Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

BIADAP!!! Pemenang Miss Universe Malaysia Ni Patut Balik China Je!!!


Salam sejahtera dan salam sehati sejiwa,

Tertarik hati saya nak komen mengenai isu satu artis bernama Soo Wincci pemenang miss world Malaysia 2008 yang mendesak Dato' Seri Najib letak jawatan dalam salah satu portal berita pagi ini (semalam).

Sebagai salah seorang artis yg berpendidikan undang2 seharusnya beliau tahu negara ini adalah sebuah negara yang mengamalkan sistem demokrasi. Setiap 5tahun akan diadakan pilihanraya bagi menentukan kerajaan dan kepimpinan. 

Sebagai seorang yang sepatutnya memahami sistem undang2 "Innocent Till Proven Guilty" tetapi beliau lebih suka menghukum dengan mengikuti emosi dan persepsi yang dimainkan oleh pihak2 yang berkepentingan.

Jangan salahkan Dato' Seri Najib bila album pertama gagal mendapat sambutan, jangan terus salahkan Dato' Seri Najib bila penaja menarik diri drpd menaja konsert beliau.

Tindakan beliau mengeluarkan video menuntut Dato' Seri Najib letak jawatan ketika Bersih 4 yang menbuat penaja tidak mahu menaja kerana penaja tidak mahu terlibat dengan pengerak himpunan2 haram yang merosakan imej negara dimata dunia, seharusnya beliau harus tahu implikasi sebelum beliau mengikut gerakan Bersih 4. Majoriti rakyat negara Malaysia tahu siapa dibelakang Bersih 4 dan majoriti rakyat menolak individu yang terlibat dalam gerakan haram ini.

Jadi pada Soo Wincci saya nasihat supaya fokus pada karier anda sebagai artis dan gunakan saluran yang betul pada pilihanraya akan datang. Jangan biarkan diri anda menjadi alat politik golongan2 kecewa kerana mereka ada agenda peribadi. Duduk kaji dan nilai segala perubahan serta bantuan yang telah dilaksanakan oleh kerajaan dibawah kepimpinan YAB Ds Najib, tak susah semua maklumat dan fakta ada, tekan sahaja GOOGLE.

Tanamkan sifat Patriotik yg berfakta bukan auta.

Armand Azha Hj Abu Hanifah
Exco Pemuda UMNO Malaysia
#Kita1Hati

*** Apa kata kita desak Soo Wincci pula balik China je?
Share this article

11 Komen:

  1. bila kat luar tunjuk itu dan ini tetapi bila balik tong tan menikus habis-habisan. mungkin itulah antara sebab kenapa nenek moyang asyik pertikai satu sama lain, sampai negeri yang begitu besar boleh dijajah oleh emperor matahari terbit. kini cucu cicit nak ajar orang lain macam mana nak bertempik/buka mulut.

    BalasPadam
  2. Desak undur...salah ke?
    $sepatutnya tidak ada desakan...Tuan punya badan patut tau harga diri, sudah tinggal dua kupang lima duit, belah le..

    BalasPadam
  3. Korang jangan main2. Puki betina sundal ni adalah hak milik khas jutawan DAP.

    BalasPadam
  4. Saya pun nak minta dia letak jawatan sebagai penyanyi sebab tak sedap. By the way, cantik ke, biasa2 je. Dia bengang sebab sponsor banyak tarik diri. Dia ni termasuk segelintir yang bengang Najib dapat sokongan majoriti rakyat.

    BalasPadam
  5. Apa salah dia suruh Najib letak jawatan ? Hak dia sebagai rakyat Malaysia yang tak mahu pemimpin "makan" duit 2.6B kenyang jadi PM Malaysia.

    Undur Najib!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu ler, awak ni jenis cepat menuduh, suka ikut cakap orang macam biasa tanpa bukti, malas membaca dan pendek ilmu berfikir. Harap belajar berfikir dengan betul. Duit tu pun diberikan pada Najb, bukan ambil awak hatta duit rakyat. Pemimpin lain tu banyak bengang sebab Pak Arab tu tak nak bagi kat dia orang, Pak Arab tu pun tahu siapa yang boleh diamanahkan duit tu. Bagi dekat awak atau pemimpin pembangkang memeng habislah buat drama jalanan.

      Padam
    2. bukan malas membaca ttp dah dasar putar belit mmg tu je la kejenya...

      Padam
  6. Tidak malu ke kamu menfitnah. Najib makan duit rakyat..tak malu ka kamu mengaku duit itu duit rakyat...sedangkan penderma timur tengah tu kata apa...syaratnya apahari tu lokman adam dah terangkan secara terperinci...memang kamu ni malas membaca apalagi nak tahu hal sebenar. Sebab kamu ni sememangnya tukang kaki fitnah dan suka sebar cerita yang tak betul dan tak pasti dari mana sumbernya.ish.ish...cepat jumpa najib ok.takut tak sempat...najib tunggu dengan penuh riang divpadang mahsyar kerana adavorang yang bermurah hati nak tambah pahala kat dia.. Akibat fitnah

    BalasPadam
  7. Duit Arab Islam bagi kepada Melayu Islam apa salahnya. Duit Mr Vincent, Mr. Robert Kouk, bagi kat Cina tak ada masalah pun.

    Siapa suruh DAP mula dulu bawa isu perkauman. Siapa suruh Cina-cina lain ikut DAP untuk menghancurkan kepimpinan Melayu. Jika mau hidup aman damai dalam negara ini buat perangai elok-elok. Jangan sangka lu dah cukup hebat.

    Bila lu orang mula cabar kita orang terima saja.

    BalasPadam
  8. Celah ketiak Ratu mana RM2.6B rakyat Malaysia punya. Awat! ingat dalam dunia ni tak ada orang Islam yang kaya raya yang sanggup membantu saudara seagama melawan putar belit zionist dan kristian extreme termasuk komunis yang belegar-legar dalam bandar. Mereka memutar belit dan menanam kebencian sesama Agama dan orang-orang Melayu. Menggunakan orang-orang Melayu yang kecewa kerana habuan yang selama ini mereka bolot sudah disekat oleh Najib.

    Siapa lagi tempat untuk mereka mengadu jika tidak kepada Mr. Madey.

    BalasPadam
  9. Ask her to go back china

    BalasPadam

APA Kata Anda?
Ada berita dan info menarik di tempat anda? Kongsikan di SINI....

Networkedblog

MENARIK

 
Copyright © 2014 Belia Bangkit • All Rights Reserved.
Distributed By Free Blogger Templates | Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger
back to top