

HINA MELAYU DAN ISLAM!!! Pegawai Bank Hong Leong Dipenjara 6 Bulan!!!


"THIS IS HONG LEONG! HONG LEONG!!! CHINESE BANK YOU KNOW!!! IT IS NOT YOUR NAJIB'S BANK, BANK BUMIPUTERA, STUPID!!!"

Oktober 2014, satu kes membabitkan seorang pegawai Hong Leong Bank Seri Tebrau, Johor telah didedahkan dan satu laporan polis telah dibuat oleh seorang kakitangan berbangsa Melayu ekoran pegawai Hong Leong Bank itu mengeluarkan kata-kata penghinaan seperti di atas.

Sebelum itu, satu kes membabitkan bank tersebut turut didedahkan apabila mengamalkan diskriminasi ke atas para pekerja beragama Islam apabila mereka tidak dibenarkan bersolat.



Keadaan menjadi kecoh apabila orang ramai menyuarakan tidak puas hati terhadap pengurusan dan pentadbiran bank tersebut. 

April 2015, pegawai Hong Leong Bank berkenaan telah dihadapkan ke mahkamah. Perbicaraan telah dijalankan ke atasnya.

Hari ini, bertempat di Mahkamah Majistret Jenayah 1, Jalan Air Molek, Johor Bahru, Liau Choy Wan, pegawai Hong Leong Bank, telah didapati dan disabitkan dengan kesalahan di bawah Seksyen 504 Kanun Keseksaan. Dia telah dijatuhi hukuman penjara selama 6 bulan, manakala wang jaminannya berjumlah RM10,000 telah dipulangkan. 

Hakim untuk kes tersebut adalah Yang Arif Azlan Shah Alias, manakala pendakwaan dijalankan oleh Tuan Saiful Edris. 

Liau Choy Wan telah diwakili oleh peguamnya, Adnan Ismail. 
Share this article

3 Komen:

  1. Sikitnya....denda..6 bulan je...kenapa tak kena sebatan....sebab perkara macam ginilah yang boleh mengeruhkan perpaduan antara kaum....nak jadi macam kes kotaraya...baru puas hati....hakim perlu belajar lagi...hina sesuatu kaum dan agama boleh mendatangkan kebencian dan akhirnya...apa...bila menjatuhkan hukuman biar jadi pengajaran buat semua...agar tidak sesekali cuba bermain api...

    BalasPadam
  2. Kat johor yer ni bangsa johor punya tu apa mcm bangsa johor blh ckp mcm tu..

    BalasPadam
  3. Apa nak jadi dia orang ni. Suka cetus kontroversi. Dia ingat bangsa dia orang bagus sangat ke. Apa masalah bangsa lain maju. Kalau kata rasis kang melompat. Kita tengok berapa ramai lagi yang nak melatah. Apa apa pun selamat maju jaya pada umat Islam walau di mana anda berada. Teruskan kemajuan anda. Jangan gentar dan teruskan usaha majukan bangsa dan agama seperti di zaman kegemilangan Islam.

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Networkedblog

MENARIK

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top